Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با تبریک نهم مردادماه سالروز تأسیس سازمان انتقال خون و روز ملی اهدای خون، اظهار کرد: از ابتدای سال بیش از ۲۰ هزار مراجعه برای اهدای خون در پایگاه های مختلف و مراکز انتقال خون در سراسر استان داشتیم که از این تعداد بیش از ۱۷ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: طی سه ماه نخست امسال حدود ۱۵ درصد افزایش اهدای خون را داشتیم و خوشبختانه مشکلی در تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران در مراکز درمانی نداشتیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: متأسفانه در چند هفته اخیر احتمالا به دلیل گرمای هوا و همچنین بحث شیوع مجدد کرونا مراجعه کمتر شده و ذخایر خونی کم شده، البته تا بدین لحظه مشکل خاصی در تأمین خون و فرآورده‌های خون مورد نیاز بیماران نداشتیم ولی امیدواریم با مراجعه بیشتر اهدا کنندگان بتوانیم ذخایر خون را افزایش دهیم.

وی در خصوص میزان مشارکت بانوان برای اهدای خون، گفت: با وجود جمعیت بانوان بالقوه خوبی که شرایط اهدای خون را دارند، ولی میزان مشارکت آن‌ها در کشور به صورت متوسط ۴.۵ درصد است که در استان هم حدود ۴ درصد از اهدا کنندگان خانم‌ها هستند که این آمار بسیار پایینی است.

میرزاده تصریح کرد: با توجه به اینکه تجربه نشان داده خانم‌ها از سلامت بیشتری از نظر خونی برخوردار هستند و میزان بیماری‌های عفونی منتقله از راه خون در خانم ها بسیار کم‌تر است انتظار داریم خانم ها مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: این اطمینان به همه اهداکنندگان به خصوص اهدا کننده خانم داده می‌شود که هر کسی برای اهدای خون در مراکز حضور پیدا می‌کند؛ سلامت اهدا کننده و هم سلامت گیرنده خون در نظر گرفته می‌شود و به هر دلیلی مشکلی برای آن‌ها احساس شود این کار صورت نمی‌گیرد.

این مسؤول افزود: اهدای خون مختص روز و ایام خاصی نیست، ما همه روزه برای تأمین خون و فرآورده‌های مورد نیاز بیماران در مراکز درمانی نیاز به حضور اهداکنندگان در مراکز اهدای خون داریم چون فرآورده‌ای مانند پلاکت تنها سه روز قابل نگهداری است به همین دلیل اگر دو روز میزان اهداکنندگان کاهش یابد قطعا روز سوم در تأمین این فرآورده‌ خونی مشکل خواهیم داشت.

وی در پایان، گفت: برنامه سازمان امسال در افزایش خون‌گیری و افزایش ذخایر خون‌گیری و به خصوص افزایش اهداکنندگان خانم است که امیدواریم با یاری همه اهداکنندگان به این اهداف برسایم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس 20 هزار مراجعه 17 هزار اهدای خون بانوان استقبال کمرنگ برای اهدای خون انتقال خون خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد بازار حبوبات در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، از ابتدای امسال حبوبات با افزایش قیمت مواجهه بوده است، اما این افزایش در عدس بیشتر بوده است.
این موضوع موجب عرضه برخی اقلام بی کیفیت شده و قدرت خرید خانواده‌ها را نیز کمتر کرده است.
اختلاف قیمت‌ها در بازار نیز زیاد است تنها در عدس در یک محدوده شاهد قیمتی بین ۷۵ هزار تومان تا ۹۹ هزار تومان بودیم.
این موضوعات موجب شده بازار حبوبات در اولویت گشت‌های تعزیرات حکومتی استان یزد باشد.
از آغاز امسال تاکنون، ۵۵ پرونده تخلف در این حوزه رسیدگی شده که منجر به صدور رای جرائمی به مبلغ ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی