Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان شمار شهروندان گرفتار در سیل استان را اینک ۶ هزار نفر برشمرد و از وضعیت بحرانی رفسنجان گفت؛ از اینکه برای تخلیه آب در معابر شهری و روستایی رفسنجان به تجهیزات نیاز فوری وجود دارد.

مجید سعیدی با اشاره به اینکه در نتیجه سیلاب روز‌های گذشته وضعیت شهر رفسنجان همچنان بحرانی است اظهارداشت: برای کمک به مردم این شهر نیاز فوری به کف‌کش، پمپ‌های تخلیه آب و ماشین‌آلات سنگین به منظور انسداد مسیر جریان آب وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: جریان شدید سیل از روز‌های گذشته و تا بامداد امروز در در رفسنجان وجود داشت و گرفتگی معابر و منازل در شهر رفسنجان و روستا‌های حاشیه آن بسیار شدید است.

سعیدی با اطمینان دادن به مردم شهر رفسنجان از اینکه تلاش برای تخلیه آب از مناطق شهری و روستایی این شهر با تمام نیرو و توان ادامه خواهد داشت تاکید کرد: همچنان آب‌های ناشی از بارندگی‌ها از ارتفاعات سرچشمه به سمت رفسنجان جاری است.

به گزارش ایرنا شکستگی ۲ خط لوله آب در شهر رفسنجان طی چندروز اخیر نیز سبب بروز مشکلات قطع آب شده بود که آبگرفتگی معابر بیشتری از شهر رفسنجان طی روز گذشته اتفاق افتاده است.

گزارش دیگر نقاط استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: در سایر شهرستان‌های شمالی استان مانند شهربابک، انار، زرند، کرمان و بردسیر نیز بارندگی بسیار شدیدی تا بامداد امروز شاهد بودیم که هم‌اینک به صورت موقتی کاهش یافته است.

انسداد ۱۷ راه اصلی

وی با تاکید بر اینکه تلاش نیرو‌های مختلف و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای کاهش آسیب‌پذیری‌های مردم استان کرمان در سیل ادامه دارد افزود: مسیر‌های مختلف مناطق درگیر سیل به صورت متناوب در حالت انسداد و بازگشایی هستند و هم اینک ۱۷ راه اصلی در استان مسدود است.

۶ هزار نفر گرفتار سیلاب در استان

سعیدی با اشاره به اینکه ۱۷۹ راه فرعی در استان طی سیلاب‌های این روز‌ها به صورت متناوب مسدود یا بازگشایی می‌شود گفت:حدود ۶ هزار نفر از هم استانی‌های ما هم‌اینک گرفتار سیلاب هستند.

تخریب ۵۴۸ راه روستایی

وی با بیان اینکه ۵۴۸ راه روستایی تاکنون در اثر سیلاب روز‌های اخیر در استان کرمان تخریب شده است، ادامه داد: با توجه به ادامه‌دار بودن بارش‌ها این آمار مسیر‌های روستایی تخریب شده هم افزایش چشمگیر پیدا خواهد کرد.

تخلیه ۳۸ روستای استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه ۳۸ روستا در استان طی سیلاب روز‌های اخیر تخلیه شده گفت: بیش از ۲ هزار واحد مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شدید شده است.

۱۸۷ روستا در معرض خطر و قطع برق ۱۶۰ منطقه

وی با بیان اینکه ۱۸۷ روستا در استان کرمان هم‌اینک در معرض خطر جدی سیلاب قرار دارد تصریح کرد: از ۱۶۰ منطقه‌ای که برق آن‌ها در اثر سیلاب قطع شده بود مواردی تا این لحظه وصل شده است.

قطع ۱۳۲ شبکه آب روستایی

سعیدی با اشاره به اینکه ۱۳۲ شبکه آب روستایی در اثر سیلاب در استان کرمان قطع شده افزود: تلاش برای برقراری آب در این مناطق در حال انجام است، اما آبرسانی آب آشامیدنی به صورت سیار نیز انجام می‌شود.

۲۰ سایت مخابرات همچنان غیرفعال

وی با بیان اینکه از ۵۸ سایت مخابراتی قطع شده در اثر سیلاب هنوز ۲۰ مورد وصل نشده است، ادامه داد: ۵۴ مورد ریزش و رانش کوه در مناطق مختلف کوهستانی استان کرمان طی روز‌های اخیر اتفاق افتاده است.


/ ایرنا

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران ، رفسنجان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ru2

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سیل مدیریت بحران رفسنجان مدیریت بحران اثر سیلاب شهر رفسنجان استان کرمان هم اینک ۶ هزار روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی

منصور شیشه فروش صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: بر این اساس بارش‌های رگباری طی روز پنج شنبه در تمامی مناطق استان اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه آماده باش مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان اعلام شده است، ابراز کرد: با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی و محلی از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری مرخصی نیروهای امدادی لغو شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به بارش‌های هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان منجر به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع شدن رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها شد، ادامه داد: مستعد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق فوق به علت رطوبت خاک مدیریت بحران را بر آن داشت به اداره راهداری، شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

وی گفت: بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، تخلیه رسوب از دهانه پل‌ها، تقویت و باسازی سیل بندها، آزادسازی هر گونه تصرف در مسیل‌ها، جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در معابر و زیرگذرها در دستور کار قرار گرفت و برای این امر تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها انجام شد.

شیشه فروش با بیان اینکه تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری انجام شده است، ادامه داد: عدم انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای شمال و شرق استان ضروری است.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها گفت: حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها واحدهای دام و طیورو شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران امری ضروری است.

کد خبر 6092898

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش
  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان