Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@07:39:51 GMT

روایت ابطحی از «تلنگری»که خورد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۰۳۷۲

روایت ابطحی از «تلنگری»که خورد

بیست و خرده ای سال پیش من نماینده صدا و سیما در لبنان بودم. آن موقع تازه شروع ماهواره بود.اینترنت به ندرت یافت می شد.

ولی در کشور آزاد و بدون سانسور لبنان، هر حزب و گروه و حتی افراد متمول یک رادیو راه اندازی میکردند و به دلیل کوچک بودن لبنان روی موج اف ام پخش می کردند و در همه لبنان قابل دسترسی بود.

ویژگی منحصر به فرد لبنان در این است که حکومت تقسیم شده بین طوائف مذهبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به صورت سنتی رییس جمهور مسیحی است، نخست وزیر سنی و رییس پارلمان شیعه.

به همین دلیل مسیحیان و سنی ها و شیعه ها همیشه و حتی قبل از شروع به کار ماهواره،‌ از طریق تقویت کننده های زمینی هر یک از مذاهب وادیان در سراسر لبنان تلویزیون داشتند.

به همین دلیل همه از برنامه های مختلف دیگر ادیان استفاده می کردند و در جریان اعمال مذهبی یکدیگر بودند و همه میدانستند که مراسم روز «عید فصح» مسیحیان چه اتفاقی میفتد و یا روز عاشورای شیعیان و یا روز هجرت پیامبر به روایت سنی ها.

بیشتر بخوانید :

ابطحی : تریبون نماز جمعه باید سخنگوی مردم باشد/ ارتباط بین جامعه و ائمه جمعه مدت زیادی است دچار آسیب شده

ابطحی: آقای رئیسی، به مردم بگید چی کار دارید می کنید

اولین بار در سال ۷۳ به عنوان مسئول دفتر صدا وسیما به نشستی در دارالندوه لبنان رفتم که مسئولان تلویزیون های لبنان در آن بودند.

آنجا این تلنگر به من خورد.در تقسیم بندی هایی که کرده بودند شیعه را با تصویر عزاداری های مختلف می شناختند. پرسیدم یعنی چه؟ گفتند ما به عنوان بیننده در بین تلویزیون های مختلف ادیان، چیزی که توجه مان را جلب کرده تعدد مراسم عزاداری در تلویزیون های شیعه است.

به این نکته خیلی فکر کردم. آیا شیعه با این عزاداریها موفق نشده که با تکیه بر احساسات صاف و پاک بر حقش تاکید کند؟!

یا اینکه این گریه های فراوان بنا به نقل دکتر شریعتی مخدر بوده است؟!باید باز هم صحبت کنیم.

۲۱۲۲۰

کد خبر 1656953

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محرم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و به شهادت رساندن نمازگزاران را محکوم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای حادثه تروریستی مسجد امام زمان (عج) شهرستان «گذره» ولایت هرات که منجر به جراحت و شهادت جمعی از نمازگزاران شد را محکوم کرد.

سفارت ایران با درخواست برای شناسایی و مجازات مرتکبین این جنایت، افزود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

این حمله تروریستی شب گذشته (10 اردیبهشت) در شهرک محمدیه که به‌ نام شهرک اندیشه نیز یاد می‌شود، رخ داد و دو مهاجم مسلح نمازگزاران را هنگام خروج از مسجد هدف قرار دادند.

حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هراتتدابیر ویژه امنیتی طالبان برای محافظت از علمای شیعه افغانستانرسانه افغان مدعی شد؛ دستگیری افراد مرتبط با ترورهای علمای شیعه در هرات

در این حمله 6 نفر شامل چهار مرد، یک کودک و یک زن شهید و دو نفر زخمی شده‌اند. حجت الاسلام جاوید که امام جماعت مسجد بود نیز به جمع شهدا پیوست.

تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اعطای جایزه شیخ مفید به ۱۰۰ استاد شاگردپرور
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • عنایتی: باخت مقابل شمس‌آذر تلنگری برای پیکان بود
  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • واکنش‌ها به اظهارات جنجالی مهدی نصیری در بی‌بی‌سی
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: پوست خربزه زیر پایت انداخته‌‌اند
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: پوست خربزه زیر پایت انداخته اند
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: بد پوست خربزه ای زیر پایت انداخته‌اند تا تمامت کنند /نه شاهزاده می‌تواند به تاجزاده نزدیک شود، نه تاجزاده علاقمند است