Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@13:25:34 GMT

کسری مخزن یکساله همدان به ۴۵۰ میلیون متر مکعب رسید

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۰۳۸۰

کسری مخزن یکساله همدان به ۴۵۰ میلیون متر مکعب رسید

ایسنا/همدان معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان همدان از کاهش ۶۰ درصدی روانآب در استان همدان خبرداد و گفت: با توجه به خشکسالی‌های سال گذشته و ادامه آن در سال‌جاری، استان در منابع آب سطحی با کاهش ۶۰ درصدی روانآب مواجه شده است.

داوود شاهسوند در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید براینکه در شهرستان همدان با مشکل جدی در زمینه تأمین آب شرب روبرو هستیم، اظهارکرد: درحال حاضر ذخیره سد اکباتان ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیون متر مکعب معادل ۱۱ درصد حجم این سد است.

وی با بیان اینکه سد آبشینه خشک شده و آبی ندارد، تصریح کرد: به دلیل اینکه امسال بارش برف در ارتفاعات استان نداشتیم با کاهش شدید دبی رودخانه عباس آباد مواجه شدیم به طوریکه در هفته‌های گذشته ۱۲۰ لیتر در ثانیه آب در رودخانه عباس آباد داشتیم به یکباره به ۵۰تا ۶۰ لیتر در ثانیه کاهش پیدا کرد که نشان دهنده وضعیت نامناسب آبهای سطحی استان است.

وی با اشاره به اینکه کسری مخزن یکساله استان در سالهای گذشته ۱۵۰ میلیون متر مکعب بوده است، خاطرنشان کرد: در منابع آبهای زیرزمینی کسری مخزن یکساله استان به ۴۵۰ میلیون متر مکعب رسیده است یعنی ۴۵۰ میلیون متر مکعب از ذخایر منابع زیرزمینی استان را از دست داده‌ایم.

شاهسوند با اشاره به انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان همدان نیز افزود: در سالجاری ۱۵۶ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب ۴.۷ میلیون مترمکعب در استان همدان مسدود شده است و برنامه امسال انسداد ۷۵۰ حلقه چاه غیرمجاز است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان همدان یادآور شد: از سال ۹۳ تا سال گذشته، ۵۲۶۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان پلمب شده است که با این اقدام ۳۰۸ میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی شده است.

وی در پایان درباره طرح آبرسانی به استان همدان نیز اظهارکرد: در سفر ریاست جمهوری به استان همدان تأکید شد ظرف دو ماه انتقال آب از سد تالوار به همدان به نتیجه برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای همدان انتقال آب انسداد چاه های غیرمجاز استانی اقتصادی میلیون متر مکعب استان همدان منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب برای دریاچه هامون صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی را که روی این رود وجود دارد، مسدود کنیم و وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد.

در حال تکمیل

کد خبر 6093926

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • اتصال خط ۵۰۰ مخزن عباس آباد به خط اصلی آبرسانی منطقه ۹ پله ارومیه
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند