Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:با توجه به اینکه در مواقع سیل امکان عفونت‌های روده‌ای افزایش می‌یابد، رعایت بهداشت فردی به ویژه شست و شوی دست ها، اطمینان از سلامت آب آشامیدنی و مواد غذایی مصرف ضروری است.

شهریاری  گفت: با توجه به اینکه ممکن است سیلاب به سامانه‌های آبرسانی آسیب وارد کند، در صورت وقوع سیل اگر در مناطقی هستید که سامانه آبرسانی شما در مسیر سیلاب است یا مراجع ذیربط اطلاعیه‌ای در خصوص آسیب سیلاب به سامانه آبرسانی صادر کرده اند یا شما ملاحظه می‌کنید آب لوله کشی کدر شده، تا زمان اطمینان از سالم بودن آب یا اعلام سالم شدن آب توسط دستگاه‌های مسوول، از آب سالم بطری شده استفاده کنید یا در مواقع خیلی اضطراری حداقل آب را برای ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد از سرد شدن از آن استفاده کنید و همچنین می‌توانید با استفاده از کلر مادر نسبت به سالم سازی آب اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این موضوع که برخورد ما با سیلاب باید مانند فاضلاب باشد افزود: اگر مواد غذایی با سیلاب تماس پیدا کردند، از مصرف آن‌ها خودداری کنیم، از تماس بدن با آب سیلاب باید پرهیز نماییم و اگر سیلاب وارد منزل شد بعد از خارج کردن سیلاب وسایل منزل باید شستشو و ضدعفونی شوند.

شهریاری افزود: در مناطقی که دام و طیور نگهداری می‌کنند امکان اتلاف حیوانات وجود دارد، زمانی که با حیوانات تلف شده مواجه شدید سریعا آن‌ها را دفن کنید.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در صورت هرگونه علایم بیماری خصوصا بیماری‌های گوارشی، حتما به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایید.

وی ادامه داد: رعایت نکات ایمنی برای پیشگیری از سوانح و حوادث را جدی بگیرید و از رفتن کنار رودخانه‌ها و مسیل‌های سیلاب، لبه پرتگاه‌ها و محل‌هایی که امکان رانش زمین وجود دارد خودداری کنید و از تلاش برای رانندگی در مسیر سیلاب حتی اگر ایمن به نظر می‌رسد، پرهیز نمایید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عفونت روده ای دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان و احتمال بارش‌های سنگین، خطر بارش تگرگ، وزش باد، جاری شدن روان آب، طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌ها، وقوع صاعقه و خسارت به بخش کشاورزی را پیش‌بینی کرد.

وی توصیه کرد: کشاورزان محصولات برداشت شده را از فضای باز به مناطق سرپوشیده منتقل کنند، از آبیاری محصولات به‌دلیل وقوع بارندگی و برای جلوگیری از خوابیدگی محصولات خودداری کرده و کنترل دما و رطوبت انبار‌ها با توجه به افزایش رطوبت برای جلوگیری از خسارت شیوع بیماری‌های قارچی را ضروری دانست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر بر بسته نگه‌داشتن دریچه‌های گلخانه‌ها هنگام کاهش دما و وقوع بارش تاکید کرد و افزود: استفاده نکردن از آب باران برای تغذیه دام‌ها و جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل محل نگهداری دام مورد توجه قرار گرفته شود.

وی خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده هنگام وقوع بارش را از دیگر توصیه‌ها اعلام و تاکید کرد: توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها با توجه به پیش‌بینی وقوع بارش‌های شدید ضروری است.

توکلی بر عایق‌بندی و محافظت از کندو‌های عسل در مقابل بارش و تردد نکردن ماشین‌آلات کشاورزی روی زمین‌های زراعی تاکید و توصیه کرد: دامداران و عشایر با توجه به شرایط بارندگی به توصیه‌ها توجه ویژه کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار سیل برای پایان هفته جاری
  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام