Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در نطق پیش از دستور در پنجاه‌ و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: امروز حدود یک سال از عمر شورای ششم گذشته است، در طول یک سال گذشته هر هفته جلسات علنی و تلفیق برگزار شده و کمیسیون‌های هفت‌گانه نیز تقریباً هر هفته جلسه داشته‌اند، علاوه بر این کمیته‌های نظارتی مناطق از ابتدای کار شورا فعال شده و در مناطق حضور پیدا کرده و مسائل، مطالبات و درخواست‌های مردم را پیگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعضای شورا هر هفته در مساجد، نماز جمعه، مراکز فرهنگی و... به صورت انفرادی یا گروهی حضور پیدا کرده‌اند، افزود: همچنین کمیسیون ماده ۱۰۰ تشکیل و رسیدگی به پرونده‌ها با حضور اعضای شورا به صورت مرتب انجام شد.

نورصالحی ادامه داد: اعضای شورای ششم ماهیانه بیش از ۲۰۰ ساعت در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کردند و اکنون در پایان یک سال ارزیابی اجمالی از آنچه رخ داده و آنچه باید اتفاق بیفتد را پیش رو داریم.

طرح شفافیت در نخستین سال فعالیت شورای ششم تصویب و اجرا شد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شاخص‌ترین اقدامات شورای شهر، مطرح کرد: شفافیت از جمله طرح‌هایی بود که در یک سال گذشته به همت شورای ششم تصویب و اجرا شد، برخی از آثار این طرح دیده شده اما هنوز مراحلی برای تکمیل و به سرانجام رسیدن دارد.

وی از نحوه محاسبات پروانه و دریافتی‌هایی که از مردم برای ارائه خدمات مختلف در حوزه ساخت و ساز وجود داشت نیز سخن گفت و بیان کرد: این دریافت‌ها شامل موارد مبهم و سلیقه‌ای و در برخی موارد ناسالم بود؛ در همان روزهای نخست با همکاری مدیران شهری، در حالی که فرصت اصلاح ارقام وجود نداشت، اما جلسات هماهنگی با مدیران شهرداری انجام و تلاش شد که اگر دریافت‌هایی خارج از مصوبات شورا وجود دارد به حداقل و حتی به صفر برسد.

نورصالحی در ادامه گفت: در بهمن ماه ۱۴۰۰ با همکاری همه اعضای شورا و مدیران شهری به فرمول‌های ساده‌تر، شفاف‌تر و قابل کنترل دست پیدا کردیم که در قالب مصوبات مطرح شد؛ با تفاهمی که وجود داشت این طرح به تصویب مراجع استانی رسید و امسال بر اساس فرمول‌های شفاف، محاسبات قیمتی صدور پروانه ساخت و ساز انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تأکید بر این است که هرگونه داد و ستد مبتنی بر توافق، مبهم و غیرشفاف حذف شود، به رغم اینکه این خواسته همه اعضای شورا و مدیران در دوره‌های گذشته بود اما امروز این اتفاق در شورای ششم رخ داد و امروز درآمدهای شهرداری بالای ۹۰ درصد شفاف است.

وی خاطرنشان کرد: برخی تحت عنوان واسطه و تسهیل‌گر در دریافت رقم‌ها دخالت داشتند که با الکترونیکی شدن فرآیندها، امکان حضور این افراد در مسیر ارائه خدمات وجود ندارد و حتی با برخی از این افراد نیز برخورد شد.

راه‌اندازی سامانه‌های سوت‌زنی بر اساس طرح شفافیت

نورصالحی با اشاره به سامانه‌های سوت‌زنی در شورای شهر و شهرداری عنوان کرد: این سامانه‌ها بر اساس طرح شفافیت راه‌اندازی شده و امید داریم تا هفته آینده شهردار، گزارش جامعی پیرامون فعالیت این سامانه‌ها به شورا و مردم بدهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین با تأکید بر اینکه شورا به دنبال تعریف پروژه‌های اساسی و مورد نیاز شهر است، ضمن اینکه به تکمیل پروژه‌های کنونی پای‌بند است، اذعان کرد: بر این اساس بودجه‌های خوبی برای حوزه حمل و نقل عمومی، تکمیل مترو، بازسازی اتوبوس‌ها و... در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه ابراز کرد: بیش از ۴۰ درصد بودجه در حوزه حمل و نقل عمومی قرار گرفت و تأمین مالی و تکمیل کل اقدامات خط دوی مترو به جز عملیات ساختمانی، توسط تأمین‌کننده داخلی به میزان ۶۸۰ میلیون یورو و معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان انجام خواهد شد.

نورصالحی اضافه کرد: در این اقدام نیازمند اهتمام جدی و اعتماد دو طرفه بودیم که فرآیند تصویب ملی آن در حال انجام است، امید داریم با همتی که در تکمیل خط دوی مترو وجود دارد بتوانیم شاهد راه‌اندازی سریع‌تر این خط باشیم.

خرید ۱۷۳ دستگاه اتوبوس با موافقت شورا، توسط شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۱۷۳ دستگاه اتوبوس با موافقت شورا، توسط شهرداری در اسفند ۱۴۰۰ خریداری شد که تلاش می‌شود امسال این دستگاه‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومی بپیوندند.

وی با بیان اینکه سال ۹۶ شهر با ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در حال خدمت بود که با پایان دوره پنجم، حدود ۶۰۰ دستگاه با میانگین سن ۹ تا ۱۰ سال در شهر تردد می‌کرد، افزود: در این راستا باید برای نوسازی ناوگان و خرید اتوبوس‌های جدید اقدام می‌شد که تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفت؛ هدف این است که تا مهرماه هزار دستگاه اتوبوس فعال در شهر داشته باشیم تا سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها کاهش پیدا کند.

نورصالحی در ادامه بیان کرد: در خط دوی مترو، علاوه بر اینکه قرارداد تأمین مالی ۶۸۰ میلیون یورویی بسته شد برای تکمیل خط یک نیز بودجه مناسبی در نظر گرفته شد که قطار شهری در حال استعلام و انتخاب پیمانکار است؛ به دنبال توسعه خط یک از جنوب به سمت بهارستان نیز هستیم و تلاش می‌شود تا مردم از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه اصفهان را در خط یک سیر کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه مطرح کرد: تعامل با دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که می‌توانست به حل مشکلات کمک کند در این دوره به خوبی دنبال شد، جمعه گذشته نهمین جلسه مشترک با مدیران ارشد استان و نمایندگان مجلس برگزار شد و تعاملات خوبی با ادارات کل مختلف انجام شده است و بعضاً مشکلات مزمنی وجود داشت که در فرآیند همین جلسات همکاری و تعامل برای حل آن صورت می‌گیرد.

تشکیل کمیسیون ویژه آب برای پیگیری اصلی‌ترین مشکل شهر 

وی اظهار کرد: آب اصلی‌ترین مشکل شهر است و گرچه حل آن مستقیماً بر عهده مدیریت شهری نیست، اما با تشکیل کمیسیون ویژه آب و اهتمام جدی، با بیشترین تعداد عضو و بیشترین تعداد جلسه و دعوت از چهره‌های تأثیرگذار ملی در حوزه آب، این موضوع پیگیری شد و سند چشم‌اندازی استخراج شد که اقدام آن در حیطه اختیار مدیریت عالی استان و کشور است.

نورصالحی ادامه داد: طرحی برای حذف هرگونه دریافتی به جز عوارض معمول، برای تشویق سازندگان هتل نیز تصویب شد و تا پایان مهرماه ۲۵ درصد تخفیف برای ساختمان‌های تا ۳ طبقه درنظر گرفته می‌شود؛ در بافت فرسوده نیز ۷۰ درصد تخفیف عوارض تصویب شد و کمیسیون ماده ۵ نیز طرحی تشویقی برای بافت فرسوده تصویب کرد که به زودی ابلاغ می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کارگروه ساماندهی بافت تاریخی هر هفته در شهرداری تشکیل می‌شود و تمام مسائل مربوط به بافت فرسوده و تاریخی را دنبال می‌کند که در طول سال‌های گذشته سابقه نداشته است، قرارگاه تأمین مسکن نیز در شهرداری تشکیل شده که به دنبال حل مشکلات حوزه مسکن است.

وی بیان کرد: در حوزه زاینده‌رود، یکی از مصوبات شاخص، تصویب ایجاد دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود است که با رویکرد اطلاع‌رسانی شفاف در حوزه تأمین آب، فعال شده است.

نورصالحی در ادامه ابراز کرد: توجه به محلات کمتر برخوردار به صورت هفتگی دنبال می‌شود و محلاتی که نیاز به توجه بیشتر دارند مورد توجه هستند و در این راستا هزار میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شده است، شورا آمادگی دارد در هرسطحی که نیاز به اصلاح بودجه باشد محلات کم‌برخوردار را مورد حمایت قرار دهد.

حل مسائل زمین‌های علی‌آباد کلنگان پس از ۵۷ سال

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به زمین‌های علی‌آباد کلنگان با ۵۷ سال سابقه عدم حل مشکل نیز توسط شورای ششم حل شد.

وی تصریح کرد: معتقدیم مجموعه‌های دانش‌بنیان می‌توانند در مدیریت منابع و ایجاد خدمات جدید و بهره‌ور و خلاقانه به مدیریت شهری کمک کنند و در همین راستا طرح‌هایی را در دستور کار قرار دادیم؛ بر این اساس طرحی با هدف الزام مدیریت شهری به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به تصویب رسید تا در چارچوب آن علاوه بر کمک به توسعه فعالیت این شرکت‌ها بر اساس شعار سال، شهرداری نیز در تأمین نیازهای خود از این شرکت‌ها کمک بگیرد.

نورصالحی بیان کرد: بودجه امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته در حالی که هزینه‌های جاری و عمرانی بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است؛ بنابراین توان اداره پروژه‌های سنگین مشکل است اما همه علاقه‌مند به اجرای پروژه‌های شاخص جدید مانند تکمیل پروژه بزرگراه چمران، موزه بزرگ شهر، پردیس‌های خانواده‌محور و.. هستند که به زودی شروع خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کمک به مراکز فرهنگی و مساجد و ورود به ساخت مسجد با تسهیل فرآیندها، کارهایی است که همت و دغدغه آن در شورای ششم وجود دارد که بخشی از آن اجرا شده و در طول دوره پیگیری خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید داریم با همت و پشتکار و دغدغه شورای ششم و مدیریت شهری، اتفاقات خوبی در شهر رقم بخورد، همه تلاش‌ها در جهت ایجاد محیطی آرام توأم با رفاه و نشاط برای مردم است و امید داریم با دعای خیر مردم بیش از پیش در اجرای برنامه‌ها موفق باشیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان طرح شفافیت رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان دستگاه اتوبوس مدیریت شهری امید داریم طرح شفافیت اعضای شورا شورای ششم سامانه ها بر اساس حل مشکل یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران بر لزوم رعایت دستورالعمل استقرار و نظام نگهداشت HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) در مناطق تأکید کرد.   به گزارش ایسنا، احمد صادقی در دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بارش های نیمه شب جمعه و صبح ۱۵ اردیبهشت ماه در شهرداری منطقه ۱۵ به آدرس بزرگراه بعثت نرسیده به میدان بسیج سبب شد یکی از منهولهای موجود در مسیر به واسطه  شدت بارش و حجم زیاد آب های بالادستی و نیز عدم کشش شبکه جمع آوری آب های سطحی دچار انسداد و گرفتگی شود.   وی ادامه داد: این امر سبب می شود عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام  شوند و کارگران اداره مسیل های منطقه جهت رفع گرفتگی داخل منهول فاضلاب شوند؛ اما  به طور ناگهانی، فشار آب سبب افتادن یکی از کارگران به داخل شبکه می شود و متأسفانه این فرد تا به امروز پیدا نشده، علی رغم اینکه آتش نشانی زحمات زیادی برای جستجو و پیدا کردن این فرد انجام داده است.    احمد صادقی ادامه داد: من تشکر می کنم از زحمات مجموعه خدمات شهری در این چند روز ولی این زحمات سبب نمی شود که موارد و ضوابط ایمنی رعایت نشود. لایروبی مسیل ها به عنوان چک لیست عملیات به مناطق طی سال های قبل ابلاغ شده و اسناد لازم  به عنوان دستور العمل استقرار و نظام نگاهداشت مدیریت «اچ اس ای» در هر منطقه موجود است که با بررسی های به عمل آمده مشخص شده در این منطقه نیز این دستورالعمل موجود بوده است.   از طرفی عدم انجام عملیات در حین بارندگی به دلیل شرایط نامساعد  اعم از  دبی بالای آب و عدم اطلاع از خطراتی که  در این شرایط وجود دارد از توصیه هایی است که در حوزه خدمات شهری باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه در حادثه منطقه ۱۵ این مورد رعایت نشده است.    صادقی تاکید کرد: ذکر دو نکته در این حادثه حایز اهمیت است که امیدوارم مجموعه مدیریت شهری به آن توجه داشته باشد؛   نخست آنکه ساختار اچی اس ای در شهرداری تهران نیازمند تقویت است و یک شهر با جمعیتی بیش از  ۱۰ میلیون نفر صرفا با چند کارشناس در منطقه امکان نظارت بر سیستم ایمنی شهر را ندارد. لذا بایستی این سیستم تقویت و اگر بخش خصوصی صلاحیت دار باید در این بخش استفاده بشود.    وی ادامه داد: نکته دوم که خیلی مهم است؛ موضوع بررسی عدم رعایت دستور العمل استقرار و نگهداشت نظام مدیریت اچ اس ای در  منطقه مذکور است که  در صورت رعایت نکردن این نظامات به طور حتم می بایست با  خاطیان چه عوامل پیمانکاران و چه مدیران برخورد قانونی صورت گیرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • آغاز فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی و وزش شدید باد از فردا
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم