Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@12:02:18 GMT

گفتگوی بلینکن و بنی گانتس درباره ایران

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۰۶۶۸

گفتگوی بلینکن و بنی گانتس درباره ایران

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با بنی گانتس وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی درباره تهدیدات ادعایی علیه ایران گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن با گانتس در مورد طیف وسیعی از چالش‌های امنیتی مشترک از جمله تهدیدات ادعایی ناشی از ایران و حمایت واشنگتن از امنیت تل‌آویو گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه ادعا شده است بلینکن بر این باور دولت آمریکا تاکید کرد که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها شایسته برخورداری از معیارهای مساوی امنیت، آزادی و دموکراسی هستند.

در این بیانیه همچینن ادعا شده است که بلینکن موضوع شهادت شیرین ابوعاقله روزنامه نگار فلسطینی – آمریکایی و نیاز به پاسخگویی درباره آن را مطرح کرده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین ستیزه جویی و لفاظی های خود علیه ایران و حزب الله لبنان مدعی شد که این رژیم می‌تواند از پیشرفت برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران جلوگیری کند.

 «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر نتوانست نارضایتی خود را از مذاکرات برای دستیابی به یک توافق احتمالی به منظور احیای برجام پنهان کند و گفت که تل آویو آنچه را او "یک معامله بد با ایران" خواند که "می تواند باعث گشایش اقتصادی" برای ایران شود، "نمی‌پذیرد".

او با اذعان ضمنی به پیشرفت برنامه صلح آمیز هسته ای ایران با وجود همه تلاش های غرب و صهیونیست ها برای مانع تراشی در برابر آن و در عین حال تلاش برای فضا سازی و تضعیف کردن مسیر دیپلماتیک و برجسته کردن مسیر تقابل نظامی مدعی شد که گزینه نظامی می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را با تاخیر مواجه کند و به زعم او "به مانند یک توافق خوب" عمل کند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت آنتونی بلینکن بنی گانتس ایران خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید که در صورت حصول توافق برای آزادی اسرای صهیونیست، حمله زمینی برنامه‌ریزی شده به شهر رفح در جنوب غزه ممکن است به حالت تعلیق درآید. 

به گزارش رویترز، وی مدعی شد: «آزادی اسرا برای ما اولویت اصلی است»؛ و بعد در پاسخ به این سوال که آیا این شامل به تعویق انداختن عملیات برنامه‌ریزی شده برای حمله به رفح می‌شود یا خیر، پاسخ داد: «بله. در صورت توافق، عملیات را متوقف می‌کنیم». 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار زیادی برای آزادی اسرا قرار دارد. منابع رسانه‌ای می‌گویند هزاران صهیونیست امشب نیز در تداوم اعتراضات هفته‌ای خود در مرکز تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برکناری وی شده‌اند. 

گفته شده روز گذشته یک هیئت مصری برای گفت‌وگو با سران صهیونیست در خصوص توافق آتش‌بس و آزادی اسرا، راهی سرزمین‌های اشغالی شده است. منابع عبری این گفت‌وگوها را مفید ارزیابی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • دومینوی حادثه برای مقامات اسرائیلی؛ پای بنی‌گانتس شکست
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • سومین حادثه برای مقامات صهیونیست؛ پای بنی‌گانتس شکست
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح