Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شادخاطر روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا  ازاغاز برداشت محصول خیار از جالیزهای روستای پایلوت گورانسراب از توابع بخش مرکزی خلخال خبر داد و اعلام کرد: امسال ۵۰ هکتار از اراضی مستعد این شهرستان به کشت محصول خیار اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال اظهار داشت: با توجه به عملکرد ۲۰ تنی محصول خیار در هر هکتار پیش بینی می‌شود امسال بیش از یکهزار تن خیار از سطح جالیزها و مزارع زیر کشت برداشت وونانه بازار شود که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کشاورزان در سال‌های اخیر از روش‌های نوین کشت و آبیاری از جمله آبیاری نواری استفاده می‌کنند که در نتیجه این اقدامات ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش هزینه‌های تولید، سطح برداشت محصول از لحاظ کمی و کیفی افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال اظهار داشت: خیار و گوجه‌فرنگی خلخال بدلیل کشت سنتی و ارگانیک و پرهیز کشاورزان در استفاده از کودها و سموم شیمیایی دارای عطر ، بو و طعم خاصی بوده و بیشتر محصول تولیدی مصرف داخلی داشته و بخشی از آن نیز در بازارهای شهرهای همسایه عرضه می‌شود.

شادخاطر اظهارکرد: امسال همچنین ۲۵ هکتار از زمین‌های این شهرستان زیرکشت بادمجان و فلفل رفته و پیش‌بینی می‌شود ۵۶۰ تن محصول از این مزارع برداشت شود.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای گورانسراب زیر کشت محصول خیار رفته و درصورت تکمیل و بهره‌برداری از معیشتی گورانسراب برداشت این محصول در ۱۳۵ هکتار از اراضی پایاب این سد سه برابر می‌شود.

او اظهار کرد: این سد با ظرفیت ۲۵۰ هزار متر مکعب آب با هدف تامین آب اراضی کشاورزی ۱۳۵ هکتار از اراضی پایاب سد از چند سال پیش آغاز شده و با تکمیل این طرح زمینه شغلی ۲۰۰ نفر از صیفی‌کاران این روستا فراهم خواهد شد.

شادخاطر با توصیه به کشاورزان صیفی‌کار برای استفاده از روش‌های جدید تولید محصولات از جمله ایجاد احداث و راه اندازی کشت گلخانه ای‌ بیان کرد: با توجه به تغییرات ناگهانی هوا و شرایط اقلیمی منطقه که همواره بر کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی شهرستان تاثیرگذار بوده ، راه‌اندازی گلخانه‌های مقیاس کوچک زمینه تولید محصولات صیفی در همه فصول سال در این منطقه فراهم می‌کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی خلخال استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی خلخال استان اردبیل وزارت جهاد کشاورزی خلخال استان اردبیل هکتار از اراضی محصول خیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ رضا مهدوی‌رجا با بیان اینکه سمپاش‌های شهرستان رزن به منظور مبارزه با سن غلات آماده‌سازی و تجهیز شده است افزود: رزن با سطح زیرکشت ۷۵ هزار و ۷۰۰ هکتار غلات یکی از قطب‌های تولید غلات در سطح استان به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۷۵ درصد از غلات در مرحله ساقه‌دهی است گفت: افزایش نزولات جوی در سال زراعی جاری به میزان ۶۳ میلیمتر نسبت به سال زراعی گذشته، نوید بخش عملکرد بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی رزن از انجام مبارزه علیه سن مادر در بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان رزن خبر داد و گفت: مبارزه علیه علف‌های هرز نیز در سطح هفت هزار هکتار از مزارع غلات صورت گرفته است.

مهدوی‌رجا با بیان اینکه ۷۵ هزار هکتار از اراضی زراعی از ابتدای سال تاکنون توسط سه گروه دولتی و هشت اکیپ خصوصی مورد رصد و پایش قرار گرفته است افزود: یک هزار و ۳۶ دستگاه سمپاش در شهرستان آماده مبارزه است.

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان
  • فرآیند کشت، پرورش و برداشت خیار محلی در کامبوج (فیلم)
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام