Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسفی رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: بیابان زدایی در استان از سال ۱۳۵۸ در قالب انجام طرح های مختلف شروع شده و در طول سالیان گذشته سطح قابل توجهی از عرصه‌های بیابانی احیاء شده است.

او افزود: با توجه به سطح زیاد اراضی بیابانی استان این فعالیت‌ها از شتاب قابل توجهی برخوردار شده به طوری که در طول سال‌های گذشته در بیشتر کانون‌های بحرانی فرسایش بادی استان فعالیت‌های متنوع بیابان زدایی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی ادامه داد: یکی از طرح‌های بیابان زدایی توجه به تاغزار‌ها و درختانِ جنگل‌های دست کاشت است که بین ۱۰ تا ۱۵ سال از عمر آن‌ها در خراسان جنوبی می‌گذرد.

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به خشکسالی و عمر مفید درختان دست کاشت از جمله تاغ گفت: برخی از این درختان که دچار خشکسالی نیز شده‌اند ممکن است سرشاخه‌های آن‌ها خشک شده باشد؛ به همین دلیل حذف سرشاخه‌ها و یا کف بری برای این درختان انجام می‌شود به نحوی که دوباره درخت جوانه می زند و درخت جدیدی می‌روید.

او بیان کرد: این طرح از سال ۱۳۹۹ برای مراقبت بیشتر از درختان در بیشتر شهر‌های استان اجرایی شده، اما بیشترین محل انجام این عملیات در شهرستان سه قلعه بوده است.

یوسفی ادامه داد: به طور کلی طرح احیای درختان خشکیده از سال ۱۳۹۹ تا پارسال در سطح ۲۳ هکتار از عرصه‌های بیابانی استان اجرایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی آبخیزداری جنگل دست کاشت خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت بیش از ۳ هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین

صالحی مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین، از کاشت بیش از ۳ هزار درختچه پیروکانتا در ریفوژ میانی بلوار آیت الله خامنه‌ای خبر داد و گفت: روند کاشت و واکاری درختچه در سطح فضای سبز به منظور افزایش کیفیت فضای سبز شهری ادامه دار خواهد بود.

صالحی تاکید کرد: بازپیرایی و توسعه فضای سبز با تکیه بر اصلاح الگوی کاشت و استفاده از درختان و درختچه‌های مقاوم به کم آبی انجام می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۱۸ هزار اصله انواع نهال و گیاهان پوششی و پرچینی از شمال تا جنوب شهر کاشته شده که به صورت ویژه در برنامه حفظ و نگهداری قرار دارد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: برای حفظ زیبایی و سرسبزی شهر، همراهی و مشارکت بیش از پیش شهروندان ضروری است. 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۳ هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین
  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • (تصاویر) بارندگی‌های افغانستان دشت خشکیده سیستان را زنده کرد
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر