Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@12:22:15 GMT

لزوم تدوین طرح جامع کاهش خطرپذیری شهر تهران

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۰۹۹۷

لزوم تدوین طرح جامع کاهش خطرپذیری شهر تهران

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید طرح جامع کاهش خطرپذیری شهر تهران را با همکاری وزارت نیرو در سال اول برنامه تدوین و مطابق برنامه زمان بندی، آن را اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛  سوده نجفی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود، با بیان اینکه در سیل اخیر بیش از ۶۰ نفر کشته و ۳۰ نفر مفقود شده اند، اظهار کرد: ما دچار فراموشی تاریخی هستیم؛ هر چند سال یکبار سیل جان هموطنان را گرفته و همان زمان رسانه ای می شود تا یاد سیل بیفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی با اشاره به اینکه تهران باید از نقطه نظر آسیب پذیری سیل مورد بررسی قرار بگیرد، بیان کرد: بر اساس قوانین، شهرداری تهران باید طرح جامع کاهش خطرپذیری شهر تهران را با همکاری وزارت نیرو در سال اول برنامه تدوین و مطابق برنامه زمان بندی، آن را اجرایی کند و بر اساس ماده ۵۹ و ۶۰ برنامه توسعه تهران و ماده ۸۴ برنامه سوم توسعه شهر تهران برای پیشگیری از خطر سیلاب برای اجرای طرح ساماندهی آب های سطحی تهران اقدام کند.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران باید گزارشی را از انجام وظایف خود ارائه دهد و بر اساس بندهای یاد شده در راستای بهسازی مسیرهای شهری، رودخانه ها، استفاده بهینه از رواناب های شهری، مدیریت یکپارچه شهری، اصلاح هندسی انهار، لایروبی مستمر کانال ها و هدایت و جمع آوری آب های سطحی اقدام کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیل شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران وزارت نیرو شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری

حسین صابری،عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار کنونی قم بیش از ۷۲ سال سن دارد و طبق مفاد صریح آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی و مستندات قانونی و ماده ۹۶ این آیین‌نامه، در حال حاضر بازنشسته می‌باشد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در سال ۹۵ و اصلاحات بعدی از قانونی دیگر امکان ادامه فعالیت وی در جایگاه شهردار قم امکان پذیر نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: ادامه فعالیت وی در جایگاه شهرداری قم بخاطر قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، احتمال ابطال در اسناد و اوراق تعهد آور و غیرقانونی بودن در تصرف در اموال را به همراه داشته باشد.

صابری تصریح کرد: بر همین اساس هرگونه امضای پیمان و قرارداد‌ها توسط وی می‌تواند همراه با مشکلات حقوقی و خسارت برای مجموعه مدیریت شهری قم باشد.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است