Web Analytics Made Easy - Statcounter

در کتاب خاطرات داماد رئیس جمهور سابق آمریکا آمده است، دونالد ترامپ پس از یک تماس تلفنی مناقشه‌برانگیز با نخست وزیر وقت اسرائیل تقریبا نظرش درباره تغییر مکان سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در سال ۲۰۱۷ میلادی عوض شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه "فوروارد" گزارش داد، هنگامی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت اسرائیل گفت که تصمیم گرفته قدس را به عنوان "پایتخت اسرائیل" به رسمیت بشناسد و سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل کند واکنش نتانیاهو به این تصمیم خیلی بی‌تفاوت و بی‌احساس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه فوروارد با نقل قول از بخش‌هایی از کتاب خاطرات جارد کوشنر، داماد و مشاور کلیدی ترامپ در امور خاورمیانه و عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل تحت عنوان "در دل تاریخ: خاطرات کاخ سفید" که قرار است، اواخر ماه آینده منتشر شود، مدعی شد: واکنش بی‌تفاوت و سرد نتانیاهو نزدیک بود مانع این طرح شود.

ترامپ در تماس تلفنی که پنجم دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی انجام شد به نتانیاهو درباره این طرح پیش از اعلام رسمی‌اش خبر داد اما نتانیاهو تنها در پاسخ گفت: اگر تصمیم گرفته‌اید این کار را انجام دهید، از شما حمایت می‌کنم.

به گفته کوشنر، ترامپ متحیر هنگامی که انتظار یک پاسخ مشتاقانه را داشت، با واکنش بی‌تفاوت و بی احساس نتانیاهو مواجه شد.

کوشنر در این کتاب نوشت: ترامپ در مورد تصمیمش دچار تردید شد. او نزد خود فکر می‌کرد که اگر از نظر نخست وزیر وقت اسرائیل این کار اهمیت آنچنانی ندارد، چرا باید چنین ریسکی کند؟ ترامپ سپس به نتانیاهو گفت "فکر می‌کنم مشکل شمایید".

اما نتانیاهو در دفاع از خود گفت: اتفاقا من بخشی از راه‌حل هستم!

این در حالی است که براساس گزارش روزنامه تایمز آو اسرائیل، دفتر نخست وزیر سابق اسرائیل در توضیحی درباره این ادعاها گفت که نتانیاهو پس از آنکه چندین بار از ترامپ خواسته بود تا این انتقال سفارت را انجام دهد، از این تصمیم رئیس جمهور سابق آمریکا قدردانی کرد.

شش دسامبر ۲۰۱۷ میلادی ترامپ تصمیمش را عملی کرد و سفارت آمریکا از تل‌آویو را به قدس منتقل کرد؛ اقدامی که بدون توجه به مخالفت رهبران عربی و مسلمانان جهان صورت گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جارد کوشنر دونالد ترامپ نتانياهو سفارت آمریکا نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسئول بلندپایه آگاه به جزئیات مذاکرات گفت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به سبب فشارهای سیاسی به تاخیر می‌اندازد.

این مقام اسرائیلی تاکید کرد که نتانیاهو در جلسات کابینه جنگ با شروط توافق موافقت می‌کند اما در جلسات کابینه دولت به خاطر اسموتریچ و بن گویر چیز دیگری می‌گوید.

وی افزود که نتانیاهو اکنون نماینده یک اقلیت در کابینه جنگ و همچنین در برابر روسای سرویس‌های امنیتی در خصوص توافق مبادله اسرا است.

کد خبر 6091390 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • نوبت مکافات جنایت
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • واکنش به کشتار در غزه؛ حقیقت جنبش‌های دانشجویی در آمریکا
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!