Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@00:19:32 GMT

تشکیل کانون زنجیره ارزش سیلیکون با هدف کاهش وابستگی

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۱۰۰۵

تشکیل کانون زنجیره ارزش سیلیکون با هدف کاهش وابستگی

با حضور ۴۰ مجموعه فعال صنعتی و علمی، با هدف تکمیل زنجیره ارزش سیلیکون، کانون مشترکی در این حوزه تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، در اولین رویداد زنجیره ارزش سیلیکون و مشتقات آن، با حضور ۴۰ مجموعه صنعتی و تحقیقاتی و با مشارکت برخی نهادهای دولتی، کانون زنجیره ارزش سیلیکون و مشتقات آن راه‌اندازی شد.

سیلیکون و مشتقات آن نقش تعیین کننده‌ای در بومی‌سازی صنایع کشور دارد و تکمیل زنجیره صنایع آن از ضروریات کشور است؛ چرا که این ماده و مشتقاتش، مواد اولیه بیش از ۷ صنعت مادر را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی تأمین می‌کند و انجام هر مرحله از آن، از وابستگی به خارج می‌کاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علاوه بر آن محصولات فرآوری شده جایگزین خام فروشی می‌شود و به افزایش صادرات غیرنفتی کمک خواهد کرد.

زنجیره صنایع سیلیکون و مشتقات آن شامل حوزه‌های صنایع الکترونیک و میکرو الکترونیک، فوتونیک و میکرو فوتونیک، صنایع برق خورشیدی، صنایع شیمیایی، غذایی، آرایشی و بهداشتی و صنایع اپتیک کشور می‌شود.

با توجه به اهمیت نقش سیلیکون در صنعت، این مجموعه‌ها تصمیم گرفتند تا با همکاری و تشکیل کانونی مشترک در این زمینه فعالیت داشته باشند؛ اقدامی که از ماه‌ها قبل آغاز شد و رفته رفته تعداد آنها افزایش پیدا کرد، به طوری که تعداد آنها در جلسه اول هیئت مؤسس کانون زنجیره ارزش سیلیکون به ۱۶ مجموعه می‌رسید و در کمتر از یک ماه تعداد آنها به بیش از ۴۰ مجموعه افزایش یافته است.

اولین نمایشگاه اختصاصی صنعت سیلیکون و مشتقات آن، در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از دیگر برنامه‌های این رویداد بوده است.

انعقاد ۵ تفاهم‌نامه و یادداشت همکاری بین نهادهای مختلف در حاشیه نمایشگاه از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد بوده است که فهرست این تفاهم‌نامه‌ها به این شرح است:

تفاهم‌نامه سه‌جانبه هیأت مؤسس کانون زنجیره ارزش سیلیکون و اندیشکده نوآوری سازمانی و یکی از شرکت‌های بخش خصوصی برای راه‌اندازی سکوی نمایشگاه مجازی زنجیره ارزش سیلیکون

تفاهم‌نامه بین هیأت مؤسس کانون زنجیره ارزش سیلیکون و مؤسسه فرهنگی هنری نهال (مجری برگزاری این رویداد) در راستای ترویج فعالیت‌های فرهنگی و مدیریت دانش در کانون زنجیره ارزش سیلیکون

یادداشت همکاری سه‌جانبه بین هیأت مؤسس کانون زنجیره ارزش سیلیکون و انجمن انرژی تجدیدپذیر ایران و پردیس نوآوری و فناوری بنیان با موضوع مطالعات زیست بوم زنجیره ارزش سیلیکون و مشتقات آن

یادداشت همکاری هیأت مؤسس کانون زنجیره ارزش سیلیکون با انجمن مهندسین برق و الکترونیک

یادداشت همکاری هیأت مؤسس کانون زنجیره ارزش سیلیکون با انجمن سازندگان و تأمین کنندگان کالای انرژی تجدیدپذیر (ساتکا).

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیلیکون تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین یادداشت همکاری تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۱۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران گفت: کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران به شمار می رود که سهم ۲۴ درصدی در تولید ناخالص استان دارند.

رحیم بخشی ۱۳ اردیبهشت در روز پایانی ایران اکسپو ۲۰۲۴-تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت در این نمایشگاه حاصل یک کارگروهی بود که توانستیم توانمندی های استان مازندران را براساس نظام نامه ابلاغی به نمایش بگذاریم، تصریح کرد: از هشت تا ۱۲ اردیبهشت ماه برنامه ریزی برای حضور زنجیره های ارزش مازندران در این نمایشگاه صورت گرفت که بیش از ۲۰واحد تولیدی با اولویت زنجیره های ارزش ۱۲ گانه استان توانستند در این عرصه بین المللی حضور بهم رسانده و توانمندی های خود به نمایش بگذارند.
 وی با اشاره به اینکه از ۱۲ زنجیره ارزش، هشت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی متمرکز شده است، گفت: در دو محصول کیوی و مرکبات براساس نقش این محصولات کشاورزی، ۲۴ درصد در تولید ناخالص استان مازندران سهم یافته اند، دو درصد شیلات و حدود ۶ درصد محصولات باغی در بخش اقتصادی استان نقش بر عهده دارند.
بخشی با تاکید بر اینکه  در ایران اکسپو۲۰۲۴، حدود ۷۰ کشور حضور داشته اند و این، فرصت تجربه آموزی مناسبی برای بخش صادراتی استان‌های مختلف به شمار می رفت، تصریح کرد: شناسایی بازارهای جدید صادراتی و حضور رایزن های اقتصادی کشورهای مختلف، زمینه ساز توسعه تجارت برای استان های مختلف بود که مازندران هم توانست از این مهم بهره بگیرد و امیدواریم بتوانیم در سال های آتی این دستاوردها را به خوبی توسعه داده و برای اشتغال بیشتر بهره بگیریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران است
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور
  • شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود