Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@19:21:23 GMT

ورودی‌های میدان امام خمینی (ره) ساماندهی می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۱۰۷۱

ورودی‌های میدان امام خمینی (ره) ساماندهی می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در کارگروه بافت تاریخی ساماندهی ورودی‌های میدان امام (ره) و رفع نازیبایی‌ها مد نظر است، گفت: ایجاد مبلمان شهری زیبا و رفع مشکلات در ورودی‌های این میدان تاریخی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز -یکشنبه نهم مردادماه- در نطق میان دستور پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین (ع)، اظهار کرد: امیدواریم از این ایام رشد و تعالی معنوی، استفاده خوب و کامل ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت‌های شورای اسلامی شهر در حوزه عمرانی و سوالات مردم در خصوص برنامه‌های این حوزه، گفت: بعد از دهه اول محرم به صورت منظم هر دو یا سه هفته یک بار، پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: کارگروه آسیب‌شناسی و رفع نواقص احتمالی شهرسازی الکترونیک با مدیریت جان‌نثاری از رؤسای اسبق کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تشکیل شده است، در این راستا از شهروندانی که در این زمینه تخصص دارند و صاحب نظر هستند، نیز در خواست می‌شود؛ دیدگاه‌های خود را ارائه کنند تا هر چه زودتر خدماتی ویژه به شهروندان ارائه کنیم.

وی تاکید کرد: اقدامی که در حوزه شهرسازی الکترونیک انجام شد معادل چندین سال فعالیت در دوره‌های قبل بود و کارشناسان می‌توانند این موضوع را بررسی و مقایسه کنند.

میرباقری با اشاره به فعالیت‌های کارگروه بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: از ابتدای دوره ششم شورای شهر و تشکیل کمیسیون عمران یکی از دغدغه‌ها در خصوص بافت تاریخی بود، در این راستا کارگروهی با حضور نخبگان تشکیل و موضوعاتی پیگیری شد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌های تاریخی شهر اصفهان تاکنون به صورت جزیره‌ای توسط مناطق اداره می‌شود، تصریح کرد: در این راستا پیگیر هستیم که از طریق وزارت کشور، معاونت بافت تاریخی و گردشگری در چارت شهرداری قرار گیرد تا مدیریتی واحد و یکپارچه بحث سیاست‌گذاری این حوزه را دنبال کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جلسه پیش‌بینی شده برای تقدیر از فعالان بافت تاریخی، خاطرنشان کرد: از افرادی که به صورت عملی نشان دادند شهر اصفهان را دوست دارند تشکر می‌کنم، باید گفت در این خصوص برخی تنها شعار دادند و عمل نکردند، اما برخی نیز، خانه‌های تاریخی و آثاری که اگر به داد آنها نمی‌رسیدیم، نابود می‌شد را احیا کردند، بنابراین به زودی جلسه‌ای برای تقدیر از این افراد و جذب سرمایه‌ها در این حوزه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کارگروه بافت تاریخی ساماندهی ورودی‌های میدان امام (ره) و رفع نازیبایی‌ها مد نظر است، گفت: بر این اساس ایجاد مبلمان شهری زیبا و رفع مشکلات در ورودی‌های این میدان تاریخی در دستور کار قرار دارد، به طور کلی مرمت بناهای تاریخی به صورت پهنه‌ای و نه خطی در دستور کار است تا مناطق تاریخی اصفهان در وسعت خوبی احیا و آباد شود.

میرباقری با اشاره به نظارت کارگروه بافت تاریخی بر پروژه‌های عمرانی، اظهار کرد: در هفته اخیر چند مورد از پیاده‌روسازی‌های غیرضروری حذف شد و به جای تغییر کلی پیاده‌رو، ترمیم آن در دستور کار قرار گرفت. تاکنون از حدود ۳۲ محور پیاده‌رو و ۲۲ پروژه در حال اجرا بازدید و تذکرات لازم به مسئولان و پیمانکاران داده شده است.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفی پروژه‌ها در دستور کار است، تصریح کرد: هدف این است که طرح‌های عمرانی شهر روز به روز با کیفیتی بیشتر در اختیار مردم قرار گیرد و امیدواریم طیجلسات هم‌اندیشی و آموزشی که با معاونان عمران مناطق داریم، شاهد این ارتقای کیفیت باشیم.

کد خبر 592451

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رسول میرباقری شوراي شهر شورای شهر اصفهان شهرسازي الكترونيك بافت تاریخی شهر اصفهان جلسه علنی شورای شهر اصفهان شورای ششم اصفهان پروژه هاي عمراني شهر سازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کارگروه بافت تاریخی شورای اسلامی شهر کمیسیون عمران دستور کار شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری به نقل از مرکز خبر خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه‌های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد 3، 11 و 21 نظام فرهنگی تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد. در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری‌های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه فرهنگی، افزایش رویکردهای داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی دادهها از فعالیت‌های دانشجویی، تحلیل فعالیت‌های فرهنگی، زمینه سازی برای کشف ضعف‌ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

 محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقاء سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه بندی فرهنگی دانشگاه‌ها، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتواها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص‌ها، سامانه یکپارچه‌ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن همافزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد تا از نظر فنی امکان تجمیع داده‌های آموزش عالی و گزارش گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری‌های بعدی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر