Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن اشاره به شکوه و عظمت عاشورا در فرهنگ و ادبیات ایران زمین گفت: حماسه پرشکوه عاشورا مهمترین عامل بالندگی و بیداری جهان اسلام در طول تاریخ و الهام بخش شعرا و ادبیان بوده است.

علی اصغر دریایی در خصوص برنامه‌های مذهبی ایام محرم و صفر در مصاحبه مجازی با رسانه‌های استان اظهار کرد: یکی از مهمترین سوگواره‌های ایام محرم و صفر برگزاری محافل شعر و شعرخوانی در وصف سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) است، از جمله این برنامه‌های برگزاری پانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ایام ماه‌های محرم و صفر علاوه بر برگزاری پانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی، گردهمایی نوحه خوانی و مرثیه سرایی، مسابقه و نمایشگاه منطقه‌ای پوستر عاشورایی، برگزاری دومین سوگواره و نمایشگاه عکس اربعین حسینی از جمله بخشی از برنامه‌های این ایام است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی اضافه کرد: برگزاری سوگواره فیلم 72 ثانیه ای منطقه‌ای عاشورایی در شهر قروه، تجلیل از شهدا و مدافعان سلامت و تجلیل و قدردانی از خادمان حسینی از دیگر برنامه‌های این ایام است.

دریایی ضمن اشاره به شکوه و عظمت عاشورا در فرهنگ و ادبیات ایران زمین گفت: حماسه پرشکوه عاشورا مهمترین عامل بالندگی و بیداری جهان اسلام در طول تاریخ بوده و الهام بخش شعرا و ادبیان بسیار زیادی در تاریخ ادبیات ایران زمین و کشورهای فارسی زبان بوده است.

وی هدف از برگزاری این سوگواره های فرهنگی، هنری و ادبی را این‌چنین تشریح کرد: ترویج فرهنگی حسینی، فرهنگ سازی ادبیات حسینی، ارزیابی آثار فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه ای مرتبط با عاشورا، تولید محتوای عاشورایی، ترویج هنجارها، ارزش ها و سبک زندگی اسلامی- ایران و مقابله با تهاجم فرهنگی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این سوگواره است.

وی بیان کرد: شهرستان قروه به عنوان خاستگاه سوگوارەهای ملی می تواند در تنویر ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از یکسو و پاسداشت شاخص‌های فرهنگ عمومی چنین پویا و مردمی سالانه میزبان سوگواره ملی فرهنگی، هنری و ادبی آیین‌های عاشورایی پس از 14 دوره موفق برگزاری کنگره ملی شعر عاشورایی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان محورهای سوگواره های فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه ای برگزار شده در استان کردستان را این چنین بیان کرد: علاوه بر ترویج سبک زندگی حسینی، وحدت اسلامی، دشمن شناسی و بصیرت حسینی از مهمترین محورهای سوگواره‌های عاشورایی استان کردستان است.

دریایی در پایان این مصاحبه مجازی ضمن اشاره به اینکه بیشتر برنامه های ایام محرم و صفر را مردم و عاشقان حضرت امام حسین(ع) به صورت خود جوش و بدون هزینه کرد برگزار می کنند، تصریح کرد: برای برگزاری این مراسمات دینی و مذهبی ایام محرم و صفر بالغ بر سیصد میلیون تومان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ایام محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است

محمد صادق صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با قدردانی از تلاش مؤثر استاندار کردستان برای زدودن موانع ارتباط بی‌واسطه با مردم استان اظهار کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی ایران قوی، وجود و پای کار بودن مردم استان در تمام جوانب زیست مومنانه است.

وی افزود: بحمدالله با شبکه سازی عملیاتی حلقه‌های میانی، پاسخگویی به مسائل مردمی در مسیر بسیار ارزشمندی از همدلی و تقویت مبانی مردمی سازی دولت در استان شکل گرفته است.

وی با قدردانی از اهتمام دستگاه‌های اجرایی بر تحقق شفافیت در عملکرد به جامعه هدف خاطرنشان کرد: پویایی و میدان داری در جامعه با جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار تحقق خواهد یافت و نقش بزرگان خانواده و محلات به عنوان حلقه میانی تأثیرگذار در تحقق این معروف، انکار ناپذیر است.

صادقی بازدیدهای میدانی استاندار کردستان را مصداق خدمت بی منت جهت حل مسائل خرد و کلان در استان عنوان کرد.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی گفت: مردم کردستان همواره سرآمد در خدمت مضاعف و تکریم کرامت انسانی هستند.

کد خبر 6090083

دیگر خبرها

  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد