Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره ارائه آموزش‌های جنسی و جنسیتی به کودکان توضیحاتی داد. - اخبار اجتماعی -

مجتبی همتی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم  در پاسخ به این‌ پرسش که آیا در تدوین نظام جامع تربیت دوره کودکی، موضوع آموزش مراقبت‌های جنسی مدنظر است چرا که برخی خانواده‌ها اطلاعات لازم را در این زمینه ندارند، اظهار کرد: وقتی از نظام جامع تربیت دوره کودکی صحبت می‌کنیم علاوه بر اینکه مباحث تربیتی، ساحت‌ها و صلاحیت‌های تربیتی مطرح است، مناسبات تربیتی باید تعیین شود و در اینجا فقط کودکستان و خانواده ذینفع نیستند بلکه رسانه و مجموعه‌هایی که زیست‌بوم کودکی را می‌سازند، سهیم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقتصاد و بازار عناصر مهمی هستند که در دوران کودکی تعیین‌کننده است، این روزها موضوع تبلیغات پررنگ است و از کودک برای مدیریت اقتصاد خانواده یا معرفی محصولات و علائقش استفاده ابزاری می‌شود و در این چارچوب، رسانه از منظر تربیتی باید حضور داشته باشد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: یکی از عناصر مهم تربیت این است که باید زیرساخت هویت کودک شکل بگیرد. هویت لایه‌های مختلفی دارد که بخشی به جنبه‌های ملی و دینی مربوط است یعنی تعلقات دینی و عاطفی به ملیت، دین، باورها و ارزش‌های پایه شکل بگیرد و عنصر دیگری نیز دخیل است آن هم اینکه کودک عناصر جنسی و جنسیتی دارد که تاکنون به صورت ضمنی ارائه و تبیین شده است. مبانی نظری سند تحول بنیادین مباحثی در این باره دارد و باید اقتضای دوره کودکی را برای آن در نظر گرفت.

همتی‌فر مطرح کرد: آموزش‌های جنسی و جنسیتی باید مورد توجه باشد اما به معنای آموزش مستقیم به کودک نیست، بلکه در سنین کودکی حتی در حوزه‌های دیگر هم آموزش و تربیت به شیوه غیرمستقیم است. آموزش‌های جنسی و جنسیتی در ارتباط با یکدیگر هستند و بخش قابل توجهی به محیط خانواده و رفتارها بازمی‌گردد؛ به عنوان مثال چون کودک زیر هفت سال سن تکلیف و تمیز جنسی ندارد، نمی‌تواند جنسیت‌ها را تشخیص دهد و این ظرافت‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد اما اصل ماجرا که باید هویت جنسی کودک شکل بگیرد، مورد تاکید ما است.

"یارستان کودکستان" فرصتی برای معرفی تولیدات محتوایی فعالان حوزه کودک با پدیده "رهاشدگی تربیت دوران کودکی" مواجه هستیم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مهدکودک وزارت آموزش و پرورش مهدکودک جنسی و جنسیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است

مهدی نوید ادهم   در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان، این استان را استانی با موقعیت استثنایی در نظام حکمرانی کشور عنوان کرد و گفت: این استان دارای فرصت‌ها و تهدیدهای متعددی است.

وی مهمترین فرصت‌های سیستان و بلوچستان را نیروی انسانی، منابع و تاریخ پر افتخار این استان بیان کرد و افزود: تهدید عدم توسعه یافتگی استان و رنج مضاعف مردم در این مقوله را نیز نباید فراموش کرد.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: آموزش و پرورش نقاط آسیب پذیری دارد که یکی از مصادیق آن در سیستان و بلوچستان فاصله معنادار شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: این کمیسیون با هدف کمک به شاخص‌های آموزشی و تربیتی و فضاها، کارگروه خاص سیستان و بلوچستان را تشکیل داده و به دنبال بهره‌گیری از ایده‌ها، اندیشه‌ها، افکار و برنامه‌های همه صاحب نظران در مسیر توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به مدارس این استان خواهد بود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: یکی از بدیهیات در مسیر تحقق اهداف مدرسه یاری، لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ورود خیرین و گروه‌های جهادی در مناطق و شهرستان‌ها با هدف رعایت عدالت در این مقوله خواهد بود.

وی گفت: موضوع مهم و مورد انتظار خیرین در هر منطقه و شهرستانی، مشارکت، همراهی و پای کار بودن مردم در کنار آنان خواهد بود تا مقوله حضور خیرین عزیز اثربخش‌تر از گذشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است