Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه گاوداران صنعتی خراسان رضوی گفت: زمانی که نسبت به مصرف کننده بی اعتنایی می‌شود، نباید توقع داشت دامدار از جیب خود یارانه بخش مصرف را تامین کند که این امر غیر ممکن است. با وجود این سیاست‌گذاری‌ها در خصوص تولیدات دامداری و انتظار ما برای واردات نهاده، چند وقت دیگر باید وارد کننده شیر، گوشت و پروتئین جامعه باشیم؛ یعنی امنیت غذایی کشور به مخاطره می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرشید صراف در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با مشکلات دامداران اظهار کرد: با وجود بحران‌های شدید که در حوزه دامداری با آن درگیر هستیم، وزارت جهاد کشاورزی به صورت شفاف عمل نکرده و بر خلاف تمام گفتمان‌هایی که صورت گرفته است، به صورت شایسته برای حمایت از تولید و رفع مشکلات این حوزه عمل نشده است. 

وی ادامه داد: بزرگترین مشکل دامداران در حال حاضر مربوط به نهاده بوده و هنوز نهاده به دامداران تحویل داده نشده است، لذا تا زمانی که شرایط اینگونه باشد، دامداران با بحران‌های زیادی مواجه خواهند بود.

رئیس اتحادیه گاوداران صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: زمانی که تصمیم به حذف ارز ترجیحی گرفته شد وعده‌هایی در رابطه با تامین نقدینگی، نهاده و صدور مجوز صادرات به دامداران و تشکلات داده شد، اما متاسفانه آن‌چیزی که در چند وقت اخیر شاهد آن هستیم این است که علاوه بر اینکه به آن وعده‌ها عمل نشد، برخلاف آن‌ها نیز اقدام شده است. 

صراف عنون کرد: برای مثال در بحث بهای تمام شده گوشت دولت باید بر اساس بهای تمام شده اقدام به خرید تضمینی گوشت و شیر می‌کرد که متاسفانه در هیچکدام از این موارد ورود نکرد و همین امر باعث شده که دچار مشکلات زیادی شویم. 

وی با بیان اینکه مشکل بزرگ دیگری که دامداران با آن مواجه هستند موضوع قیمت گوشت است، ادامه داد: دولت این موضوع را به استان‌ها واگذار کرد و استانداری نیز تابع وزارتخانه است. شرکت پشتیبانی امور دام نیز به تبعیت از وزیر و معاون امور دام اقدام می‌کند؛ در آخر این امر به نام تشکلات تمام شد.

رئیس اتحادیه گاوداران صنعتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشکلاتی وجود دارد  که وزارتخانه باید به آن‌ها ورود کند یا در سیاست‌گذاری خود تجدیدنظر کند، عنوان کرد: متاسفانه دراین روزها شاهد هستیم که توپ در میدان تشکلات انداخته می‌شود. ما قبل از اینکه تولید کننده باشیم، مصرف کننده هستیم. دولت باید اقدامات مناسبی برای کاهش قیمت و حمایت از مصرف کننده انجام دهد.

صراف تصریح کرد: زمانی که دولت نسبت به مصرف کننده بی اعتنایی می‌کند، توقع دارد دامدار از جیب خود یارانه بخش مصرف را تامین کند که این امر غیر ممکن است. با وجود این سیاست‌گذاری‌ها در خصوص تولیدات دامداری و انتظار ما برای واردات نهاده، چند وقت دیگر باید وارد کننده شیر، گوشت و پروتئین جامعه باشیم؛ یعنی امنیت غذایی کشور به مخاطره می‌افتند. 

وی اضافه کرد: با روش و شیوه سیاست‌گذاری که دولت در پیش گرفته است، کاهش تولید استمرار پیدا خواهد کرد و مشکلات آتی بیشتر خواهد شد. دولت باید موضوع خرید تضمینی را اصلاح کند و نگاه دولت به تولید باید نگاه حمایتی و ثبات جایگاه تولید در عرصه اقتصاد کشور باشد؛ ولی در حال حاضر با سیاست‌های فعلی تولید کاهش پیدا خواهد کرد. 

رئیس اتحادیه گاوداران صنعتی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه  تامین نهاده بحث مهمی است، گفت: باید نرخ گذاری صحیح و بهای تمام شده در بحث تولیدات دامی لحاظ شود. اگر بخواهیم به نقطه درستی از تولید برسیم، باید این تشکلات محور قرار بگیرد؛ نه اینکه از آن‌ها به صورت ابزاری استفاده شود. 

صراف خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده تولیدکنندگان بیان می‌کنم که هدف ما تولید و ایجاد امنیت غذایی برای مردم است و اگر بحثی صورت می‌گیرد به این دلیل است که وزیر محترم از مشکلات این حوزه آگاه شود و تولیدکننده را حمایت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی توليد اتحادیه دامداران صنعتی خراسان رضوی رئیس اتحادیه سیاست گذاری مصرف کننده تمام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران

منصور پوریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جمعیت بالای دام سبک بیانگر بهبود وضعیت دام در کشور است، هرچند وضعیت دام سنگین همانند سبک در کشور نیست.

به گفته او، بنابر آمار ۷۰ درصد گوشت مورد نیاز از طریق گوساله و ۳۰ درصد از طریق گوسفند تامین می‌شود، از این رو در بخش تولید دام سنگین هم باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

پوریان ادامه داد: بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک به بالای ۷۱ میلیون راس رسیده است که بدلیل حجم بالا مازاد بر نیاز کشور، پتانسیل صادرات ۵۰۰ هزارتن دام سبک و خرید تضمینی ۲ میلیون راس وجود دارد که انتظار می‌رود در راستای حمایت از دامداران حجم مازاد دام خریداری و صادر شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به واردات گوشت و دام از آفریقا افزود: سازمان دامپزشکی از لحاظ پروتئکل بهداشتی هرکشوری را که تایید کند، در راستای تنظیم بازار گوشت و دام از آن کشور وارد می‌شود.

او گفت: بنابر برنامه ریزی وزارت جهاد قرار است امسال در بحث واردات گوساله رقم قابل توجهی واردات صورت بگیرد. البته ۱۰۰ درصد این حجم واردات مربوط به دام پایه پروار است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران