Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور خرمشکوه روز یک‌شنبه در تشریح ساخت و آماده سازی ۵۰ دستگاه پاکت کانتینری در بندر شهید رجایی اظهارداشت: این طرح که قابلیت حمل و باربرداری توسط گنتری کرین را دارا  است در راستای استفاده از ظرفیت گنتری‌کرین‌ها برای بارگیری شناورهای فله‌بر با استفاده از دانش بومی طراحی و اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این تعداد دستگاه دریچه دار (هر پاکت ۱۵ تا ۲۰ تن ظرفیت حمل کالای فله را دارد) طی هماهنگی‌های به عمل آمده با بخش فنی اداره تعمیرات و تجهیزات خشکی با بهره‌گیری از دانش داخلی در صنعت حمل و نقل دریایی توسط بخش خصوصی مستقر در بندر شهید رجایی ساخته و آماده شده است.
معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان توضیح داد: این طرح فنی با هدف بهره‌برداری و استفاده از ظرفیت گنتری کرین‌های مستقر در اسکله‌های  هفت و ۶ و به منظور اجرای عملیات بارگیری محموله‌های فله (گوگرد، کود، سنگ گچ و سایر کالاها) ساخته شده است.
خرمشکوه گفت: با توجه به چالش ها و مشکلات مترتب بر شناورهایی که فاقد کرین بوده یا کرن‌های آنها دچار نقص فنی شده و نیازمند به تجهیزات بارگیری بودند، نیروهای توانمند و متخصص مجموعه بندری در راستای برطرف کردن این مشکلات، این طرح بومی را در راستای ایمن‌سازی استفاده از تجهیزات گنتری کرین طراحی و ساخته‌اند.
وی از مزایای طراحی و ساخت و آماده سازی این ۵۰ دستگاه پاکت کانتینری به افزایش سرعت عملیات بارگیری و ایمن سازی و سلامت در نحوه انجام عملیات بارگیری مطابق با دستورالعمل‌های ایمنی جهانی و کاهش هزینه‌های مترتب بر شناورها و صاحبان کالا اشاره کرد.
معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان، بهره‌مندی از ظرفیت تجهیزات گنتری کرین موجود در اسکله‌های یاد شده و عدم جابه‌جایی دیگر تجهیزات سنگین مانند جرثقیل‌های ۱۴۰ تنی را بخش دیگری از مزایای استفاده از قابلیت گنتری‌کرین‌ها برشمرد.  
خرمشکوه خاطرنشان کرد: با استفاده از این پاکت‌ها می‌توان در هر جابه‌جایی تا ۲۰ تن محموله را به کشتی بارگیری کرد که با احتساب عملکرد ۲۰ ساعت در شبانه‌روز برای هر گنتری کریت نُرم چهار هزار تن به ازای هر گنتری و نرم تقریبی ۱۲ هزار تن برای هر کشتی با بهره‌گیری از سه دستگاه گنتری کرین قابل احصا خواهد بود.
گفتنی است؛ بندر شهید رجایی به عنوان کانونی‌ترین، بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران و یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور به شمار می‌رود.

برچسب‌ها بندر شهید رجایی هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندر شهید رجایی هرمزگان بندرعباس بندر شهید رجایی هرمزگان بندرعباس بندر شهید رجایی گنتری کرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین

محمدحسین واحدیان اظهار کرد: این واحد در پارسال ۱۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین جدید جهت استفاده در حوزه خدمات شهری، عمرانی و کنترل ترافیک و ۱۲ دستگاه تجهیزات با اعتباری بالغ‌بر ۵۷ میلیارد تومان خریداری شد.

بیشتر بخوانید

بکارگیری ۱۱ دستگاه ماشین‌آلات در جشن عید امامت

شهردار شهرکرد افزود: یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه تراکتور ۴۷۵، یک دستگاه بنز ۱۹۲۴، دو دستگاه هیوندای ۶۵۱ HD، ۳ دستگاه فوتون M۴، دو دستگاه بنز ۲۶۲۴، دو دستگاه کامیون ۱۹۲۷، یک دستگاه بیل بکهو، یک دستگاه بیل چرخ مکانیکی، یک دستگاه پژو ۲۰۷ و یک دستگاه سواری هاچ بک هایما خریداری شد.

وی اضافه کرد: یک دستگاه نمک پاش، تیغه پشت تراکتوری، یک دستگاه فلاسک آسفالت، یک دستگاه تانکر آب، یک پاکت جلو تراکتوری، ۵ دیتاگه پرس ۶۰۶ و دو دستگاه تیغه برف‌روب نیز خریداری شد.

واحدیان ادامه داد: ۱۶ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۲ دستگاه تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان خریداری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مغز انسان شبیه‌سازی شد
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • امضای قرارداد ساخت تجهیزات سکوهای فشار افزا به زودی
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا