Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@17:23:28 GMT

مسکو اظهارات ضد روسی دیپلمات نروژی را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۱۵۱۵

مسکو اظهارات ضد روسی دیپلمات نروژی را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، انتشار ویدئویی از اظهارات ضد روسی کارمند سرکنسولگری نروژ در فضای مجازی جنجال به پا کرد و واکنش «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه را در پی داشت.

یک کارمند سرکنسولگری نروژ خطاب به کارمندان یک هتل در شهر «مورمانسک» روسیه گفته است که او از روسها «متنفر» است.

کانال تلگرامی روسی «مش» روز شنبه (دیروز)، ویدئویی از یک کارمند دیپلمات نروژی عصبانی به نام الیزابت الینگسن منتشر کرد که در حال دعوا با مستخدمها در هتل آزیموت شهر مورمانسک ظاهرا بر سر یک اشتباه در رزرو اتاق و تمیز نبودن اتاق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 الینگسن در این ویدئو گفت: فقط می‌خواهم یک چیز را به شما بگویم: خوب است که ما چند روز دیگر می‌رویم... اما این خیلی آزاردهنده است، زیرا همین اتفاق برای همکارم افتاد. او را به دلایل دیگری از اتاقش در طبقه چهاردهم بیرون کردند. شما فقط همه چیز را به هم می‌زنید. این افتضاح است. فقط یک اتاق دیگر به من بدهید و از معطل کردن من خودداری کنید. من یک دقیقه هم منتظر نمی‌ایستم، الان دیگر دیر شده است».

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این دیپلمات نروژی در ادامه این حرفهایش می گوید: من از روس ها متنفرم. فقط یک اتاق به من بده من آنقدر اینجا می‌ایستم تا زمانی که یک اتاق بگیرم. چقدر این چندش آور است، آن اتاق چقدر تمیز شده است؟ می‌دانید که من به تمیز کردن اتاق‌ها عادت دارم. چون من اهل اسکاندیناوی هستم، نه یک زن روس که  به این شکل تمیز کند. این اصلا تمیز نیست.  اصلا می‌توانم حتی روی تخت بخوابم؟ اوه خدای من، این چه مزخرفی است؟ می‌دانید که من فکر می‌کنم این هتل مایه شرمساری است و کل شما مردم مایه ننگ هستید».

ماریا زاخارووا با اظهار نظر در مورد این ناسزاگویی این دیپلمات نروژی که فیلمش در فضای مجازی بیش از ۴۰۰۰۰۰ بازدیدکننده داشت، به طعنه گفت که «ارزش‌های غربی هر روز تاثیرگذارتر می‌شوند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه این بدوبیراه گویی عضو سرکنسواگری نروژ را «نمایشی تلخ از ناسیونالیسم نفرت انگیز» خواند و محکوم کرد.

زاخارووا تصریحج کرد: «من سخنان او را به طور کامل نقل نمی‌کنم، بلکه به سادگی به نقل واژگان انتخابی او می‌پردازم. این نماینده یک کشور خارجی نتوانست جلوی خود را بگیرد و بدطینتی خود را افشا کرد. در حال حاضر، وزارت خارجه روسیه در حال بررسی گزینه‌هایی برای پاسخ به این اقدام مفتضحانه مبتنی بر نفرت، ملی‌گرایی و بیگانه‌هراسی است، مگر اینکه وزارت خارجه نروژ پیش دستی کند که این کار درستی است».

به دنبال جنجال‌ها درباره اظهارات و رفتارهای این دیپلمات نروژی، سخنگوی وزارت خارجه نروژ درباره رفتار کارمند کنسولگری خود در این ویدئو اعلام کرد که «عمیقا متأسف است».

این سخنگوی وزارت امور خارجه نروژ افزود: «این احساسات بیان شده به هیچ وجه منعکس کننده سیاست نروژ یا نگرش نروژ در قبال روسیه و مردم روسیه نیست. این حادثه توسط وزارتخانه ما از طریق کانال‌های مناسب رسیدگی می‌شود».

روابط نروژ و روسیه در بحبوحه بحران امنیتی در اوکراین و همچنین تنش‌های طولانی مدت بر سر نظامی‌سازی مجمع‌الجزایر سوالبارد، مناقشه بر سر ادعاهای جاسوسی و اختلافات اقتصادی حول محور امتناع اسلو در بهار امسال از ورود کشتی‌های باری روسیه به سوالبارد بسیار سرد بوده است. در اوایل ماه جاری میلادی دو کشور توافق کردند که موضوع اخیر مربوط به ورود کشتی‌های باری روسیه به سوالبارد را حل کنند.

سرکنسولگری نروژ در مورمانسک در اول ژوئیه به دستور وزارت خارجه این کشور پادشاهی به طور موقت تعطیل شد و اسلو اعلام کرد که «در صورت مساعد شدن شرایط» بازگشایی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ماریا زاخارووا نروژ دیپلمات نروژی سخنگوی وزارت وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد

تیم والیبال زنیت کازان با پیروزی مقابل دینامو مسکو به عنوان قهرمانی لیگ برتر روسیه رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم زنیت کازان با پیروزی 3 بر یک مقابل دینامو مسکو در بازی سوم سری فینال لیگ برتر والیبال روسیه برای دوازدهمین بار قهرمان شد و رکورد جدیدی را به نان خود ثبت کرد.

پایان لیگ ملت‌‌های والیبال برای ملی‌پوش هلند!

شاگردان الکسی وربوف در بازی سوم فینال با نتایج 25 بر 20، 25 بر 22، 17 بر 25 و 25 بر 20 دینامو مسکو را شکست دادند و از عنوان قهرمانی خود دفاع کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش