Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان دختر جهان از ۸ الی ۱۹ مردادماه و برای اولین بار با حضور ۳۲ تیم در اسکوپیه مقدونیه شمالی برگزار می شود. تیم ایران با کسب اولین طلای قهرمانی آسیا برای نخستین بار در این رده سنی جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد.

تیم هندبال دختران ایران در گروه دوم این رقابت ها با تیم های مقدونیه شمالی، ازبکستان و سنگال هم گروه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هندبالیست های کشورمان در اولین روز این رقابت ها از ساعت ۱۹ به وقت ایران به مصاف تیم ازبکستانی رفتند که شش ماه قبل در رقابت های قهرمانی آسیا این تیم را با هشت اختلاف گل برده بودند.

شاگردان محمدخانی در ۱۰ دقیقه نیمه اول این دیدار با نتیجه مساوی با ازبکستان بازی را پیش بردند به طوریکه این نگرانی به وجود آمد که ازبکی ها می توانند برنده این دیدار باشند. در ادامه این فاصله کمتر کمتر شد و در نهایت نیمه اول با نتیجه ۲۱ بر ۱۷ به سود ایران پایان یافت. در یک دقیقه ابتدایی نیمه دوم ازبکی ها با یک بازی سرعتی دو گل به ثمر رسانده و فاصله گل ها را به عدد دو رساندند. در نهایت بازیکنان ایران با اجرای نکات درخواستی کادر مربیان توانستند اختلاف گل را افزایش داده و در نهایت با نتیجه ۴۷ بر ۳۱ پیروز این میدان باشند.

در این بازی تیم ایران با ترکیب اصلی زهرا فتوتی، نسترن فراهانی، فاطمه مریخ، شهرزاد نصوحی، سعیده غضنفری، سبا زنگنه و الناز یار محمد توسکی به عنوان دروازه بان در زمین ورزشگاه بوریس تراژنوفسکی اسکوپیه حاضر شد. همین طور غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیرفنی، فاطمه محمدخانی مربی، مریم رضاییان سرپرست و حبیب لو به عنوان فیزیوتراپ اعضای کادر فنی را تشکیل می دادند. این دیدار با قضاوت کوبل داوری از کشور برزیل و نظارت فنی نماینده صربستان پیگیری گردید.

در پایان بازی نسترن فراهانی بازیکن شماره ۷۶ ایران در پست بغل چپ توانست با ۸۶ درصد موفقیت، ۸ گل زده یک پنالتی و دو شوت موفق بهترین بازیکن زمین معرفی شود. همین طور از دیگر بازیکنان خوب ایران می توان به فاطمه مریخ اشاره کرد. مریخ ۱۱ گل ثبت کرد که از این بین هر ۶ پنالتی خود را به دروزاه ازبکستان وارد کرد. ماپده عشاق هم هشت گل برای ایران ثبت کرد. الناز یارمحمدتوسکی در مجموع بیش از ۴۰ دقیقه در زمین از دروزاه ایران محافظت کرد. یارمحمد توسکی اهل ملایر از ۴۲ حمله و ضربه به دروازه اش ۲۰ سیو موفق داشت و وی نیز عملکرد خوبی را به ثبت رساند.

تیم ایران در بازیهای روز نخست تنها تیمی بود که بیش از ۴۰ گل به رقیب خود زد و می توان گفت یکی از بهترین نتایج روز نخست محسوب می شد. در میان تیم های آسیایی حاضر در مسابقات هم بهترین تیم بود و توانست اقتدار خود را به عنوان قهرمان آسیا ثابت کند. تیم هند به روز اول مسابقات نرسید و نتیجه دیدارش برابر قزاقستان دیگر تیم آسیایی مسابقات ده بر صفر اعلام شد. ازبکی ها برابر ایران باختند و کره جنوبی که با وایلد کارت راهی دیدارهای مقدونیه شده ۳۲ بر ۲۸ سوئیس راشکست داد.

نماینده شایسته هندبال ایران در حالی این پیروزی با ارزش را کسب کرد که روزی ایران در برابر تیم های آسیایی با اختلاف بیش از ۲۰ گل می باخت اما امروز در میدان جهانی تیم های آسیایی را در رده نوجوانان با اختلاف نزدیک به ۲۰ گل شکست می دهد.

برد پر گل تاریخی ایران برابر تیم ازبکستان که برای سومین بار در مسابقات جهانی رده سنی نوجوانان دختر جهان حاضر است نشان از اقتدار تیم کشورمان در آسیا داشت و به نوعی شاگردان محمدخانی از عنوان قهرمانی خود در آسیا بار دیگر دفاع کردند و نشان دادند که کسب مدال طلای رقابت های قهرمانی آسیا به هیچ عنوان یک اتفاق نبوده بلکه حاصل تلاش و برنامه ریزی دو ساله فدراسیون، کادر فنی و مربیان و بازیکنان و همراهی خانواده آنان در برگزاری اردوها بوده است.

تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان با همین ترکیب دو سال است که مرتبا اردو و تمرین دارد. این تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیای قزاقستان که فروردین ماه سال جاری برگزار شد ۱۴ اردو را پشت سر گذاشته بود. همین طور این تیم برای رقابت های قهرمانی جهان چهار اردوی خوب را در تهران برنامه ریزی کرد.

تیم هندبال نوجوانان ایران در مسابقه تدارکاتی خود برابر تیم بزرگسالان با اختلاف پیروز شد تا نشان دهد که این تیم ظرفیت و پتانسیل تکرار قهرمانی های خود در سال های آینده و تداوم موفقیت ها در میادین بین المللی آسیایی و جهانی را خواهد داشت. هندبالیست های نوجوان ایران امروز یکشنبه در دومین مسابقه خود برابر تیم سنگال قرار می گیرند.

تیم هندبال سنگال هم برای اولین بار راهی مسابقات جهانی شده با این تفاوت که این تیم با وایلد کارت جواز حضور در رقابت های جهانی را کسب کرده است. نمایندگانی که به واسطه قهرمانی در قاره آفریقا راهی این دیدارها شده اند مصر الجزایر و گینه می باشند.

تیم هندبال دختران سنگال روز گذشته با تیم مقدونیه شمالی میزبان مسابقات بازی داشت اما به فاصله یک ساعت تا بازی وارد اسکوپیه شد و این بازی با تاخیر یک ساعته برگزار گردید. با این حال این تیم با میانگین قدی بالاتر از تیم ایران و نمایش خوب در نیمه اول دیدار برابر مقدونیه می تواند حریف سختی برای کشورمان باشد.

کادر فنی تیم ایران شب گذشته بازی این دو تیم را آنالیز کردو قرار است درتمرین صبح امروز موارد لازم برای بازی بین دو تیم ایران و سنگال به بازیکنان یادآوری شود. ایران در صورت برد برابر تیم سنگال راه خود را برای حضور در بین ۱۶ تیم اول جهان هموار کرده و قطعا دست به کار بزرگی خواهد زد.

بازیکنان تیم ایران که با ذهن برنده وارد میدان می شوند معتقدند هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانند حتی تیم میزبان را در اسکوپیه شکست دهند. این ذهن برنده نوجوانان ایران یکی از عوامل پیروزی های آنها در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب اولین پیروزی قدرتمندانه آنان در مسابقات جهانی محسوب می شود.

تیم هندبال دختران نوجوانان ایران یکشنبه نهم مردادماه ساعت ۱۹ در دومین دیدار خود به مصاف تیم سنگال خواهد رفت.

کد خبر 5552002

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم هندبال دختران ایران هندبال مسابقات قهرمانی کشور فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس مهدی طارمی مسابقات قهرمانی جهان هندبال تیم ملی فوتبال ایران کمیته ملی المپیک تکواندو کشتی فرنگی تیم فوتبال پورتو تیم هندبال دختران ایران مسابقات جهانی قهرمانی آسیا تیم هندبال برابر تیم تیم ایران رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان قهرمان مسابقات بوکس نوجوانان کشور شد

مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور (یادبود زنده‌یاد محمدامین روستایی) که از ششم اردیبهشت در استان همدان و به میزبانی شهرستان ملایر آغاز به کار کرده بود ۱۰ اردیبهشت به پایان رسید.

این پیکار‌ها با حضور ۲۳۰ بوکسور از استان‌های مختلف و در سالن الغدیر ملایر برگزار شد و در نهایت تیم استان همدان با ۲ نشان طلا، ۲ نقره، ۲ برنز و ۲۹ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد و جام را در خانه نگاه داشت.

لرستان با ۳ نشان طلا و ۲۶ امتیاز، نایب قهرمان شد و تهران با ۶ نشان نقره و ۲۵ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

همچنین آذربایجان‌شرقی به‌عنوان تیم اخلاق انتخاب شد و کاپ تکنیک به محمدصالح مصباحی بوکسور وزن ۷۰ کیلوگرم تیم لرستان رسید.

کاپ قدرت نیز به ماهان ساجدی بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم تیم مازندران تعلق گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس نوجوانان کشور شد
  • بوکسور بیرجندی قهرمان مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور
  • والورده: برای صعود به فینال می‌جنگیم
  • تنها شانس قهرمانی ایران در والیبال اروپا کمرنگ شد
  • دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • با صعود به فینال برند ایران حفظ شد/ قهرمانی نیاز فوتسال ایران است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • برگزاری اردوی تدارکاتی تیم‌های هندبال بانوان و جوانان دختر