Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات مسئول برگزاری اولین گفتگوی ملی در دوران عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر شنبه پس از سومین دور نشست خود، خواستار عفو بیشتر زندانیان عقیدتی- سیاسی شد.

به گزاش ایسنا، به نقل از آناتولی، این در بیانیه‌ای از سوی اعضای این هیات (۱۹ عضو، از جمله اعضای وابسته به اپوزیسیون و نسبتاً مستقل) در پایان سومین جلسه آن که در مقر آکادمی ملی آموزش ریاست جمهوری در غرب قاهره برگزار شد، صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست یک روز پس از آن برگزار شد که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر تصمیم گرفت ۷ زندانی اپوزیسیون را که در احکام نهایی محکوم شده بودند، از جمله هشام فؤاد (روزنامه نگار)، احمد سمیر (محقق) و طارق النهری (هنرمند) را عفو کند.

این شورا در بیانیه خود آورده است: این شورا سومین جلسه خود را برگزار کرد و قرار شد چهارشنبه هفته آینده پس از تعریف موضوعات محورهای اجتماعی و سیاسی در جلسات دوم و سوم، مذاکرات خود را در خصوص پیشنهادات محور اقتصادی تکمیل کند.

این شورا افزود:  ضیاء رشوان، هماهنگ کننده کل این شورا تصمیمات رئیس جمهور در خصوص عفوهای ریاست جمهوری اخیر را ارج نهاد.

این دومین توصیه شورا در کمتر از دو هفته است که در دومین جلسه خود به رئیس جمهور مصر توصیه کرده بود که تصمیمات عفو زندانیان را صادر کند.

بر اساس داده‌های رسمی ریاست این شورا، ۱۵هزار مقاله پیشنهادی به دبیرخانه این شورا رسید و این پیشنهادها شامل سه محور سیاسی با ۳۷ درصد، اجتماعی با ۳۳ درصد و اقتصادی با ۲۹ درصد است.

به گزارش خبرنگار آناتولی، از زمانی که رئیس جمهور مصر در ۲۴ آوریل اعلام کرد قصد دارد گفت و گوی ملی را راه‌اندازی کند، تا امروز حداقل ۱۳۸ زندانی عقیدتی- سیاسی طبق تصمیمات ریاست جمهوری عفو و آزاد شدند.

پیشتر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر اعلام کرد، اولین گفتگوی ملی در دوره ریاست خود با حضور تمامی گروه‌ها و احزاب به استثنای گروه اخوان المسلمین آغاز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر رئیس جمهور مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافت. - اخبار استانها -

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، از تخصیص 700 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور که مدیریت اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، 700 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت. 

وی افزود: از این میزان 450 میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و 250 میلیار  تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است. 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: 120 میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان است.

وی در تشریح جزئیات بخشی از این اعتبارات اعلام کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی)  از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش تسنیم٬ ارمغان سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی در دوم تیرماه سال گذشته، افزون بر 120 هزار میلیارد ریال در حوزه عمران بود که این میزان 12 برابر بودجه یک سال استان است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است