Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزارت دولت موقت طالبان در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرد طی یک ماه گذشته ۱۲۰ نفر در افغانستان جان خود را بر اثر جاری شدن سیل از دست دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شرف‌الدین مسلم» معاون وزارت دولت موقت طالبان در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرد طی یک ماه گذشته در پی جاری شدن سیل در 21 ولایت افغانستان، 120 نفر جان خود را از دست داده و 152 تن دیگر نیز مصدوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلم در یک نشست خبری گفت در این مدت 3 هزار و 19 منزل مسکونی، سه بزرگراه، صدها کیلومتر خیابان فرعی، ده‌ها کاریز‌ آب، هزاران جریب زمین کشاورزی تخریب و هزاران رأس دام نیز تلف شده است.

وی از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست تا برای رسیدگی به نیازهای اولیه و اساسی سیلاب‌زدگان همکاری کنند.

این مقام دولت موقت طالبان در ادامه نیز از ایجاد کمیسیون تنظیم امور کمک‌ها و رسیدگی به آسیب‌دیدگان زلزله خبر داد.

وی با اعلام این موضوع اضافه کرد نیازهای اولیه آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه‌های اخیر در ولایت‌های پکتیکا و خوست 90 درصد تکمیل شده است.

مسلم گفت بر اثر وقوع زلزله‌های اخیر در چهار شهرستان ولایت‌های پکتیکا و خوست، هزار و شش نفر کشته و سه هزار و 10 نفر نیز مصدوم شدند.

سیلاب در ولایت زابل افغانستان جان 26 نفر را گرفتاداره هواشناسی افغانستان: 14 ولایت در معرض سیل قرار دارند

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیل اخبار افغانستان سیل اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان

دفتر عمومی ریاست‌الوزراء اعلام کرده که در بیست و یکمین نشست کابینه طالبان روی ایجاد مجتمع(کمپلکس) های زراعتی در ولایات بلخ، ننگرهار و هرات گفتگو شده‌است.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزراء با نشر خبرنامه ای گفت که بیست‌ و یکمین نشست کابینه به سرپرستی ملا محمد حسن آخند، رئیس الوزرای  حکومت سرپرست  برگزار شد.

در این نشست در مورد پروسس، بسته‌بندی، بارگیری و تخلیه زغال سنگ در ولایت‌های پکتیا، پکتیکا، خوست، ننگرهار و کندهار گفتگو و به وزارت زراعت وظیفه سپرده شد تا به منظور پیش‌برد امور آن، زمین مخصوص را تصفیه و بعد از حکم مقام عالی ریاست، کار عملی آن را آغاز کند.

همچنین در این نشست، طرح وزارت زراعت پیرامون ایجاد ۶ مجتمع(کمپلکس) زراعتی در ولایت‌های بلخ، ننگرهار، هرات به معاونیت اقتصادی سپرده شد تا پس از بررسی و تاییدیه آن، به مقام عالی ریاست با هدف منظوری ارایه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود