Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:40:48 GMT

چالش های ایستگاه فضایی پس از ترک روسیه

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۲۲۹۶

چالش های ایستگاه فضایی پس از ترک روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، یوری بوریسف رئیس سازمان فضایی روسیه چندی قبل اعلام کرد این کشور در ۲۰۲۴ میلادی ایستگاه فضایی بین المللی را ترک می کند. طبق بیانیه ای که راسکاموس (سازمان فضایی روسیه) منتشر کرده، بوریسف پیش بینی می کند انبوهی از مشکلات فنی در این مقر فضایی اتفاق بیفتد که دلیل آن سخت افزارهای قدیمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در بخشی از این بیانیه نوشته است: اگر بخواهیم درباره زمان پایان همکاری های روسیه در پروژه ایستگاه فضایی بین المللی صحبت کنیم، باید بگویم قبلاً اعلام کرده بودیم زمان این اقدام از ۲۰۲۴ میلادی نیست، بلکه بعد از آن خواهد بود. با توجه به نظر مهندسان، متخصصان، پیش بینی می شود پس از ۲۰۲۴ میلادی انبوهی از فرایندها به دلیل از کارافتادن تجهیزات مختلف در ماژول های ایستگاه فضایی بین المللی با اختلال روبرو می شوند.

بوریسف در ادامه افزوده بود روسیه می تواند تا اواسط ۲۰۲۴ میلادی یعنی زمان پایان یافتن تعهد کشور در ایستگاه فضایی بین المللی، در آنجا بماند.

این درحالی است که ناسا پیش بینی می کند این آزمایشگاه فضایی با وجود آنکه چالش های فنی در سال های اخیر سرعت گرفته، در دهه ۲۰۳۰ میلادی نیز فعال بماند.

کد خبر 5552026 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: ایستگاه فضایی بین المللی روسیه ایالات متحده امریکا فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری تحقیقات علمی نوآوری جهاد دانشگاهی صادرات دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی همراه اول فناوری نانو شبکه ملی اطلاعات سیلاب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گوگل ایستگاه فضایی بین المللی ۲۰۲۴ میلادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت 

ایسنا/آذربایجان شرقی برای نخستین بار در تاریخ مسابقات بین المللی، یک تیم رباتیک از آذربایجان شرقی به جام جهانی رباتیک ۲۰۲۴ راه یافت. 

تیم رباتیک دبیرستان فرزانگان ۴تبریز به مربیگری سهیل شیخ احمدی و دستیارانش نوید اخوان، مسعود طهماسبی فرد و بهیاد زرنقی با عنوان «فیویورسا» که شش نفر از دانش‌آموزان پایه یازدهم ریاضی و فیزیک به اسامی آسمان محمدی، اسرا حلمی، لیلا پورخدایی، آرمیتا شهیم، ثمین اکرامی و کیمیا منفرد اعضای تیم می‌باشند که به جام جهانی رباتیک ۲۰۲۴ هلند راه یافت. 

تیم «فیویورسا» در هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در فروردین ماه گذشته با کسب مدال نقره برتری خود را در مقابل تیم‌های قدرتمند و با تجربه پایتخت به نمایش گذاشتند و جزو ۹ تیم برتر سهمیه اعزام به مسابقات بین المللی ربوکاپ ۲۰۲۴ هلند را دریافت کردند. 

دختران تبریزی برای اولین بار در تاریخ مسابقات رباتیک به عنوان نماینده کشور ایران از آذربایجان شرقی در مسابقات جام جهانی رباتیک با رقبای خود از کشورهای مختلف به رقابت می‌پردازند. 

مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۲۴ از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ تیرماه سالجاری برگزار می‌شود و ۹ تیم برتر هجدهمین دوره مسابقات بین المللی آزاد ایران به‌عنوان نماینده کشور برای شرکت در مسابقات به هلند اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت 
  • افتتاح فرودگاه بین المللی کربلا در اوایل سال آینده میلادی
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • از پیچ و خم تصویب تا حل چالش‌ها