Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:28:13 GMT

برق و تلفن روستاهای سیلزده بخش مرزن آباد وصل شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۲۴۰۳

برق و تلفن روستاهای سیلزده بخش مرزن آباد وصل شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین علی محمدی روز یکشنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق سیل زده شهرستان چالوس  در شهرداری مرزن آباد افزود: با انتقال ژنراتور برق به این منطقه از نیمه شب گذشته برق روستاهای سیل زده برقرار شد و به تبع آن نیز سایت های تلفن های هم را نیز فعال شد.

وی به بسیج امکانات لجستیکی شامل ۳۳ ماشین آلات سنگین و ۱۲۰ ماشین آلات سبک در منطقه سیل زده اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش تمامی دستگاه ها یک کیلومتر از مسیر اصلی دزدبن به روستای دلیر بازگشایی شده و سعی داریم تا امشب نیز راه روستاهای واسپول و پولادکوه نیز باز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حجم بالای گل ولای و مصالح کوهی و همچنین سخت گذر بودن و شیب ۷۰ درجه ای مسیر روستاهای انگوران،دزماکوتی، کلگیرزمینک، علی آباد و چهار باغ قرار دارد زمان بیشتری برای بازگشایی نیاز است.

محمدی تصریح کرد : با انتقال ۱۸ لوله هایی با قطر یک متر و طول ۲و نیم متر امروز ۲ پل موقت در این مسیر احداث خواهد شد تا شاهد بازگشایی راه روستای پولادکوه و شتاب بخشی به عملیات باشیم.

تخریب ۱۰۰ درصدی ۲ روستا و هفت پل

وی با اشاره به ثبت سیلاب ۲۰۰ متر مکعب در ثانیه توسط ایستگاه هواشناسی واسپول قبل از تخریب شدن این میزان حجم آب را در ۷۳ سال گذشته بی سابقه عنوان کرد و گفت: سیل روز پنجشنبه موجب تخریب راه دسترسی ۲۴ روستا به طول هفت کیلومتر،  تخریب هفت پل، تخریب ۱۰۰ درصدی روستاهای واسپول و پولادکوه و سایر زیر ساخت ها همچون برق و مخابرات در منطقه شد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران مازندران افزود: در حال حاضر براساس برآوردهای اولیه سیل اخیر موجب فوت شش نفر و مفقود شدن ۱۲ نفر شده است که با توجه حجم بالای خسارت احتمال افزایش فوتی ها دور از انتظار نیست.

محمدی همچنین به ماده ۲۱ و ۲۲ قانون مدیریت بحران اشاره و تاکید کرد: براساس این قانون با مدیرانی که در زمان بحران سیل اخیر کوتاهی و تعلل کردند برخورد قاطع خواهد شد.

لزوم مدیریت یکپارچه در بحران

سرپرست اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران نیز در این جلسه بر ضرورت مدیریت یکپارچه در بحران تاکید کرد و گفت: نحوه فعالیت تمامی نیروهای و رانندگان بخش دولتی و خصوصی با مدیریت بحران است تا شاهد تسریع در کارها باشیم.

علی اصغر احمدی ادامه داد: در حال حاضر تجمع ادوات را شاهد هستیم که می طلبد مسوولان و رانندگان این ادوات هماهنگ با مدیریت بحران  عمل کنند.

وی از بنیاد مسکن خواست تا ضمن آمادگی کامل برای بازگشایی راه شش روستا ، از ظرفیت بسیج نیروها برای پاکسازی داخل روستا نیز استفاده کند.

حضور شبانه روزی و میدانی استاندار در منطق سیل زده

فرماندار چالوس در این جلسه به خسارت های سنگین وارد شده به این منطقه اشاره کرد و خواستار بازنگری اعتبارات شهرستان برای هرچه زودتر جبران خسارت اهالی و ترمیم زیر ساخت ها شد.

علی قاسمی ادامه داد: در لحظات اولیه سیل شاهد حضور میدانی مسوولان استان به ویژه استاندار بودیم که حتی نیمه شب گذشته استاندار به رغم هوای بارانی و احتمال سیلاب دوباره سوار بر لودر به دنبال شتاب بخشی به بازگشایی راه بودند.

وی با اشاره به نگاه و رفتار جهادی و عملیاتی مدیر ارشد استان از کوتاهی برخی از مدیران انتقاد کرد و گفت: باید نگاه و عمل تمامی مسوولان در هر رده ای با دولت جدید همراه باشد و از تعلل در شرایط بحران دوری کنند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران نیز از فعال شدن ۹ سایت از ۱۰ سایت تلفن همراه و ترمیم سه و نیم کیلومتری فیبرنوری که از مدار خارج شده در منطقه خبرداد.

اسماعیل اعزی افزود : با انتقال ژنراتور برق به منطقه از دیشب این ۹ سایت های تلفن همراه فعال شدند.

وی به تلاش تیم های فنی در چند روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: با فعال شدن ژنراتور برق در روستای انگوران این سایت نیز فعال خواهد شد.

نظارت و کنترل بهداشتی مستمر منطقه

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در جلسه مدیریت بحران غرب مازندران در شهرداری مرزن آباد چالوس از حضور چهار تیم ارزیابی شامل عوامل بهداشت محیط، پزشک،پرستار و مراقب سلامت در منطقه خبر داد و گفت : چهار آمبولانس نیز در منطقه سیل زده در حال خدمات رسانی هستند.

دکتر فرهاد غلامی با اشاره به نظارت و کنترل سلامت آب و بهداشتی از سوی کارشناسانی که پای پیاده به روستاهای سیل زده رفته اندخاطر نشان کرد: تاکنون هیچ بیماری عفونی و الودگی اب و غذا گزارش نشده است.

وی همچنین از آماده کردن ۲۰۰ قلم دارو در شرایط بحران در منطقه خبر داد و تامین سرم های لازم برای گزیدگی نیز دیده شده است.

لزوم انتقال مصدومان با بالگرد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به لزوم حضور بالگرد برای انتقال چهار بیمار از این روستاها گفت که متاسفانه با توجه به شرایط جوی بالگرد روز گذشته نتوانست آنها را انتقال دهد و امروز سعی می شود تا این افراد هرچه زودتر با بالگرد انتقال یابند.

غلامرضا فخاری گفت: با حضور نیروهای امدادی این جمعیت در قالب ۲۳ تیم  تاکنون به ۱۷۱ خانوار با جمعیت حدود ۷۰۰ نفر امداد رسانی شده است.

برچسب‌ها نوشهر چالوس استانداری مازندران مازندران مصرف بهینه برق مدیریت بحران مرزن آباد سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر چالوس استانداری مازندران نوشهر چالوس استانداری مازندران مازندران مصرف بهینه برق مدیریت بحران مرزن آباد سیل مدیریت بحران مرزن آباد فعال شد سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی

ایتنا - بالغ بر ۲۷ میلیون مکالمه در پاییز ۱۴۰۲، از طریق رومینگ ملی صورت گرفته، بدین‌ ترتیب که درصورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه‌ای، از آنتن اپراتور دیگر استفاده شده است.
رومینگ ملی نخستین بار در خردادماه ۱۳۹۳ بین سه اپراتور اول، دوم و سوم تلفن همراه برقرار شد. اجرای طرح رومینگ ملی با این هدف انجام شد که چنانچه در منطقه‌ای، سیم‌کارت مشترکان آنتن نداشت، آن‌ها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۷، بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر به اجرا درآمد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، آخرین آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مکالمات از طریق رومینگ ملی، حاکی از آن است که در پاییز سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۷ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۹۳۲  مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت گرفته که در مقایسه با آمار ۲۴ میلیونی سه ماه اول سال ۱۴۰۱، افزایش یافته است.


تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتور در جدول زیر آمده است.
 

دیگر خبرها

  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد