Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن محمدیاری نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در اخطاری با استناد به اصول 135 و 76 قانون اساسی بیان کرد: چند ماه است که در بحث وزارت عریض و طویل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهد سرپرست هستیم که درب را به روی خود بسته و پاسخگو نیست.

وی افزود: متاسفانه علی رغم اینکه مشکلات روزمره و مراجعات مردم عمدتاً در حوزه کار، رفاه و تامین اجتماعی است، هیچکدام از حوزه‌های این وزارتخانه پاسخگو نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آقای رئیسی انتظار داریم که سقف قانونی برای معرفی وزیر را مد نظر قرار ندهد، گرچه قانونگذار اجازه داده است که تا 3 ماه وزارتخانه توسط سرپرست اداره شود.

نماینده تالش در مجلس بیان کرد:دولت انقلابی آقای رئیسی نهایتاً ظرف هفته‌های آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تعیین تکلیف کند تا شاهد کاهش مشکلات و مراجعات مردمی باشیم.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس : پنج ماه از سال گذشت و هنوز افزایش حقوق بازنشستگان بلاتکلیف است / سرپرست وزارت کار حتی حاضر نیست ۱۰ دقیقه‌ با نمایندگان مجلس جلسه بگذارد نماینده مجلس : استیضاح‌ها بازی سیاسی است / اضافه کردن یک وزیر و وزارت‌خانه دیگر ، مسائل را حل می‌کند؟

محمدیاری ادامه داد:سرپرست فعلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اساساً هیچگونه تعاملی با مجلس ندارد و شأن نظارتی مجلس به حاشیه رفته است.

وی با بیان اینکه در زیر مجموعه‌های وزارتخانه از جمله ، شستا، دخانیات و بهزیستی با مشکلات مواجهیم، اما کسی پاسخگو نیست، گفت:درخواست داریم شأن نظارتی مجلس حفظ شود، انتظار داریم به زودی شخصی باتجربه که بتواند این وزارتخانه عریض و طویل را مدیریت نماید، به مجلس معرفی شود.

محمدیاری در ادامه خطاب به هیات رئیسه مجلس اظهار کرد:بعضا متاسفانه مسئولان اجرایی غفلتاً و یا تعمداً شأن نظارتی مجلس را بر نمی‌تابند، به عنوان رأس مجلس و فردی تاثیرگذار، شأن مجلس را رعایت کنید تا شاهد بالندگی در حوزه مجلس و تعامل بین مجلس با دستگاه های اجرایی باشیم.

217

کد خبر 1657037

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم دولت سیزدهم پاسخگو نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد

«هاله غریط» سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا، در اعتراض به سیاست واشنگتن در قبال جنگ غزه، استعفای خود را اعلام کرد و این حداقل سومین استعفای این وزارتخانه به دلیل این موضوع است.

به گزارش ایسنا، وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی (لینکدین) نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است