Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حسین میرزایی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: می خواهم درباره تغییر پول ملی سخن بگویم، تغییر پول اعتباری که روزانه هزاران میلیارد تومان مال حرام را به سفره مردم مسلمان وارد می کند.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: در تجربه اخیر اصلاح اقتصادی کشور  آیا مزایای جراحی اقتصادی دولتی سیزدهم به ثمر نشست یا باز هم شاهد اثرات سوء آن بر اعتماد مردم بر اثر کاهش ارزش ریال بودیم؟ اما اگر همین کار بر بستر پول باثبات اجرا می شد، می توانستیم از مزایای آن استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم یادآور شد: سال ۱۳۹۵ حضرت آقا فرمودند اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و ارزش دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دیگر را نیز نجات داده اند، اما دود اشکالات ذاتی پول های اعتباری از جمله ریال به چشم چه کسانی رفته و می رود؟ مگر نه این است که حقیقت پول، قدرت خرید آن است؟ در بستر پول اعتباری جهل در ثمن معامله واقع می شود. مگر نه این است که ارزش ریال متاثر از هزاران پارامتر اقتصادی، سیاسی و غیره است به طوری که خبر لغو یک جلسه مذاکراتی و یا تغییر یک بند بودجه، ارزش پول کل مردم ایران را متاثر می کند. مگر نه این است که همه پول های اعتباری دنیا در ذات خود تحت سروری و آقایی دلار هستند؟

میرزایی در ادامه افزود: مگر نه این است که نظام سلطه از طریق پول اعتباری، تورم خود را به دنیا صادر می کند؟ مگر نه این است که واحد پولی ریال در ذات خود یک دور باطل را حمل می کند؟ مگر نه این است که امروز مهمترین مانع سرمایه گذاری در تولید، نوسان ریال است؟ نوسان ارزش ریال از طرفی ورشکستگی های بسیاری را رقم زده و از سوی دیگر ثروت های باد آورده را نصیب عده ای می کند.

وی با بیان اینکه مگر نه این است که واحد ریالی پول موجب محجوریت روزافزون احکام شرعی اقتصادی اسلام شده است؟ گفت: امروز پرداخت دیه، مهریه، مضاربه، خمس و زکات با ریال ممکن نیست و حذف ربا از ذات نظام پول و اعتباری غیر ممکن است. مگر نه این است که ثبات و آرامش اقتصادی به عنوان دستور رهبر معظم انقلاب در سیستم ریالی غیرممکن است؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه عنوان کرد: فعالان اقتصادی کشور هر لحظه باید محاسبه کنند که ارزش ریال بالا رفته یا پایین آمده، مگر نه این است که پول اعتباری زمینه کسب مال باطل را فراهم کرده و موجب گردش ثروت در دست ثروتمندان شده است به گونه ای که هم اکنون ۶۵ درصد از نقدینگی کشور تنها در کمتر از یک درصد حساب ها قرار دارد.

میرزایی با بیان اینکه مگر نه این است که پول اعتباری امکان خلق پول از هیچ را فراهم می کند که عامل اصلی تورم است، گفت: این به معنای امکان سرقت سیستمی ارزش پول است که نظام بانکی هزینه آن را از جیب ملت می دزدد. برای مثال کمرنگ چاپ کردن ۴ صفر بر روی برخی از اسکانس ها به چه معنایی است و آیا برای برون رفت از این بحران، راهکاری هم وجود دارد؟

وی افزود: طلایی کردن پول، تزریق دوباره خون سالم به شریان های اقتصاد ایران است. حضرت امام صادق (ع) فرمودند خداوند متعال، طلا و نقره را برای معاملات و ذخیره ارزش خلق نمود. نظام پولی مبتنی بر طلا و نقره در شرایط مختلف، امتحان خود را پس داده است و نظام پول- طلا می تواند به عنوان یک نظام پولی مستقل از دلار و هر ارز اعتباری، تحریم پولی را غیر ممکن سازد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم در ادامه یادآور شد: اهمیت مطلب تا آنجا است که در دیدار اخیر رئیس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری، معظم له فرمودند دلار را باید به تدریج از معاملات جهانی خارج کرد. نظام پول- طلا به دلیل عدم خلق پول گرفتار تورم و بهره نمی شود و قدرت خرید خود را حفظ می کند و ثروت های باد آورده ناشی از تورم و ورشکستگی های ناشی از رکود بلاموضوع می شود.

میرزایی نظام پول- طلا را متناسب با نظام اقتصادی و احکام مالی اسلام دانست و خاطرنشان کرد: حذف ربا تنها در شرایط ثبات بلندمدت ارزش پول امکان پذیر است. نظام پول- طلا موجب توزیع ثروت و تخصیص عادلانه منابع پولی کشور می شود و رانت نامشروع خلق پول از هیچ را بلاموضوع می کند.

وی با بیان اینکه نظام پول- طلا اقتصاد مقاومتی را معنادار می کند، چراکه اقتصاد مقاومتی بدون پول مقاوم امکان پذیر نیست، عنوان کرد: اگر بند ریال را از ناف دلار نبریدیم و پول کشور را به طلا میخکوب نکردیم، به صراحت می گویم اقتصاد ایران همچنان مستعمره دلارهای آمریکایی باقی خواهد ماند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: البته گردش پول طلا توسط ابزارهای نوین خدمات پولی میسر است، اما مهم این است که منابع و مصارف بودجه، حقوق، قیمت ها و محاسبات اقتصادی کشور به پول- طلا منتقل شود و معیار همه آنها طلا باشد.

منبع: الف

کلیدواژه: مگر نه پول اعتباری ارزش ریال نظام پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد

کتاب " اقتصاد در هیاهوی انتظارات " منتشر شد. برای اولین بار در ایران یک کتاب تخصصی در رابطه با اثرات انتظارات تورمی در اقتصاد ایران توسط موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز به رشته تحریر درآمد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» با موضوع نگاهی جامع به اثرات انتظارات تورمی در اقتصاد ایران با الهام از 30 نشست تخصصی توسط انتشارات موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز گردآوری شده است.

این کتاب شامل 30 فصل بوده و به موضوعاتی مانند: نقش انتظارات تورمی در تورم و نرخ ارز، نظریه‌های تعیین نرخ ارز و نحوه شکل‌گیری انتظارات، رابطه انتظارات تورمی و بازار سرمایه، بازار مسکن و نقش انتظارات در آن، نقش رسانه در انتظارات تورمی پرداخته است.

کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» دارای 656 صفحه می باشد و مقدمه آن توسط محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی نوشته شده است. در این کتاب از بیش از 260 جدول و نمودار برای فهم بیشتر موضوع انتظارات استفاده شده است.

در بخشی از مقدمه که به قلم محمدرضا فرزین نوشته شده آمده است " امروزه بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که علیت در پدیده‌های اقتصادی در بسیاری از موارد ماهیت متقابل دارد؛ یعنی روایت‌ها خود می‌توانند موجب رخدادهای اقتصادی شوند و رخدادهای اقتصادی علت تغییر روایت‌ها.

جنگ‌های اقتصادی کنونی بین کشورها عموما با تمرکز شکل‌گیری شایعات، ناامید سازی مردم به آینده و ارائه تصویری تاریک از آینده کشور توسط حرفه‌ای ترین رسانه‌ها و خبرگان عملیات روانی صورت می‌پذیرد و بخش عمده‌ای از هزینه جنگ را به خود اختصاص می‌دهد.

اقتصاد ایران دهه‌ هاست که با این پدیده رو‌بروست و متاسفانه در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی نتوانسته نهادسازی و برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با این پدیده را انجام دهد.

به قول یکی از اقتصاددانان، آنچه که باید از آن ترسید، خود ترس است و این موضوع محوری عملیات روانی علیه هر کشوری است. اقتصاددان مک کالی، این لحظه را لحظه کایوت می‎‌نامد. کایوت شخصیت کارتونی قهرمانی است که از روی پرتگاه‌های می‌پرد و تا زمانی که به زمین نگاه نکند سقوط نخواهد کرد و طبق قانون کارتون هر وقت به زمین نگاه کند، سقوط خواهد کرد. "

گفتنی است برای تهیه کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» می توانید با شماره تلفن 09196162244 (انتشارت موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز) تماس بگیرید.

انتای پیام/

دیگر خبرها

  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • نرخ ارز امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال