Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد، تا زمانی که پارلمان اصلاحات اقتصادی مورد نیاز صندوق بین‌المللی پول را تصویب نکند اجازه تشکیل جلسه انتخاب رئیس جمهور جدید در کشور را نخواهد داد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از میدل ایست نیوز، در تحول تازه‌ای در پرونده انتخاب رئیس جمهوری جدید در لبنان، «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان، در گفتگو با خبرنگاران گفت که فقط در صورتی درخواست برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهوری لبنان را خواهد داد که پیش از آن مجلس همه اصلاحاتی را که صندوق بین المللی پول انتظار دارد تصویب کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که تشکیل دولت جدید در آینده نزدیک به یک «معجزه» نیاز دارد، اما حاضر به توضیح درباره جزئیات اختلافاتی که مانع از تشکیل دولت می‌شود نشد.

دوره ریاست جمهوری میشل عون که شش سال طول کشیده ۳۱ اکتبر به پایان می‌رسد و بسیاری ناظران سیاسی در لبنان نگران تبدیل موضوع جانشینی وی به یک بحران سیاسی جدید در کشور هستند.

به موجب قانون اساسی لبنان، رئیس مجلس باید حداکثر دو ماه و حداقل یک ماه پیش از پایان دوره هر رئیس جمهوری، درخواست تشکیل جلسات پارلمان را بدهد.

میشل عون (۸۸ ساله) پس از ۲۹ ماه نزاع بر سر کرسی ریاست جمهوری به این مقام انتخاب شد.

این در حالی است که لبنان برای حل بحران اقتصادی خود نیازمند کمک صندوق بین‌المللی پول است و این صندوق نیز به نوبه خود خواستار تصویب قوانین اصلاحی در کشور شده است.

همزمان با گذشت بیش از یک ماه از معرفی کابینه پیشنهادی نجیب میقاتی به رئیس جمهوری لبنان، وی همچنان درباره تأیید یا رد کابینه اظهار نظری نکرده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: نبیه بری ، لبنان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نبیه بری لبنان انتخاب رئیس رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۲۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت‌ها و با بهره مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری‌هایی داشته باشد و به جهان عرضه کند.

رئیس جمهور افزود: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن چیزی است که به دست جوانان عزیزمان در این کشور رقم خورده و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده است و این رویداد بزرگ تجاری و اقتصادی نشان‌دهنده آن است که ما توانسته ایم و باز نیز می‌توانیم.

در حال تکمیل

کد خبر 6089568 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • آیا رئیس جمهور آرژانتین مشکل روانی دارد؟
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی