Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، برادر ناتنی الویس پریسلی معروف به سلطان سبک موسیقی راک اند رول فاش کرد که این خواننده سرشناس دینداری معتقد بوده و همیشه قبل از هر اجرا دعا می‌خوانده است.

او گفت: الویس حتی در اوج شهرتش از خدا خواست تا سر صحنه‌ کنسرت موسیقی به او آرامش عطا فرماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برادر ناتنی‌اش یادآوری می‌کند که در حالی که الویس پریسلی یکی از بی‌نظیرترین و عاشق‌ترین و پرتعدادترین طرفداران را در جهان داشت اما این هیچ‌گاه باعث نشد او از یاد خدا غافل شود و  قبل از رفتن روی صحنه دعا می‌کرد، کتاب مقدس را می‌خواند و در هر کاری که انجام می‌داد به دنبال راهنمایی از خدا بود.

بیلی استنلی که برای این خواننده نیز کار می‌کرد، به آبزرور گفت: «وقتی دیدیم او سرش را خم کرد، آنگاه متوجه شدم که دارد نماز می‌خواند. «احتمالاً حدود ۱۵ ثانیه طول کشید. یک بار از او پرسیدم: «چرا نماز می‌خوانی؟» گفت: «این یک جورهایی من را آرام می‌کند، اما از خدا می‌خواهم که به برکت این کنسرت کمک کند.» همیشه هر راز و نیازی که داشت تنها با خدا درمیان می‌گذاشت.

اگرچه عشق پریسلی به موسیقی اسبک «گاسپل»(موسیقی مذهبی) به خوبی شناخته شده است، استنلی معتقد است که عمق ایمان مسیحی او درک نشده است. او گفت: الویس پریسلی برای همه چیز به خدا توکل می‌کرد. او با ایمان به خدا قدرت خود را به دست آورد. الویس از آنچه خداوند به او داده بود بسیار شکرگذار بود. او هر روز خدا را شکر می‌کرد و دائماً از طریق دعا و خواندن کتاب مقدس از او راهنمایی می‌جست.»

اِلویس آرون پرسلی ( ۸ ژانویه ۱۹۳۵ – ۱۶ اوت ۱۹۷۷) که با نام الویس نیز شناخته می‌شود، خواننده و بازیگر آمریکایی بود. از او با عنوان «سلطان راک اند رول» یاد کرده‌اند و به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین نمادهای فرهنگی قرن بیستم شناخته می‌شود. 

اولین تک‌آهنگ پرسلی تحت نظر آرسی‌ای ویکتور، «هتل دل‌شکستگان» در ژانویهٔ ۱۹۵۶ منتشر شد و به صدر جدول فروش ایالات متحده رسید. آرسی‌ای ظرف یک سال ده میلیون نسخه از تک‌آهنگ پرسلی را فروخت. در پی حضور موفق در تلویزیون و ضبط آثار پرفروش، او به چهرهٔ پیشروی موسیقی رو به ترقی و محبوب راک اند رول تبدیل شد. سبک اجرای پرسلی و پیشرفت صدای به حاشیه رانده‌شدهٔ آفریقایی-آمریکایی‌ها باعث شد که به‌طور گسترده‌ای او را تهدیدی برای سلامت اخلاقی جوانان سفیدپوست آمریکایی بدانند.

نخستین تجربهٔ بازیگری پرسلی در سینما مربوط به موزیکال به‌ملاطفت دوستم بدار (۱۹۵۶) بود. او در سال ۱۹۶۸، پس از وقفه‌ای هفت ساله از اجراهای زنده، در کام‌بک تلویزیونی تحسین‌شدهٔ الویس به صحنه بازگشت که منجر به برگزاری اقامت کنسرتی طولانی‌مدت لاس وگاس و مجموعه‌ای از تورهای بسیار سودآور شد. پرسلی در سال ۱۹۷۳ کنسرتی را برگزار کرد که اولین کنسرت از هنرمند تک‌خوان بود که در سراسر جهان پخش شد. سال‌ها سوءمصرف داروهای تجویزی و عادات غذایی ناسالم سلامت او را به‌شدت به خطر انداخت و پرسلی به‌طور ناگهانی در سال ۱۹۷۷ در املاک گریس‌لند خود در ۴۲ سالگی درگذشت.

پرسلی با فروش بیش از ۵۰۰ میلیون از آثارش از سوی رکوردهای جهانی گینس به‌عنوان پرفروش‌ترین موسیقی‌دان تک‌خوان در تاریخ شناخته می‌شود. او از لحاظ تجاری در بسیاری از ژانرها، از جمله پاپ، کانتری، ریتم اند بلوز، معاصر بزرگسالان و گاسپل موفق بود. پرسلی سه جایزهٔ گرمی برنده شد و در ۳۶ سالگی جایزهٔ یک عمر دستاورد هنری گرمی را کسب کرد. نام او در چندین تالار مشاهیر موسیقی وارد شده‌ است. او در زمینهٔ فروش موسیقی چندین رکورد به‌نام خودش دارد؛ از جمله دریافت‌کنندهٔ بیشترین گواهی طلا و پلاتینی از طرف انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا و بیشترین حضور در جدول بیلبورد ۲۰۰.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: الویس پریسلی برادر ناتنی کنسرت تالار مشاهیر بیلبورد راک الویس پریسلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکنیک مهم نیست دل فیلمساز رامی‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم

محمدحسین لطیفی نویسنده، کارگردان و دبیر نخستین جشنواره فیلم «رضوان» در حاشیه نشست خبری این جشنواره با اشاره به اینکه گستره فیلم های دینی شامل همه فیلم ها با مضمون محبت، انسانیت، گذشت، ایثار و … می‌شود، به خبرنگار مهر گفت: اگر از صفر تا ۲۰ به دینی بودن یک فیلم نمره بدهیم، متوجه مرحله مرحله بودن این نگاه به فیلم می‌شویم مثلا یک فیلم نمره ۵ و فیلمی دیگر نمره ۱۰ می‌گیرد اما هیچ یک از این فیلم‌ ها از گستره فیلم دینی خارج نمی‌شوند و تقریبا اکثر آثار اینگونه‌اند.

این کارگردان با اشاره به این‌که شیوه‌های مختلف در پرداخت به حضور خدا در فیلم‌ها وجود دارد، عنوان کرد: مساله اصلی و نکته من این است که آیا خدا در یک فیلم حضور دارد و خدا با آن کاراکتر هست؟ خدا برای هر کسی یک معنا دارد اما این به معنای حضور خدا از اول تا آخر در یک فیلم نیست چرا که اقتضای درام این است که مثلا یک آدم به حضیض ذلت و بدبختی برسد اما کاراکتر فیلم در جایی احساس می‌کند خدا او را فراموش نکرده و این ارتباط به او آرامش می‌دهد. از این رو شیوه های مختلف در نوع پرداخت به حضور خدا وجود دارد.

وی درباره ویژگی‌های یک جشنواره دینی مطرح کرد: جشنواره دینی تنها تبلیغ دین نیست ولی تبلیغ دین هم در آن دیده می‌شود مثلا در فیلم «سفر سبز» نه آن کشیش مسیحی آمده است تا حاج رضا را مسیحی کند نه حاج رضا آمده است تا کشیش مسیحی را مسلمان کند، مهم این است که در نسبت با سایر ادیان ما یک افق دید با ۲ تعلیم متفاوت داریم و باید توجه داشته باشیم چقدر به هم نزدیک هستیم. نقاط اختلاف ما کم است پس بهتر است روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم به عنوان مثال در «از کرخه تا راین» حاتمی کیا، سعید در یک کلیسا نماز می‌خواند. به نظرم فیلمسازها باید به مواردی از این دست توجه کنند.

کارگردان فیلم «غریب» با اشاره به اینکه حمایت های خوبی از جشنواره فیلم «رضوان» شده است، گفت: بالاخره در طول سال جوانانی در کشور هستند که در جاهای مختلفی فیلم می‌سازند و ممکن است دیده نشوند و نتوانند عرض اندام کنند از این رو جشنواره فیلم رضوی مأمنی است برای اینکه بیایند و عرض اندام کنند. در این جا دنبال نمره ۱۰۰ دادن به تکنیک فیلم‌ها نیستیم و اول دل فیلمساز را می‌خریم.

لطیفی در پایان درباره فعالیت های اخیرش در زمینه کارگردانی فیلم یا سریال گفت: قدیمی ها می‌گفتند «صداش در میاد نگران نباشید» اما فعلا زمان مناسبی برای صحبت کردن راجع به کارهایم نیست.

کد خبر 6092816 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • مدیریت سدهای مشترک با استان‌های همجوار، به اردبیل واگذار شود
  • لزوم احساس مسئولیت مسلمانان نسبت به همدیگر
  • دانشجویان یهودی و مسیحی در حال حمایت از مردم غزه‌اند
  • فردیناند: وین رونی معتقد بود از فن نیستلروی بهتر است / فیلم
  • تکنیک مهم نیست، دل فیلمساز را می‌خریم
  • محمدحسین لطیفی :تکنیک مهم نیست دل فیلمساز را می‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • به دو دلیل مهم: شاید آلگری در یوونتوس بماند
  • تکنیک مهم نیست دل فیلمساز رامی‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟