Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت نیرو اعلام کرد در پی همکاری مردم، ۶۳ مرکز استخراج رمز ارز غیرمجاز کشف و بیش از ۷۰۰ دستگاه ماینر قاچاق جمع آوری شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از وزارت نیرو، در هفته منتهی به پایان تیرماه امسال، ۶۳ مرکز استخراج رمز ارز غیرمجاز کشف و ۷۱۴ دستگاه ماینر قاچاق به دست آمده از این مراکز ضبط و تحویل مقامات قضائی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراکز با ظرفیت ۱۴۹۹ کیلووات با استفاده از برق غیرمجاز به استخراج رمز ارز مشغول بودند.

در هفته جاری سهم گزارش‌های مردمی از کشفیات ۴۷ درصد بود که بیانگر رشد خوبی نسبت به هفته‌های پیشین است.

بر اساس این گزارش، در مجموع تاکنون ۷ هزار و ۳۰۸ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز کشف و تعداد ۲۳۵ هزار و ۱۶۵ دستگاه ماینر قاچاق جمع‌آوری شده است.

این گزارش حاکی است، هر دستگاه استخراج بیت کوین (ماینر) به صورت متوسط توان مصرفی به اندازه پنج یخچال ۲۰ فوت و چهار کولر آبی دارد و به همین دلیل استخراج‌های غیرمجاز به دلیل ایجاد اختلال در شبکه توزیع، می‌تواند باعث بروز آسیب به وسایل برقی شهروندان شود.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را از طریق سامانه اینترنتی سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat و یا اپلیکیشین برق من گزارش کنند که پس از بررسی و صحت‌سنجی گزارش، به افشاکنندگان پاداش نقدی تعلق می‌گیرد و اطلاعات افشاکنندگان (سوت زنان) محرمانه باقی می‌ماند.

بر اساس این گزارش، انجام مانورهای شناسایی و جمع‌آوری مراکز رمز ارزهای غیرمجاز، انجام بازرسی‌های محلی و موردی به منظور شناسایی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز، استفاده از گزارش‌های مردمی در خصوص شناسایی این مراکز غیرمجاز، ایجاد امکان دریافت گزارش مردمی از طریق اپلیکیشن برق من، استفاده از روش‌های فنی برای کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، هماهنگی با پلیس امنیت اقتصادی ناجا و هماهنگی با دادستانی کل کشور اهم اقدامات انجام شده برای جمع‌آوری مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارزها است.

رمز ارز گونه‌ای پول دیجیتال است که در آن تولید واحد پول و تأیید اصالت تراکنش پول با استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری کنترل شده و معمولاً به طور نامتمرکز بدون وابسته به یک بانک مرکزی کار می‌کند.

 

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: رمز ارز غیرمجاز ، دستگاه ماینر ، وزارت نیرو ، استخراج غیرقانونی رمزارز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رمز ارز غیرمجاز دستگاه ماینر وزارت نیرو استخراج غیرقانونی رمزارز استخراج رمز ارز رمز ارز غیرمجاز دستگاه ماینر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمود حافظی با اشاره به اینکه جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز ضامن سلامتی مردم است، اظهار کرد: پلیس در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با اقداماتی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مأموران پاسگاه انتظامی لاکان به همراه نماینده اداره بهزیستی از یک مرکز ترک اعتیاد در سطح حوزه استحفاظی بازدید کردند، افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته غیرمجاز بودن فعالیت این مرکز برای پلیس محرز و با هماهنگی قضائی نسبت به پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت آن اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از انتقال ۱۰ معتاد که به اجبار در این مکان نگهداری می‌شدند به مرکز بازپروری و ترک اعتیاد مجاز خبر داد و بیان‌داشت: متصدی ۴۸ ساله این مرکز به دلیل انجام موارد متعدد تخلف و پذیرش بدون مجوز افراد پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس و با تاکید بر نظارت مستمر پلیس بر واحدهای صنفی و برخورد قانونی با متخلفان از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه در اماکن عمومی از سوی افراد فرصت‌طلب و قانون‌گریز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به برخورد قانونی با خاطیان اقدام شود.

کد خبر 6088608

دیگر خبرها

  • صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • یک مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر پلمب شد