Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:10:47 GMT

هنر اصیل تولید رفاه و تقسیم عادلانه آن است

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۲۹۶۰

هنر اصیل تولید رفاه و تقسیم عادلانه آن است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: هنر در توزیع عادلانه فقر نیست، بلکه هنر اصیل در تولید رفاه و ثروت و توزیع عادلانه آن بین همه مردم است.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۹ مردادماه) در مراسم یادواره شهدای جهادگر بسیجی، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، با اشاره به دلیل ماندگاری این واقعه در تاریخ جهان اسلام، عنوان کرد: امروز قریب به ۱۳۸۰ سال از واقعه عاشورا می‌گذرد اما این حماسه فراموش و کهنه نمی‌شود، بلکه هر چه زمان می‌گذرد، جلوه بیشتری پیدا می‌کند که دلیل این مسئله آن است که این واقعه جلوه‌ای صد درصد خدایی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاثیر شیوع بیماری کرونا در برگزاری باشکوه عزاداری سیدالشهدا (ع)، اظهار کرد: طی دو سال گذشته به دلیل محدودیت‌های شرایط بیماری کرونا، متاسفانه عزاداری مردم مختصر برگزار شد اما امسال با مساعد شدن وضعیت مشاهده می‌کنیم که همه مساجد و تکیه‌های مذهبی و هیئت‌ها در شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ با شور و شوقی وصف‌ناپذیر برای برگزاری باشکوه عزاداری ایام محرم آماده می‌شوند.

آیت‌الله خاتمی افزود: این شور و شوق مردم برای شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) به صورت خودجوش و از عشق به خدا منشا می‌گیرد و هیچ نیرویی نمی‌تواند این حجم پرقدرت مردم را دور هم گرد آورد و چشمه اشک امام حسین (ع) و اصحاب ایشان هیچ‌گاه خشک نخواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه دل‌های همه مسلمانان کانون محبت امام حسین (ع) است، تصریح کرد: همه امت اسلامی باید شکرگزار باشند که خداوند بر ما منت نهاد و امامی را برای ما مبعوث کرد که زینت‌بخش آسمان‌ها و زمین است و این نعمتی بسیار بزرگ و عظیم است و عاجزانه از خداوند متعال درخواست داریم که این شیرینی و حلاوت را تا هنگام مرگ برای شیعیان امام حسین (ع) حفظ کند.

وی با اشاره به تبیین مفهوم جهاد در نظر امام خمینی (ره)، بیان کرد: جهاد به معنای کوشش مستمر برای رسیدن به یک هدف واحد است و در اندیشه معمار کبیر انقلاب نیز فکر بلند جهاد در راستای محرومیت‌زدایی و سازندگی کشور وجود داشت که امروز بسیجیان و جهادگران جهادسازندگی و جهادکشاورزی این وظیفه بزرگ را به عمل می‌رسانند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اهمیت بسیار بالای مفهوم جهاد در وضعیت کنونی کشور، گفت: امروز دشمن جنگ دقیق‌تری را علیه مردم ایران آغاز کرده که این جنگ یک سنگر بیشتر ندارد و آن سنگر فرهنگ، سیاست، اقتصاد و عقاید دینی ملت ایران است و هر فردی که در راه نقش بر آب کردن حیله‌های دشمن گام بردارد و در راستای سازندگی و استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی بکوشد، جهادگر محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به محرومیت‌زدایی در راستای جهاد تبیین، عنوان کرد: یکی از زمینه‌های مهم جهاد تبیین، محرومیت‌زدایی است، به طوری‌ که طبقات محروم و فقیر جامعه بتوانند معنای تحقق عدالت را بچشند و در این حالت است که محرومان و اقشار ضعیف جامعه به اسلام و نظام جمهوری اسلامی خوش‌بین می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اهمیت خدمت به مردم تحت عنوان جهادسازندگی و بسیج کشوری، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات عمومی نوعی عبادت است و نیروهای بسیج و گروه‌های فعال سازندگی که امروز در روستاها و مناطق محروم برای تامین آب آشامیدنی، ساخت راه‌های ارتباطی و تهیه بسته‌های معیشتی و پوشاک کار می‌کنند شامل اجر و ثواب الهی می‌شوند و برکات این حرکت‌شان به زندگی خود و جامعه بازمی‌گردد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدای جهادگر استان زنجان تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی اجتماعی شهدا جهاد سازندگی جهاد كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده‌تر فی مابین بحث و گفتگو شد.

در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه‌ها و نهاد‌ها را به عمل آورد.

همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی، آواز، تصنیف و مناجات خوانی، ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه‌های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه‌ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه «شیر و شکر» از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند