Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نیویورک‌تایمز در گزارشی تصمیم رئیس مجلس نمایندگان این کشور برای سفر به تایوان را بررسی کرده و نوشته است: پکن قاطعانه تهدید کرده است که اگر «نانسی پلوسی» طبق تصمیم اعلامی به تایوان سفر کند، از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد.

جزیره تایوان با ۲۳ میلیون نفر جمعیت و در ۸۰ مایلی (۱۲۸ کیلومتر) ساحل چین، از مدت‌ها پیش به کانون تنش بین واشنگتن و پکن تبدیل شده و اکنون این تنش‌ها به بالاترین سطح خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته نیویورک‌تایمز، چین، جزیره خودمختار تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و تأکید کرده است که اگر نیاز باشد، با استفاده از زور و نیروی نظامی این منطقه را به حاکمیت خود برمی‌گرداند. «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین در گفت‌وگوی تلفنی پنج‌شنبه گذشته با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به شدت نسبت به مداخله واشنگتن در این موضوع هشدار داد. پکن قاطعانه به سفر نانسی پلوسی به تایوان اعتراض کرده و نسبت به پیامدهای نامشخص این سفر، به آمریکا هشدار داده است.

پس از تهدیدها و هشدارهای جدی مقامات نظامی و سیاس چین، در نهایت دفتر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه به انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نانسی پلوسی به همراه هیئت همراه به کشورهای سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن سفر خواهد کرد. در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به سفر این هیئت آمریکایی به تایوان نشده است.

نیویورک‌تایمز درباره اهمیت جزیره تایوان برای آمریکا می‌نویسد: تایوان در زمینه تولید نیمه‌هادی‌های در جهان پیشرو است، اما در زمینه فشارهای اقتصادی از طرف چین، شکننده است.

نویسنده گزارش با بیان اینکه شیء جین‌پینگ نسبت به رهبران پیش از خود، بسیار روشن و آشکارا گفته الحاق تایوان به چین اصلی‌ترین هدف او است افزود: «وی فنگه»، وزیر دفاع چین در نشست بین‌المللی در سنگاپور هشدار داد اگر کسی جرأت کند به دنبال جدایی تایوان باشد، پکن در درگیری و جنگ تردید نخواهد کرد و تا پایان خواهد جنگید.

وی در ادامه می‌نویسد: تایوان هم‌اکنون اصلی‌ترین کانون تنش بین آمریکا و چین است، در چند سال اخیر تحرکات نیروی دریایی و هوایی چین، تهاجمی‌تر شده و این مسئله خطر درگیری و جنگ را افزایش می‌دهد.

نیویورک‌تایمز در پایان ضمن هشدار نسبت به سفر تحریک‌آمیز رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان افزود: برخی تحلیل‌گران آمریکایی بارها به صورت روشن تأکید کرده‌اند که توانمندی‌های نظامی چین به نقطه‌ای رسیده که دیگر پیروزی آمریکا در دفاع از تایوان، تضمین‌شده نیست.

کد خبر 5552163

منبع: مهر

کلیدواژه: تنش آمریکا و چین ارتش چین ایالات متحده امریکا تایوان عراق روسیه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی جنگ اوکراین فلسطین اوکراین ترکیه ایران جو بایدن اتحادیه اروپا عربستان سعودی تایوان افغانستان نیویورک تایمز نانسی پلوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • با پیروزی مقابل والنسیا؛ حضور بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 قطعی شد
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم