Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاج محمد بازوبند ذاکر و مداح اهل بیت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حقیقت این است که وقتی در فضای نمایشگاه عطر سیب قرار گرفتم، حال و هوای بین‌الحرمین برایم تداعی شد. شاید خیلی از مردم برای دیدن بیایند، اما خیلی دیگر از افراد هم برای دل گره‌زدن می‌آیند.

وی اضافه کرد: وقتی به اینجا آمدم با صحنه‌های بسیار خوبی روبه‌رو شدم؛ از یکسو تعزیه‌خوانی دیدم و در گوشه‌ای دیگر مجلس روضه‌خوانی برقرار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین دیدم که عده‌ای ملزومات و وسایل هیئات عزاداری را می‌فروشند. اینجا همه‌جوره ذکر امام حسین (ع) زنده می‌شود و مردم حال و هوای حسینی می‌گیرند. اکثر کسانی که اینجا هستند و خدمات ارائه می‌کنند در چهره‌شان عشق را می‌توان دید. به نظرم آن عشق است که حال و هوای اینجا را تغییر داده است.

۱۰ سال آینده هیئت را نوجوانان امروز رقم می‌زنند

این مداح و ذاکر اهل بیت درباره توجه ویژه این نمایشگاه به نوجوانان گفت: دقت داشته باشید که ۱۰ سال آینده هیئت را نوجوانان امروز رقم می‌زنند. از خیلی از بزرگان هیئت می‌شنویم که می‌گویند در دوران نوجوانی و در همین روضه‌های خانگی با عطر امام حسین آشنا و حسینی شدند. به نظرم هر نوع فرهنگ سازی که لازم است را باید خرج نوجوانان کرد.

وی ادامه داد: از استاد فلسفی پرسیدند چرا برای افراد پیر کتاب نمی‌نویسید، در حالی که برای کودکان و جوانان کتاب دارید؟ ایشان پاسخ قابل تأملی داد؛ گفت: آن پیرمرد هر آن چیزی که می‌خواست بشود، شد؛ باید روی نوجوانان کار کنیم تا در آینده تبدیل به یک عاشق امام حسین بشوند.

حاج محمد بازوبند با تاکید بر اینکه امروز باید عشق امام حسین را در دل این نوجوانان زنده کنیم، گفت: فرهنگ ضاله غربی آنان را با خود می‌برد و ما باید در برابر آن فرهنگ، فرهنگ‌سازی صحیح کنیم. تاکید می‌کنم که نباید بنشینیم تا بچه‌ها بیایند، بلکه ما باید برویم و بچه‌ها را بیاوریم. پدر و مادری که فرزندش را همراه با خود به مجلس امام حسین می‌برد، کار درست انجام می‌دهد. حتماً نتیجه برنامه‌ای که امروز برای نوجوانان انجام می‌دهیم، در آینده دیده می‌شود.

بیستمین رویداد «عطر سیب» با هدف تأمین محصولات و خدمات محافل حسینی شهر تهران از دوم تا نهم مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین (ع) در حال برگزاری است.

کد خبر 5552198 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نمایشگاه عطر سیب محرم 1401 حسینیه مهر روایت محرم محرم 1401 روایت محرم حسینیه مهر امام حسین ع نمایشگاه عطر سیب قرآن کریم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ماه محرم تهران عاشورا هیات مذهبی آیت الله خامنه ای کربلا انقلاب اسلامی ایران امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۳۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت جعفر صادق (ع) هیئت و دسته‌های عزاداری باحضور نوجوانان مساجد منتخب شهر تهران در ۴۰۰ مسجد پایتخت برگزارشد.

این مراسمات با حضور ائمه جماعت مساجد منتخب تهران و نوجوانان علاقمند به خاندان عصمت و طهارت برپا گردید.

نوجوانان با شرکت در این هیئات و دسته‌های عزاداری ضمن عرض ارادت به ساحت رئیس مذهب جعفری با شخصیت علمی و معنوی این امام همام بیشتر آشنا شدند.

همچنین دسته‌های عزاداری دانش آموزی در شهر تهران با حضور عاشقان صادق آل محمد (ع) به راه افتاده و نوجوانان تهرانی در سوگ امام خود گریستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود