Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید همتی با اشاره به ادامه واکسیناسیون دامها علیه بیماری تب مالت تا آبان گفت: مردم برای پیشگیری لبنیات را بصورت پاستوریزه مصرف کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید همتی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با اشاره به اینکه واکسن های تب برفکی، تب مالت، آبله، طاعون به صورت سالانه جهت پیشگیری انجام می شود، اظهار داشت: هم اکنون همکاران ما در حال مایه کوبی دو واکسن آبله و بروسلوز به دام ها در سطح استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیماری آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی است که مختص دامهای سبک است و در صورت شیوع تلفات آن زیاد است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار رأس علیه این بیماری واکسینه شده اند که پیش‌بینی ما دو میلیون راس دام است.

وی با اشاره به اینکه این واکسن بصورت رایگان در اختیار دامداران قرار می گیرد، گفت: واکسینه شدن دام ها علیه بیماری آبله از اول تیرماه شروع شده و تا پایان مرداد ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

مجید همتی در خصوص بیماری تب مالت یا بروسلوز نیز گفت: این بیماری هم در بره و بزغاله مشاهده می شود و تا کنون 400 و 46 هزار راس دام واکسینه شده است که پیش بینی شده است ۶۰۰ هزار راس دام واکسینه شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این بیماری بروسلوز(تب مالت) بین انسان و دام مشترک است، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون علیه بیماری تب مالت تا مهر و آبان ادامه دارد.

وی در خصوص راه‌های انتقال این بیماری نیز گفت: تب مالت از طریق تماس با دام آلوده تماس با جفت و جنین دام هایی که ناقل بیماری هستند، همچنین مصرف فرآورده های لبنی آلوده منتقل می شود لذا جهت پیشگیری از این بیماری بایستی ابتدا واکسیناسیون انجام شود سپس  پوشیدن لباس کار در دامداری ها و همچنین لبنیات بصورت پاستوریزه مصرف شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تب مالت دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم

ادامه روند واکسیناسیون اتباع خارجی این بار در شهرستان شهریار استان تهران؛ مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان اتباع در شهرستان های حاشیه ای تهران از جمله در شهرستان شهریار از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شده است؛ طبق آمار در ۹ ماهه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ هزار اتباع افغانستانی در تهران واکسینه شدند.

در سطح شهرستان شهریار ۲۴ مرکز خدمات جامع سلامت فعال است که خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به اتباع خارجی ارائه می‌کند.

طرحی که برای محکم تر شدن زنجیره سلامت در کنار تلاش‌های کادر درمان همکاری والدین را می خواهد.

نوبت دوم طرح واکسیناسیون اطفال زیر ۵ سال قرار است تا پوشش کامل ادامه داشته باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان