Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@00:22:44 GMT

ثبت ۱۲۰ هیات مذهبی خرمشهر در سامانه طوبی

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۳۲۵۶

ثبت ۱۲۰ هیات مذهبی خرمشهر در سامانه طوبی

حجت الاسلام محمدحسن موسی‌پور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ۵۰ تکیه و موکب به منظور برگزاری مراسم دهه اول محرم در سطح شهر و روستاهای خرمشهر مجوز برگزاری مراسم و توزیع نذری صادر شد.

وی با اشاره به اختصاص سهمیه نذری هیات‌های مذهبی در خرمشهر گفت: ۱۰تن گوشت قرمز، پنج تن مرغ، پنج تن برنج و سه تن شکر برای توزیع بین هیات‌های مذهبی خرمشهر اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر با تاکید بر برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی افزود: به منظور آگاه سازی هیات‌های مذهبی برای برگزاری آیین های عزاداری محرم همراه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی نشست هایی برگزار شد.

حجت الاسلام موسی‌پور بیان کرد: دستورالعمل‌های ستاد ملی، استانی و شهرستانی کرونا از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به همه هیات‌ها و موکب‌های شهرستان اعلام شده است.

وی اقامه نماز جماعت، سخنرانی در آیین های عزاداری اباعبدالله(ع) و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی را از عمده فعالیت‌های مبلغان در ماه های محرم و صفر بیان کرد و گفت: تبیین اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع)، بیان شاخصه‌های ولایت و ولایت‌مداری و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر از برنامه‌های مهم  روحانیون و مبلغان اعزامی به مساجد، حسینیه ها و تکایا در شهر و روستای خرمشهر است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر هدف اصلی قیام امام حسین(ع) را اصلاح جامعه اسلامی و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و گفت: تبیین فلسفه قیام عاشورا و قیام امام حسین (ع) باید از اهداف اصلی عزاداری‌ها باشد و از خرافه‌گویی و انحراف در عزاداری‌ها باید پرهیز شود.

حجت الاسلام موسی‌پور محرم را فرصت مناسبی برای انتقال معارف اهل‌بیت(ع) بیان کرد وگفت: باید با تکیه بر قرآن و عترت نسبت به تعمیق ایمان و عبودیت در آحاد جامعه اقدام کرد.

شهرستان خرمشهر دارای۷۰ مسجد، ۳۳۰ حسینیه و ۱۷۰ هیات مذهبی است.

برچسب‌ها خرمشهر ماه محرم سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر ماه محرم سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر ماه محرم سازمان تبلیغات اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۳۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم

فعالیت سامانه ی بارشی در جنوب غرب خوزستان ادامه دارد و تداوم آن امروز آسمان خرمشهر را بارانی کرده است.

بارش باران در خرمشهر هوای این شهر را از غبار پاک و کاهش دمای آن هوا را نیز مطبوع کرده است.

پیشتر پیش بینی شده بود این سامانه بارشی تا اواخر وقت جمعه فعال باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم
  • برنامه هیات‌های مذهبی برای سالروز شهادت امام صادق(ع) اعلام شد