Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا پیرپیران امروز (یکشنبه ۹ مرداد ماه) در رشت در دیدار با استاندار گیلان گفت: استانداری گیلان در پیک اوج بار برق، در منحنی مصرف، صرفه جویی داشته و به صورت عملیاتی الگو بوده که قابل تقدیر است.

او افزود: امسال نگاه وزارت نیرو بر طرح‌های مشوق محور و جلب همراهی مردم استوار بوده است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران مدیریت مصرف بر ضرورت همکاری، تعامل و همدلی مردم برای عبور موفق از پیک تابستان ۱۴۰۱ را مهم و حیاتی خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آقای پیرپیران، گذر از پیک اوج بار برق، با همراهی مردم و مسئولان محقق خواهد شد.

او از مردم خواست تا با حفظ این روند و تداوم همراهی با صنعت برق، پرسنل این صنعت را در مدیریت شبکه سراسری یاری دهند.

فرهنگ مصرف بهینه در جامعه نهادینه شود

استاندار گیلان نیز گفت: در شرایط کنونی همراهی مردم در گذر از روز‌های گرم تابستان و تأمین برق پایدار بسیار موثر است.

به گفته اسدالله عباسی، الگوی صحیح مصرف انرژی و فرهنگ مصرف بهینه باید در جامعه نهادینه شود.

او گفت: امسال تمام تلاش مسئولان استان، برای مدیریت بهینه مصرف برق در گیلان به صورت عملیاتی و جهادی در راستای رضایتمندی مردم بود تا شرایط پایداری نسبت به گذشته فراهم شود.

آقای عباسی به اجرای عملیاتی مدیریت مصرف انرژی در محیط اداری استانداری به عنوان الگو نیز اشاره و تأکید کرد: مسئولان، مدیران و کارکنان دولت و مجموعه‌های مختلف اداری و خدمات رسان باید خود الگوی مناسبی در همراهی برای صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف انرژی برای همگان باشند.

او همچنین خواستار توجه ویژه شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) به توسعه و نیز اصلاح شبکه فرسوده برق و افزایش ظرفیت تولید این صنعت در استان گیلان شد.

در این دیدار که معاونان هماهنگی امور عمرانی و امور اقتصادی استاندار گیلان حضور داشتند، محمدتقی مهدی زاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گزارشی از اقدامات انجام شده برای توسعه شبکه و نیز مدیریت بهینه مصرف برق ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف برق توزیع برق قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و در راستای برنامه وزارت نیرو برای اصلاح نظام مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور موظف شدند بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی تهیه کنند.

بر اساس آخرین آمار و ارقام مرتبط با معاملات شرکت‌های توزیع برق در بورس انرژی، در هفته نخست شروع معاملات برق در این بازار تعداد ۱۷۹ معامله صورت گرفت که ارزش این معاملات ۱,۲۱۱ میلیارد ریال بود. در این هفته که حجم معاملات روزانه برق به یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۵۸ مگاوات ساعت رسید، همچنین پایین‌ترین قیمت بازار ۸۵۰ ریال و بالاترین قیمت نیز ۱,۲۰۰ ریال بود.

در معاملات هفته نخست ۳۲ شرکت توزیع برق در معاملات اقدام به خرید برق کردند و در مقابل ۱۰ نیروگاه خصوصی و ۱۸ نیروگاه دولتی نیز اقدام به فروش برق کردند که سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد و سهم نیروگاه‌های بخش خصوصی نیز ۴۶ درصد بود.

با تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت هفتگی به حساب وکالتی شرکت‌های توزیع، امکان معاملات به صورت مستمر با هدف اصلاح جریان مالی و ایجاد شفافیت قیمتی و کاهش نقش دولت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6089877 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان