Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ طبق برنامه ریزی‌ها انجام شده هفته آینده اعلام می‌شود.

حسین مروتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایران اکونومیست درباره اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی افزود: تلاش می کنیم قولی که دادیم را برای هفته آینده عملی کنیم، در حال جمع بندی نهایی هستیم بنابراین تلاش ما این است که هفته آینده نتایج اولیه کنکور را اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره این که گفته می شود اعلام نتایج کنکور امسال نسبت به سال گذشته با تاخیر همراه است، اظهار داشت: هیچ تاخیری رخ نداده است، تعداد پاسخ‌نامه های داوطلبان امسال نسبت به سال های گذشته ۳.۵ تا چهار برابر افزایش یافته است. 

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: سال گذشته یک پاسخ نامه برای قرائت پاسخ های داوطلبان وجود داشت اما امسال برای جلوگیری از هرگونه تقلب و دقت بیشتر چند دفترچه و چند پاسخنامه ارایه شد و بنابراین حداقل سه یا چهار پاسخنامه در هر رشته برای هر داوطلب وجود داشت که این افزایش باعث شد تعداد پاسخنامه ها به طور مثال در رشته تجریی به ۶ میلیون پاسخنامه برسد.

مروتی یادآور شد: بنابراین سازمان سنجش نه تنها نسبت به زمان اعلام نتایج آزمون سراسری سال گذشته عقب نیست بلکه با دستگاه های جدیدی که خریداری کرده است همزمان مانند سال گذشته سعی می کنیم نتایج را در تاریخ مقرر اعلام کنیم.

وی درباره تدابیر اتخاذ شده برای برگزاری هوشمند آزمون های سراسری در سال ۱۴۰۲ هم گفت: برگزاری هوشمند و الکترونیک کنکور برای سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است و هم اکنون در حال آماده سازی زیرساخت‌ها هستیم.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش خاطرنشان کرد: آزمون سراسری سال آینده در دو نوبت همانند روال گذشته برگزار می شود که نوبت اول در هفته آخر دی ماه و نوبت دوم در تیرماه خواهد بود.

به گزارش ایران اکونومیست، بر اساس آخرین آمارها آزمون سراسری امسال با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر داوطلب بیشتر داشت، اما با توجه به اینکه داوطلبان علاوه بر گروه اصلی می توانستند در گروه های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت‌کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیشتر از سال قبل و میزان قابل توجه این افزایش در گروه علوم انسانی (۴۲ هزار و ۱۸ نفر) بود.

کنکور ۱۴۰۱ طی چهار روز و از روز چهارشنبه (هشتم تیر) در گروه آزمایشی هنر با شرکت  ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب آغاز شد. داوطلبان گروه های آزمایشی علوم تجربی و ریاضی و فنی نیز صبح پنجشنبه (۹ تیر) به رقابت پرداختند، ۵۷۴ هزار و ۴۷۲ نفر در گروه آموزشی علوم تجربی و ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ در گروه ریاضی و فنی در آزمون سراسری امسال شرکت کردند.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی هم شامل ۴۱۲ هزار و ۵۷۷ داوطلب صبح جمعه (۱۰ تیر) آزمون کنکور ۱۴۰۱ شرکت کردند. داوطلبان رشته زبان‌های خارجی نیز شنبه (۱۱ تیر) با یکدیگر رقابت پرداختند.

داوطلبان در آزمون امسال برخلاف آزمون سال ۱۴۰۰ که پنج دفترچه و پنج پاسخنامه داشتند، ۱۴ دفترچه و پاسخنامه داشتند. برای گروه‌های آزمایشی انسانی، علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی دو دفترچه و دو پاسخنامه برای دروس اختصاصی اما برای گروه تجربی یک دفترچه و یک پاسخنامه اضافه هم برای متقاضیان سهمیه بهیاری و برای آزمون‌های هنر و زبان نیز هر کدام یک دفترچه و یک پاسخنامه طراحی شده بود.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کنکور ۱۴۰۱ ، آزمون سراسری ، داوطلبان کنکور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کنکور ۱۴۰۱ آزمون سراسری داوطلبان کنکور آزمون سراسری نتایج اولیه سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۱ هفته آینده سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد

  عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند. «نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ به‌صورت کارنامه نیمه مردادماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.»

به گزارش مهر، وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

 

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند
  • نوبت اول کنکور۱۴۰۳ به ایستگاه پایانی رسید / داوطلبان مرداد منتظر نتایج باشند
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود
  • نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود