Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام ارشد روسیه درمنطقه کریمه، امروز (یکشنبه) اوکراین را متهم کرد که در آستانه جشن های بزرگداشت روز دریایی،  با پهپاد به مقر ناوگان روسیه در دریای سیاه حمله کرده است.

به گزارش یکشنبه ایران اکونومیست، خبرگزاری رویترز به نقل از مقام مذکور افزود:  در این حمله پنج نفر زخمی شدند و این حمله باعث لغو جشن های مربوطه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز نوشت: این اتهام چند ساعت پیش از آن مطرح شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قرار است بر مراسم روز نیروی دریایی در زادگاهش در سن پترزبورگ نظارت کند و دکترین دریایی روسیه را در شرایطی که حمله مسکو به  اوکراین ادامه دارد، تأیید کند.

میخائیل رازوژایف (Mikhail Razvozhayev)، فرماندار شهر «سواستوپل» (شهری بندری واقع در کرانه دریای سیاه و جنوب غربی شبه‌جزیره کریمه)، و محل استقرار ناوگان دریای سیاه روسیه، در پیامی در تلگرام نوشت: یک شی ناشناس به داخل حیاط مقر ناوگان پرواز کرد. بر اساس اطلاعات اولیه این شی پهپاد بوده است.

رازوژایف گفت که پنج کارمند ستاد ناوگان در این حادثه مجروح شده اند و سرویس امنیت فدرال (FSB) در حال بررسی اوضاع است.

وی افزود همه جشن ها به دلایل امنیتی لغو شده است.

وزارت دفاع اوکراین بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

روز نیروی دریایی یک تعطیلات سالانه در روسیه است و در آن ناوگان این کشور رژه های دریایی برگزار می کنند و ملوانان خود را گرامی می دارند.

روسیه در مارس ۲۰۱۴ کریمه را از اوکراین جدا و به خاک خود محلق کرد. این تصمیم به درگیری بزرگی با غرب منجر شد و غرب تاکنون بارها مسکو را به دلیل این اقدام تحریم کرده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، شبه جزیره کریمه ، روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین شبه جزیره کریمه روسیه دریای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به روسیه/۴۱نفر کشته شدند

به گزارش خبرآنلاین ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود روسیه اعلام کرد که در حمله پهپادهای کامیکازه ارتش اوکراین به منطقه بلگورود روسیه دست‌کم شش نفر کشته و ده‌ها تن از جمله کودکان زخمی شدند.

به نقل از مهر وی درباره جزییات این حادثه گفت: دو دستگاه مینی‌بوس در حال انتقال کارکنان یک شرکت به محل کار بودند که یک خودروی سواری نیز آنها را همراهی می کرد که هدف حمله پهپادی ارتش اوکراین قرار گرفتند.

گلادکوف همچنین افزود که «این حمله پهپاد اوکراینی در روستای برزوفکا رخ داده و شش نفر در دم جان باختند، ۳۵ نفر نیز مجروح شدند که دو نفر از آنها کودک بودند.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903369

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها
  • کامرون: اوکراین حق دارد به قلمرو روسیه حمله کند!
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روسها
  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو