Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@17:44:35 GMT

نبرد تلفنی بلینکن و لاوروف

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۳۶۴۹

نبرد تلفنی بلینکن و لاوروف

برای نخستین بار از آغاز جنگ اوکراین، وزرای خارجه روسیه و امریکا در شرایطی در مذاکره‌ای تلفنی شرکت کردند که همزمان واشنگتن خبر داده، در حال بررسی درج نام روسیه به عنوان حامی تروریسم است و مسکو نیز با استفاده از ابزار فشار گازی خود، گاز لتونی را قطع کرد.

روزنامه ایران: به گزارش خبرگزاری رویترز، هرچند این مذاکره تلفنی با هدف آزادی دو امریکایی بازداشت شده برقرار شد، اما دو طرف تا جایی که توان داشتند، به یکدیگر حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه امریکا بعد از این مذاکره، در نشستی مطبوعاتی گفت: «به کرملین فشار وارد آوردم تا پیشنهاد اساسی ما برای آزادی دو امریکایی زندانی شده را بپذیرد.» این در حالی است که سرگئی لاوروف نیز در این مذاکره برآورده شدن درخواست امریکا را منوط به آزادی یک شهروند روس کرد که در آلمان بازداشت است. با این حال کاخ سفید درباره این بخش از مذاکرات خبری منتشر نکرده است. تنها شورای امنیت ملی امریکا در بیانیه‌ای گفته است: «چنین درخواستی نمی‌تواند یک پیشنهاد متقابل جدی باشد. این تنها برای اجتناب از توافق است.»


این تماس تلفنی حدود 25 دقیقه طول کشید و در خلال آن لاوروف به بلینکن پیشنهاد کرد، دو طرف برای آزادی شهروندان زندانی خود به دیپلماسی روی آورند. وزارت خارجه روسیه درهمین خصوص در بیانیه‌ای خبر داد: «رویه مناسب برای تبادل احتمالی شهروندان روسی و امریکایی، روی آوردن به شیوه‌ای حرفه‌ای و استفاده از دیپلماسی آرام به جای گمانه‌زنی‌ها است.» با این حال بنا بر این گزارش مذاکرات آنان خیلی زود از مذاکره درباره شهروندان زندانی دو طرف خارج شد و آنان به سراغ موضوع مورد اختلاف جدی خود یعنی جنگ اوکراین رفتند و از همین جا حملات آنان به یکدیگر آغاز شد. پس از اینکه بلینکن روسیه را متهم کرد امنیت غذایی جهان را به خطر انداخته و متذکر شد، جهان از روسیه می‌خواهد به تعهدات خود در نشست استانبول پایبند باشد، سرگئی لاوروف نیز امریکا را متهم اصلی گرسنگی در جهان دانست و تأکید کرد، تحریم‌های امریکا علیه روسیه بوده که باعث بروز چنین روندی شده است.


پس از آن بلینکن به همتای روس خود درباره الحاق بخش‌هایی بیشتر از اوکراین هشدار داد و تأکید کرد که اگر روسیه دست به الحاق مناطق شرقی اوکراین بزند، جهان این الحاق‌ها را به رسمیت نخواهد شناخت و هزینه بالایی را به آن تحمیل می‌کند، لاوروف گفت: «روسیه به اهداف خود برای انجام عملیات نظامی ویژه در اوکراین خواهد رسید.»
در همین حال خبرها حاکی از آن است، همزمان با این نشست دو طرف چنگ و دندان نیز به هم نشان دادند. به گزارش یورو نیوز، بامداد شنبه گازپروم، شرکت غول گازی روسیه اعلام کرد، صادرات گاز طبیعی به لتونی را متوقف کرده است. گازپروم دلیل توقف صادرات به این کشور را تخطی لتونی از شرایط فروش این شرکت دانسته است. لازم به ذکر است، روسیه در پی تحریم‌هایی که از سوی امریکا بر این کشور اعمال شد، صادرات محصولات انرژی خود به کشورهای اروپایی را مشروط به پرداخت هزینه‌ها با ارز روبل کرده است. اما برخی کشورهای اروپایی هنوز به این شرط عمل نکرده‌اند. در همین حال اسپوتنیک نیز خبر داد، واشنگتن اعلام کرده در حال بررسی معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم است. این خبر پس از آن منتشر شد که سنای امریکا قطعنامه غیر الزام‌آوری را در این خصوص تصویب کرد.

انتهای پبام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس این اطلاعیه، مصاحبه پذیرفته شدگان در بهزیستی، روزهای ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

با توجه به اعلام نتایج مرحله دوم معرفی‌شدگان آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی دعوت به مصاحبه پذیرفته‌شدگان، از طریق تماس تلفنی انجام می شود و مصاحبه‌ها در شیفت های صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و شیفت عصر نیز ۱۳:۳۰ تا ۱۷:۳۰ انجام می شود و مدت زمان تقریبی برای مصاحبه هر فرد بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در نظر گرفته شده است.

عدم مراجعه پذیرفته شدگان در مهلت مقرر اعلام شده طی تماس تلفنی، به منزله انصراف داوطلب از سایر مراحل استخدام تلقی می‌شود

کد خبر 6093070

دیگر خبرها

  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند