Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (یکشنبه)، فرمان تصویب دکترین دریایی و منشور ناوگان نظامی روسیه را امضا کرد تا از این طریق «تغییرات در اوضاع ژئوپولتیکی و نظامی و راهبردی جهان را به حساب آورد».

شبکه روسی «راشاتودی» گزارش کرد، مراسم امضای دکترین جدید دریایی روسیه در موزه ملی تاریخ «سنت پترزبورگ» در «پیتر و پائول فورترس»  درست لحظاتی قبل از شروع رژه روز نیروی دریایی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه می، «یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر وقت روسیه، توضیح داد که در بحبوه عملیات نظامی مسکو در اوکراین و «جنگ تمام عیار» غرب علیه مسکو، «توانمندی‌های ساختاری برای تضمین و حفاظت از منافع ملی در اقیانوس‌های جهان است».

 

وی در آن زمان تصریح کرد: «دکترین دریایی مطابقت داده شده تغییرات در اوضاع ژئوپولتیکی و نظامی-راهبردی در جهان را در نظر می‌گیرد».

به گفته بوریسوف، اساساً مفاد جدید دکترین مربوط به آمادگی برای بسیج و آمادگی بسیج در حوزه فعالیت های دریایی است.

وی توضیح داد: «آن چه در حال حاضر اهمیت دارد این است که تمامی این اقدامات راه‌اندازی کشتی‌های غیرنظامی و خدمه برای نیروی دریایی و همچنین عملیات تأسیسات زیرساخت دریایی در زمان جنگ را تضمین می‌کند».

 

در عین حال، بوریسوف که اخیراً به عنوان رئیس آژانس فضایی روسیه (روسکوسموس) منصوب شده است، تأکید کرد که نسخه جدید این دکترین با هدف تقابل نیست بلکه بیشتر به دنبال تقویت امنیت ملی دریایی و کاهش قابل توجه وابستگی نیروی دریایی به عوامل و شرایط بازار خارجی است.

دکترین دریایی روسیه برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ تصویب شد. نسخه قبلی آن که قرار بود برای ۵ سال فعال باشد و برای بازتاب گسترش ناتو و الحاق کریمه به مسکو اصلاح شود، در ژوئیه ۲۰۱۵ مورد تصویب پوتین قرار گرفت و افزایش حضور ناوگان روسیه در قطب شمال، دریاهای مدیترانه و سیاه و اقیانوس اطلس را فراهم آورده بود.

پوتین پس از امضای دکترین دریایی جدید روسیه در بین نیروهای دریایی کشورش گفت:‌« امروز فرمانی را درباره دکترین جدید دریایی امضا کردم. امنیت مرزهای خود را با تمام توان تضمین خواهیم کرد و ناوگان روسیه برای این امر آماده است. شرایط فعلی مستلزم اقدامات گسترده ما است و نیروی دریایی روسیه حمایت بزرگی برای ما است. ما موشک‌هایی در نیروی نیروی دریایی داریم که در جهان بی نظیر است».

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد و از آن زمان تأکید کرد که به دنبال نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین و هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی است و به زیرساخت‌های غیرنظامی این کشور کاری ندارد.

کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌های روسیه و عرضه سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن زده‌اند.

با این حال اخیراً مقام‌های ایالات متحده آمریکا ابراز نگرانی‌ کرده‌اند که کمبود انرژی موجب شود که کشورهای اتحادیه اروپا در مقابل روسیه تسلیم شوند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دکترین دریایی اوکراین دکترین دریایی نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرتیپ پاسدار " پاکپور " فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در معیت سردار " رضا شجاعی" فرمانده مرزبانی استان با حضور در میان مرزداران جنوبی استان ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی آنها، امنیت موجود در سرحدات کشور را مرهون تلاش‌های شبانه روزی مرزداران دانست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه در این بازدید گفت: آنچه به ارزش کار مرزداران می‌افزاید خدمت به اسلام و مسلمین است که ضمن در پی داشتن رضایت مردم رضایت خدا را به همراه دارد.

ارزیابی توان رزمی و عملیاتی مرزداران و بازدید از تجهیزات و امکانات از دیگر برنامه‌های بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از هنگ مرزی جکیگور بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد