Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@23:36:32 GMT

تولید «ری‌را» با نگاه به ساخت داخل

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۳۹۳۱

تولید «ری‌را» با نگاه به ساخت داخل

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بازدید از خطوط تولید سایت خودروسازی خزر، از تولید محصول جدید «ری‌را» در این سایت تولیدی با نگاه و تمرکز بر تولید داخل خبر داد.

ایکوپرس- مهدی خطیبی، ایران خودرو را ثروت و سرمایه ملی و اقتصادی کشور دانست و گفت: فعالیت‌های این گروه صنعتی با نگاه به تولید داخلی، بر بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود متمرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این‌که خودروسازی خزر نخستین سایت تولیدی ایران خودرو بود که توانست خودروهای دارای کسری قطعه را به صفر برساند، گفت: با اصلاح تعریف تولید که در سال‌های اخیر ایجاد شده بود، تولید کامل و قابل عرضه به مشتریان به جای تولید ناقص و غیرقابل عرضه، به عنوان آمار تولید اعلام می‌شود و بر همین اساس تولید روزانه ۱۸۰ دستگاه در سایت مازندران با تولید سال گذشته متفاوت بوده و شامل خودروهای کامل است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، با اشاره به مزایای ناشی از تولید کامل و جلوگیری از دپو شدن سرمایه‌های مردم، گفت: با حذف خودرو ناقص از فرآیند تولید، کیفیت محصولات افزایش یافته و با تحقق هدف تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو، از هزینه هفت هزار میلیارد تومانی نیز جلوگیری خواهد شد، خسارت ناشی از تولید ناقص در گروه صنعتی ایران خودرو در سال گذشته، چهار هزار میلیارد تومان برآورد شده است. 

خطیبی با تاکید بر توسعه صنعت قطعه‌سازی در استان مازندران، گفت: باید از وابستگی سایت تولید خزر به سایر شهرها و استان‌ها کاسته شود و ظرفیت قطعه‌سازی متناسب با تولید خودرو در استان ایجاد شود تا علاوه بر کاهش هزینه‌های لجستیک، مشکلات تامین و موضوعات فنی و کیفی نیز مرتفع شود. 

وی تولید «ری‌را» در سایت خودروسازی خزر را به عنوان شناسنامه این سایت خواند و گفت: ایجاد ظرفیت‌های جدید قطعه‌سازی در استان در راستای افزایش توانمندی‌های این سایت موثر خواهد بود.

خطیبی افزود: برای اصلاح جایگاه صنعت خودرو و جلب رضایت و اعتماد مردم لازم است، طرح تحول فرهنگی اجتماعی صنعت خودرو تدوین و اجرا شود و در این راستا این سایت توانسته با تحویل حضوری در جهت توانمندسازی این سایت گام موثری بردارد.

وی در مورد نیاز سایت مازندران به شبکه ریلی، گفت: با پیگیری‌های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی، در زمینه دسترسی این سایت به خط ریلی اقدامات خوبی را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود و در حال حاضر نیز اعتباراتی برای ایمن‌سازی جاده‌های منتهی به خودروسازی خزر در نظر گرفته خواهد شد تا مشکلات موجود مرتفع شود.

مهدی سعادتی نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت مجلس نیز در این بازدید ضمن تاکید بر کلان‌شهر بودن بابل به دلیل ظرفیت‌های بالای آن، گفت: باید زیرساخت‌های راه آماده شود تا راه ریلی در اولین فرصت برای سایت تولید خزر ایجاد شود. 

وی ادامه داد: با توانمندی‌های موجود در این شهرستان و ظرفیت‌هایی که در شرکت خودروسازی خرز وجود دارد یک شهر قطعه سازی در کنار این سایت شکل گیرد.

کریمی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه مجلس نیز اظهار امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در استقرار صنعت خودرو در مازندران، این شهر جایگاه خود را در رشد و شکوفایی بیابد.

وی خواستار رفع مشکلات جاده‌ای منطقه برای تردد ایمن‌تر تریلی‌های حمل به سایت تولیدی خزر شد. 

عزیززاده گرجی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل نیز در این بازدید، گفت: طرح توسعه سایت خزر گامی در جهت ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاران در این بخش قلمداد می‌شود.

وی افزود: تکمیل چرخه تولید و تسریع این امر درخواست جدی شهرستان بوده است که امیدواریم با ظرفیت‌های موجود محقق شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت ایران خودرو خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت خودروسازی خزر ایران خودرو سایت تولید گروه صنعتی قطعه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور

عطاالله هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط مساعد بارش در اردیبهشت انتظار می‌رود که حداقل میزان خرید تضمینی گندم ۱۲ میلیون تن باشد.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن برسد که براین اساس نیازی به واردات گندم حتی برای صنف و صنعت هم نخواهیم داشت.

هاشمی ادامه داد: تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران و اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در قالب جایزه تحویل راهکار تحقق خودکفایی گندم و بی نیازی از واردات محسوب می‌شود، در غیر این صورت به سبب ورود دلالان و واسطه‌ها در امر خرید، گندم تولیدی به سمت جایگزینی خوراک دام و طیور یا قاچاق به آن سوی مرز‌ها هدر می‌رود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه پیگیری جایزه تحویل گندمکاران به جایی نرسیده است، افزود: علی رغم پیگیری‌های مکرر برای اصلاح نرخ، هنوز به جایی نرسیده ایم که به نظر می‌رسد عده‌ای برای بحث خودکفایی کارشکنی می‌کنند.

به گفته او، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت گندم در بازار‌های جهانی و کشور‌های اطراف با احتساب دلار آزاد ۲۰ درصد بالاتر از تولید داخل است که متاسفانه واردکنندگان با کارشکنی در امر تولید بدنبال واردات هستند، درحالیکه کیفیت گندم خارجی و داخلی با یکدیگر قابل قیاس نیست چراکه آنها گندم‌های درجه یک را به ما نمی‌فروشند و گندم‌های درجه ۲ و ۳ بالاتر از قیمت تولید داخل به ما می‌دهند.

هاشمی گفت: بنابر سیاست برنامه هفتم مبنی بر خودکفایی گندم به عنوان مهم‌ترین محصول استراتژیک انتظار می‌رود که طبق قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل مطالبات گندمکاران واریز شود و هرچه سریع ترجایزه تحویل به منظور ایجاد ترغیب کشاورزان اعلام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور