Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:30:59 GMT

چند خبر کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۳۹۷۲

چند خبر کوتاه از استان اصفهان

پذیرش تورهای گردشگر دهه اول محرم در خور و بیابانک ممنوع است 

فرماندار خور و بیابانک گفت: در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مدیران تاسیسات گردشگری از پذیرش هرگونه گردشگر در قالب تور در دهه ابتدایی محرم و دهه انتهایی ماه صفر خودداری کنند.

احمدرضا طحانی در ستاد خدمات سفر شهرستان افزود: پذیرش مسافرین و گردشگران با شرط رعایت شئونات اسلامی و ایام محرم و صفر به صورت شخصی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اعمال ممنوعیت تردد تریلرها و کامیون ها گفت: با توجه به پیک سفر ایام پایانی تابستان و ابتدای فصل پاییز نسبت به درخواست اعمال ممنوعیت تردد تریلرها و کامیونها در ساعات شبانه  از ساعت ۲۱ لغایت ۶ صبح بازه زمانی ۲۵ شهریور لغایت ۸ مهر از طریق شورای هماهنگی ترافیک استان اصفهان اقدام گردد.
فرماندار خور و بیابانک همچنین از شهرداری های شهرستان و بخشدار مرکزی خواست در خصوص هماهنگی برگزاری مراسم سنتی آب به بذر شلغم در شهر خور، حسن و حسین در شهر فرخی، زنجیر آتشین و تعزیه ظهر عاشورای روستای بیاضه جهت ثبت در فهرست آثار معنوی کشور همکاری لازم با اداره میراث داشته باشند.
طحانی خاطرنشان کرد: برنامه‌ ریزی اسکان مسافران، معرفی جاذبه‌های گردشگری، برطرف کردن نقاط ضعف سال‌های قبل و تقویت نقاط قوت با همکاری بین دستگاه‌های اجرایی انجام شود.
وی از دستگاه های متولی امر اسکان مسافران و دارای تاسیسات اقامتی و همچنین شهرداریها خواست نسبت به ارسال آمار اسکان در اقامتگاههای موقت از جمله پارکها و مجتمع های خدماتی شهری به صورت کمپ و چادر اقدام 

رونق  صنعت گردشگری  در تیران و کرون 

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تیران و کرون گفت: مدیریت شهری با حفظ بافت تاریخی و هویت شهر و با حمایت از سرمایه گذاران صنعت گردشگری را در این شهرستان رونق بخشیده است.

محسن مظاهری در گفت و گو با ایرنا افزود: قدمت هفت هزار ساله تیران و کرون و ۲۵۰ اثر تاریخی که ۲۷ مورد آن به ثبت ملی رسیده است از گنجینه های ارزشمند در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی این شهرستان به شمار می رود که این ظرفیت در گذشته ناشناخته مانده و امروز به همت نگاه مدیریت شهری به حوزه صنعت گردشگری سبب تقویت آن شده است.

وی بیان کرد: شهرداران در شهرهای تیران، رضوانشهر و عسگران و همچنین دهیاران نگاه متفاوتی نسبت به گذشته در توسعه محلی متناسب با ظرفیت تاریخی و گردشگری داشته اند که این موضوع آثار تاریخی شهرستان را احیا کرده است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون ادامه داد: ۴۰ کیلومتر کوچه باغ تاریخی و بکر طبیعی در تیران قابلیت بالایی را دارد که درهای سنگی آن به ثبت ملی رسیده و دیوارهای گلی آن و پیچ و خم های متنوع حال و هوای خاصی را به گردشگران می بخشد.

وی با بیان اینکه طرح های سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اقبال صاحبان سرمایه روبرو شده است، یادآورشد: در برخی از مواقع بروکراسی سخت اداری و رفتارهای سلیقه ای روند پیشرفت کار را با چالش هایی روبرو کرده است.

 دستگیری قاتل در خمینی شهر 

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: قاتل جوان ۳۱ ساله خمینی شهری از توابع استان اصفهان در کمتر از یک روز شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ غلامرضا براتی  با اشاره به وقوع یک فقره قتل در خمینی شهر اظهارداشت: جوان ۳۱ ساله ای امروز در مناطق حاشیه ای شهر به وسیله ضربات چاقو به قتل رسید که موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: پس از بررسی آثار جرم و شک و ظن های حاشیه این اقدام مجرمانه، هویت مجرم و قاتل شناسایی و توسط عوامل انتظامی و پلیس آگاهی در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه شناسایی و دستگیری قاتل در مدت ۱۲ ساعت پس از وقوع جرم انجام شد، تصریح کرد: اختلاف بین قاتل و مقتول عامل وقوع این جرم از زبان متهم بیان شد.

برچسب‌ها گردشگری تیران وکرون اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری تیران وکرون اصفهان گردشگری تیران وکرون اصفهان میراث فرهنگی تیران و کرون صنایع دستی خمینی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

سیدسعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار اثر تاریخی، طبیعی، ناملموس و منقول در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۹۴۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی و جهانی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: این آثار حاوی اطلاعات ارزشمندی از فرهنگ و تمدن بشری در منطقه جغرافیایی استان هستند که استقرار و پیشینه سکونت در استان را نشان می‌دهد و ثبت آنها در فهرست ملی سبب حمایت‌های قانونی و حفاظتی از اثر خواهد شد.

صفوی ادامه داد: تلاش می‌کنیم همه حمام‌ها، قلعه‌ها، پل و بناهای طبیعی و سایر مناطقی از سطح استان که پتانسیل ثبت ملی دارند، به فهرست آثار ملی اضافه شود.

وی در ادامه از تشکیل مجمع استانی تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این مجمع افزایش مشارکت‌های بخش خصوصی در حوزه گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های آن برای توسعه این بخش در استان است، رؤسا و نمایندگان تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان در تعامل با معاونت گردشگری و کارشناسان اداره کل باید از تمام تأسیسات گردشگری سطح استان بازدید کنند.

صفوی بیان کرد: تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با انسجام و جدیت بیشتر با انعقاد جلسات ماهانه مسائل و مشکلات حوزه‌های خدماتی خود (پذیرایی و اقامتی، تفریحی و سرگرمی) را بررسی و برای حل و فصل آن پیگیری‌های لازم را اجرا کنند.

کد خبر 750507

دیگر خبرها

  • معلمان، آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان را جدی بگیرند
  • اکثر محورهای اصفهان بارانی است
  • بلعیده شدن دختربچه ۶ ساله در کانال آب تیران
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد