Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، امیر طالبی با تأکید بر اهمیت و ضرورت در دسترس بودن انواع کالاهای اساسی برای عموم مصرف‌کنندگان، افزود: انتظار می‌رود با کاهش قیمت برنج ایرانی، مردم به سمت استفاده از این محصول سوق پیدا کنند و همچنین واردات برنج، امکانی است تا مصرف‌کنندگان حداقل از وجود برنج‌های خارجی در بازار با قیمت مناسب و به مقدار کافی، اطمینان خاطر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه افزایش عرضه هر کالا بر کاهش قیمت آن کالا در بازار تأثیر خواهد گذاشت و تعادل در عرضه و تقاضا، باعث تعدیل قیمت‌ها خواهد شد، اظهار کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران بر اساس تکالیف ابلاغی، انواع کالاهای اساسی از جمله برنج را به کشور وارد می‌کند؛ ضمن اینکه بخش خصوصی نیز در واردات این محصول از سهم بالایی برخوردار است.

طالبی با تأکید بر کیفیت مطلوب برنج‌های وارد شده به کشور توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و تلاش این شرکت برای خرید کالاهای درجه یک از جمله برنج، تصریح کرد: برنج‌های وارداتی به کشور، ابتدا در محل تولید کالا توسط بازرسان بین‌المللی، نمونه‌برداری شده و این نمونه‌ها برای آزمایش به آزمایشگاه‌های معتبر خارجی ارسال می‌شوند و پس از تأیید، کالا در مبادی ورودی کشور بر اساس همان مشخصات که در قرارداد خرید ثبت شده، تحویل گرفته می‌شوند.

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه واردات کالای اساسی توسط بخش خصوصی نیز از قاعده بازرسی و تأیید محموله‌های وارداتی پیروی می‌کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر تأییدیه‌های خارج از کشور، در داخل کشور نیز قبل از ترخیص انواع کالاها، سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران از این کالاها، نمونه‌برداری و آزمایش می‌کنند و سپس اجازه ورود آن کالا را به کشور می‌دهند.

کد خبر 5552254

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت برنج شرکت بازرگانی دولتی ایران ستاد تنظیم بازار لغو ممنوعیت واردات برنج بانک مرکزی سیلاب مرکز مدیریت راه های کشور بورس واردات برنج سید احسان خاندوزی خسارات سیلاب سازمان هواپیمایی کشوری روسیه وزارت نیرو صادرات غیرنفتی رستم قاسمی سازمان امور مالیاتی گمرک ایران شرکت بازرگانی دولتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 6088475 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا