Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@13:42:24 GMT

گسترش بیمه اجتماعی برای روستاییان

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۴۰۹۹

گسترش بیمه اجتماعی برای روستاییان

تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت شرکت‌های تعاونی در گسترش پوشش بیمه‌ای در جامعه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، تفاهم‌نامه مشترکی فی‌مابین مهدی مسکنی، معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بیت اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر منعقد گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم‌نامه با هدف استفاده از ظرفیت مردمی و اجتماعی و فرهنگی بخش تعاون در توسعه، تعمیم و گسترش پوشش بیمه اجتماعی برای برخورداری قشر عزیز و پر تلاش کشور، استفاده از خدمات، مزایا و حمایت‌های بلندمدت صندوق در چارچوب ضوابط و مقررات برای بخش تعاون کشور و استفاده از ظرفیت معاونت تعاون برای گسترش پوشش بیمه‌ای صندوق در جامعه هدف انعقاد پیدا کرد.

امید است که با امضای این تفاهم نامه، گام مؤثری برای جذب و زیر پوشش قرار دادن جامعه هدف و قشر مولد جامعه و حرکت در مسیر محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت اجتماعی برداشته شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر ، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، بیمه بیکاری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیمه بیکاری بیمه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  در گرامیداشت روز کاروکارگر، نمایندگان جامعه کارگری وکارفرمایی با نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان دیدار کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


در این دیدار ایت الله محامی نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان با اشاره به اهمیت حمایت از کار وتولید برای دستیابی به شکوفایی اقتصادی گفت: لازم است تا درخواست‌های اصلی این جامعه از مسئولان اولویت بندی وپیگیری شود.

همچنین در مراسم تجلیل از کارکران نمونه که در سالن اجتماعات اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی برگزار شد حسینی معاون وزیر تعاون کار و‌رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری ۱۲ درصدی استان در سال جاری به ۱۱ درصد خواهد رسید و فنی حرفه‌ ای موظف به تربیت تکنسین‌های لازم در تمامی زمینه‌ها است.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هم گفت در مجموع با احتساب خانواده‌های کارگران بک سوم جمعیت استان کارگر است.

سلامی همچنین گفت صیانت از نیروی کار وظیفه اصلی ما است و هم کارگر و هم‌خانواده شان مورد حمایت قرار می‌گیرند

مدیر کل تعاون کار و رفاه احتماعی همچنین با اشاره به تشکیل قرارگاه مسکن کارگری در وزارتخانه مطبوعش گفت: این قرارگاه پیگیر مشکل مسکن کارگری با تسهیلات دولتی و‌کارفرمایان است تا مشکل مسکن کارکران حل شود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند