Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بیان کرد: ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای تبیین و تفهیم اهداف والای نهضت بزرگ حسینی است و برپایی عزاداری‌ها باید در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی باشد.

وی در مورد فلسفه قیام امام حسین (ع) افزود: حفظ دین از نابودی و انحراف، مبارزه با حکومت ستمگر و استبدادی، احیای امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با بدعت‌های به وجود آمده در دین و احیا کردن سنت‌های الهی از مهم‌ترین اهداف آن قیام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه آستارا با تاکید بر لزوم همکاری اداره‌ها، نهادها و دستگاه‌های عضو ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی و سایر برنامه‌ها و مراسم ماه محرم و صفر اظهار کرد: برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان همزمان با شب تاسوعا، همایش شیرخوارگان حسینی و "احلی من العسل" از جمله برنامه‌های دهه اول ماه محرم در این شهرستان است.

وی در ادامه فضاسازی توسط شهرداری، اصناف و سایر دستگاه‌ها به مناسبت ماه محرم را غیرقابل قبول دانست و اضافه کرد: اجرای مصوبه‌های فرهنگی در قالب نشست‌های شورای فرهنگ عمومی و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی ضروری است و متولیان امر باید نسبت به اجرای آن همت کنند.

حجت‌الاسلام باقری ارومی تاکید کرد: اگر دستگاهی در اجرای مصوبه‌ها کوتاهی کند، باید با آن برخورد صورت گیرد و اگر دستگاهی مصوبه‌ها را اجرا می‌نماید، باید تشویق شود.

وی همچنین به هیئت امنای مساجد، هیئت‌های مذهبی و مردم توصیه کرد که با توجه به آغاز موج جدید شیوع ویروس کرونا، در برنامه‌های عزاداری ماه محرم و صفر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و در اماکن سربسته از ماسک استفاده کنند.

شهرستان آستارا با جمعیت افزون بر ۹۱ هزار نفر، در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها آستارا ماه محرم عزاداری ها گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا ماه محرم عزاداری ها آستارا ماه محرم عزاداری ها گیلان ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود

حرکت دسته عزاداری و سوگواری مردمی شاگردان مکتب شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح ابتدای بلوار آیت الله اشرفی اصفهانی مسجد حضرت امام سجاد علیه السلام به سمت میدان صادقیه برگزار می شود.

از تمامی سوگواران و عزاداران به ویژه شاگردان مکتب امام جعفر صادق علیه السلام دعوت می شود تا در این حرکت عظیم و باشکوه عزای آل الله شرکت چشمگیر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد