Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان دامپزشکی کشور از کنترل بیماری تب کریمه کنگو با اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه خبر داد و گفت: طی دو ماه اخیر بیش از ۲۲ میلیون مترمربع از جایگاه‌های دام در کشور سم‌پاشی شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی در اطلاعیه‌ای با اشاره به آخرین اقدامات کنترل بیماری تب کریمه کنگو آمده است: خوشبختانه با اقدامات نظارتی طی ده روز اخیر یک نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده و دلیل آن سه برابر شدن اقدامات مراقبتی در راستای اجرای سیاست‌های مراقبتی و پیشگیرانه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعیه در طرح مراقبتی و نظارتی سازمان دامپزشکی کشور، ظرف دو ماه اخیر بیش از ۲۲ میلیون مترمربع از جایگاه‌های دام در کشور سم‌پاشی شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: در مدت یاد شده همچنین با توصیه‌های سازمان دامپزشکی کشور نسبت به ایجاد حمام‌های ضدکنه برای دام اقدامات جدی شده و سموم رایگان در اختیار دامداران، عشایر و روستاییان قرار گرفته است.

سازمان دامپزشکی کشور با برپایی میزهای خدمت در مراسم نماز جمعه در شهرستان‌ها و انتشار پوستر در فضای رسانه‌ای در زمینه آگاهی‌بخشی به مردم و پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو که بیماری مشترک میان انسان و دام است نیز اقدام کرده است.

این سازمان بار دیگر از مردم خواست گوشت و فرآورده‌های پروتئینی را از مراکز معتبر همچون قصابی‌ها و مراکز عرضه مجاز فرآورده‌های گوشتی تهیه کنند و نسبت به برچسب دامپزشکی نیز توجه ویژه داشته باشند.

همچنین مردم از خرید گوشت از اماکن غیرمجاز و به‌ویژه کنار جاده‌ای خودداری کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت جهاد کشاورزی ، دفتر امور طیور ، سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان دامپزشکی کشور سازمان دامپزشکی کشور بیماری تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۴۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • دستور استاندار لرستان بر خودداری از خرید گل و نصب بنر تبریک انتصاب
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی