Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه عالی لندن آخرین تلاش‌های نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا برای به دست آوردن کنترل بیش از یک میلیارد دلار از ذخایر طلای کشورش را که در انبارهای زیرزمینی بانک مرکزی انگلیس در لندن ذخیره شده، رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه عالی لندن حکم داد که تصمیمات قبلی دادگاه عالی ونزوئلا با هدف سلب اختیار خوان گوآیدو، رهبر مخالفان دولت مادورو، در مورد این ذخیره طلا، باید نادیده گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جدیدترین پیروزی حقوقی است که گوآیدو در انگلیس در ارتباط با این ذخایر طلا کسب کرده است؛ این در حالی است که او پیش از این از سوی لندن به عنوان "رئیس جمهوری" این کشور آمریکای جنوبی به رسمیت شناخته شد و در ادامه در یک سری درگیری‌های حقوقی دیگر در ارتباط با این پرونده شمش‌های طلا پیروز شد.

قاضی این پرونده گفت: من به این نتیجه رسیدم که هیات متعلق به گوآیدو موفق شده است. احکام دادگاه عالی ونزوئلا قابل رسمیت یافتن نیستند.

دولت ونزوئلا و اردوگاه حامیان گوآیدو هر کدام هیات‌های متفاوتی را به عنوان مقامات بانک مرکزی ونزوئلا منصوب کرده‌اند و هر دو گروه دستورالعمل‌هایی متناقض با یکدیگر در مورد این ذخایر طلا صادر کرده‌اند.

وکلای هیئت مدیره بانک مرکزی ونزوئلا گفتند که بانک مرکزی این کشور پس از حکم اخیر دادگاه عالی انگلیس در حال بررسی طرح یک درخواست تجدیدنظر است. اما گوآیدو، که اخیرا شاهد تحلیل رفتن حمایت‌های بین‌المللی از خودش بوده است، آن را یک پیروزی مهم خواند.

وکلای هیات مدیره بانک مرکزی ونزوئلا تحت حمایت مادورو در بیانیه‌ای اعلام کردند که حکم این دادگاه انگلیس را رد کرده و "اتخاذ تمام اقدامات قانونی  در اختیارش برای طرح درخواست تجدیدنظر در این تصمیم غیرعادی و فاجعه‌بار" را برای خود محفوظ می‌دانند.

دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهوری و وزیر دارایی ونزوئلا نیز در تلویزیون دولتی این کشور گفت که "خسارت وارد شده به مردم ما جدی است" و دادگاه "باید آن را جبران کند".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادگاه عالی انگلیس دلسی رودریگز نیکولاس مادورو دولت ونزوئلا ونزوئلا خوان گوآیدو مادورو دولت مادورو دادگاه عالی بانک مرکزی ذخایر طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز جمعه در بیانیه‌ای که در برنامه تلگرام منتشر شد، گفت: تحت رهبری من، اسرائیل هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه برای تضعیف حق اساسی خود برای دفاع از خود را نمی‌پذیرد.

روزنامه رای الیوم نوشت نتانیاهو در ادامه افزود: اگرچه تصمیمات اتخاذ شده توسط دادگاه لاهه بر اقدامات اسرائیل تأثیری نخواهد داشت، اما آنها سابقه خطرناکی را ایجاد خواهند کرد که سربازان و شخصیت‌های عمومی را تهدید می‌کند.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری طبق درخواست آفریقای جنوبی، روز جمعه (۶ اسفند) احکامی موقت را علیه رژیم صهیونیستی صادر کردند. به طور خلاصه این دادگاه از رژیم اسراییل خواست تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

این دادگاه همچنین به رژیم اسرائیل دستور داد ظرف یک ماه تمام اقداماتی را که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده، به دیوان لاهه گزارش دهد.

قاضی این دادگاه گفت حکم یاد شده تعهدات بین‌المللی برای اسرائیل ایجاد می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899938

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سکه‌های حراجی مرکز مبادله استاندارد است؟
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد