Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@02:54:24 GMT

ضبط مشاعره عاشورایی در رادیو ایران

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۵۲۴۵

ضبط مشاعره عاشورایی در رادیو ایران

برنامه رادیویی «دیباج» با محوریت مشاعره عاشورایی در ایام محرم از رادیو ایران پخش می شود.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شبکه رادیویی ایران، زینب برومند تهیه کننده ویژه برنامه «دیباج» درباره برنامه اش توضیح داد: شعر آیینی در ادبیات ایران دارای جایگاه و پیشینه‌ای کهن است و شاعران برجسته‌ای در طول تاریخ به این سبک و سیاق، آثار درخشانی از خود به یادگار گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی مشاعره به عنوان یکی از هنرهای ادبی ایران زمین، از دیرباز در بین ایرانیان مرسوم بوده و به مناسبت‌ها و موضوعات مختلف جلسات مشاعره با حضور شاعران و شعردوستان برگزار می‌شده است، بر این اساس با تکیه بر شعر آیینی و سنت مشاعره، ویژه‌ برنامه رادیویی «دیباج» با محوریت مشاعره عاشورایی در رادیو ایران از ابتدای محرم ساعت ۱۷ و ۱۰ دقیقه پخش می شود. 

وی همچنین اعلام کرد: در هر برنامه سه نفر از شرکت کننده ها به رقابت می‌پردازند و محمد اسماعیل ریاضت، کارشناس ادبی  برنامه به داوری میان شرکت کنندگان می پردازد. سه نفری که در کل امتیازات بیشتری گرفته باشند به مرحله فینال راه پیدا می کنند. به نفرات اول تا سوم جایز نقدی نیز اهدا می شود. 

به گزارش ایران اکونومیست، برنامه «دیباج» به تهیه کنندگی زینب برومند و اجرای فاطمه میناخانی از ابتدای محرم ساعت ۱۷ و ۱۰ دقیقه از رادیو ایران پخش می شود.

در ویدئویی زیر بخشی از مشاعره خوانی عاشورایی در برنامه دیباج را ببینید:

About Nastooh.ir

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: رادیو ایران ، محرم 1401

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رادیو ایران محرم 1401 رادیو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۵۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، برنامه «چهل تیکه» با حضور زنده یاد مرحوم مسعود اسکویی از گزارشگران پیشکسوت رادیو با بیش از نیم قرن تجربه در شبکه رادیویی ورزش امشب ساعت ۲۰ پخش می‌شود. تکرار این برنامه پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در ساعات ۱۰ صبح و ۱۶ بعدازظهراست.

همچنین برنامه مستند «استودیو هشت» با معرفی ویژگی‌های شخصیتی پیشکسوتان نام آشنای رادیو از جمله مسعود اسکویی امشب ساعت ۱۸:۳۰ پخش می‌شود.

در این مستند علاوه بر گفتگو با این پیشکسوت مردمی با دوستان، همکاران و خانواده این مرحوم نیز صحبت شده و روایتی کوتاه و دیدنی از سال‌ها تلاش و فعالیت این استاد در عرصه رسانه رادیو است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این صدا سال‌ها در رادیو درخشید/ یک نکته درباره «حشاشین»
  • یک برنامه رادیویی مرا به زندگی برگرداند
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به انتشار برخی اخبار
  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • این گزارشگر تاکنون گاف نداده است!
  • رادیو انعکاس‌دهنده صدای مردم است
  • خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو
  • پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه
  • بررسی اندیشه های فلسفی شهید مطهری در برنامه رادیویی سوفیا