Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، مراسم معارفه معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صبح یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ با حضور جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی کشور به میزبانی کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

در این نشست یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد سرشار معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور، محمدمهدی رحیمی مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور، محمدرضا هراتی معاون توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد الهیاری معاون دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدوند با اشاره به خاستگاه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از جمله نهادهای فرهنگی مولود انقلاب اسلامی است؛ به‌عبارت دیگر نهاد قدکشیده و برآیند نیازهای جامعه فرهنگی ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. این ویژگی‌ نهاد، توقع را برای انطباق با اهداف و رویه‌های انقلاب اسلامی افزایش می‌دهد. امیدواریم تحولات اخیر در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، زمینه انطباق با اهداف انقلاب اسلامی را سرعت ببخشد.

به گفته او اگر ارتباط نهاد با مردم، تقویت شود می‌توان مدعی شد، انطباق محقق شده است. نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ازجمله مراکزی است که بدون نگاه به سلیقه و گرایش‌ آن‌ها به همه مردم خدمات ارائه می‌کند. به‌عبارت دیگر، مردم در همه سطوح باید، مورد اکرام و توجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باشند. تلاش برای تحقق این هدف هرچند دشوار اما شیرین است.     

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمام و کمال برای همکاری وهم‌افزایی در کنار مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

در ادامه این نشست، مهدی رمضانی، با بیان اینکه معاونت توسعه از  ارکان مهم نهاد است، گفت: قریب دو دهه است که با هراتی آشنا هستم. با افراد مختلفی برای تصدی پُستِ معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، صحبت شد و هراتی، همیشه از گزینه‌ها بودند؛ اما موانعی وجود داشت. از معدود دستگاه‌هایی هستیم که با مردم ارتباط مستقیم داریم. شیرینی خدمت‌رسانی به مردم مسیر را سهل و کار را به پیش خواهدبرد.

با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور غریبه نیستم

هراتی هم در از این مراسم، با اشاره به تلاش و اقدامات موثر دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور غریبه نیستم؛ از نظر توسعه عمرانی، فرهنگی و هنری در چند سال گذشته اقدامات قابل توجی انجام شده‌است. 


 
میرعبدالهی معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز با بیان این مطلب که قلب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی است، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به مثابه یک اندام، ضروری است که همه ارکان آن به‌سامان، فعالیت داشته‌باشند.‌

محمدمهدی رحیمی مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور نیز با تاکید بر توجه نهاد ریاست جمهوری به امر ترویج کتاب و کتابخوانی افزود: در امر مهم ترویج کتاب کمک می‌کنیم. به‌نظر می‌رسد، آن‌طور که باید و شاید، حق این امر مهم، ادا نشده است؛ امیدوارم هر روز کتاب و کتابخوانی رونق پیدا کند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاد كتابخانه های عمومی کشور یاسر احمدوند علی رمضانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاد كتابخانه های عمومی کشور یاسر احمدوند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاد كتابخانه های عمومی کشور یاسر احمدوند علی رمضانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلاب اسلامی ترویج کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه ااطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، سیدعمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را مورد رایزنی قرار داد.

در این دیدار که در دفتر رییس جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌هایی فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رییس جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کد خبر 6096634

دیگر خبرها

  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران