Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@01:47:29 GMT

فیلم| روشی جدید برای مقابله با زورگیری

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۵۴۱۸

‍‍‍‍‍‍

تین نیوز

پس از آنکه دولت برزیل به مردم اجازه برخورد و حتی قتل زورگیران موتورسوار را داد، ویدیوهای این حرکت قانونی که حاکی از شدت تقابل مردم با متخلفان است، در فضای مجازی به طور روزمره منتشر می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از رادار اقتصاد، در ویدیویی که در شهرهای مختلف برزیل ضبط شده، مردم این کشور با مصوبه دولت می توانند همه زورگیران و خفتگیران را به قتل برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجوز صادره از سوی دولت برزیل، دست مردم را برای برخورد با سارقان در صحنه های خفت گیری و زورگیری باز گذاشته است.

یکی از خبرگزاری های رسمی بزریل نوشت: در برزیل هنگام انجام سرقت های مسلحانه از چاقو دو تا سه برابر سلاح گرم استفاده می شود. 

تمرکز بیشتر تحقیقات در مورد سرقت مسلحانه، استفاده از اسلحه است. در آمریکای شمالی، سلاح گرم در بیش از ۶۰ درصد از کل سرقت های مسلحانه بکار گرفته می شود. با این حال، در برزیل، سلاح گرم در کمتر از ۳۰ درصد از کل سرقت های مسلحانه دخیل است. این ارقام به این معنی است که استفاده از چاقو باید به عنوان یک موضوع مهم در نظر گرفته شود و کار مشترکی برای جلوگیری از استفاده چاقو انجام شود.

یک استدلال نظری مطرح شده است که برزیل دارای سطوح نسبتاً پایینی از استفاده از سلاح گرم در سرقت مسلحانه است زیرا اسلحه به راحتی در دسترس نیست و قوانین مربوط به سلاح گرم موثر است.

این مبنای این استدلال را فراهم می کند که افزایش استفاده از سلاح های دیگر مانند چاقو ناشی از فقدان بکارگیری اسلحه در سرقت است.

یکی دیگر از رویکردهای نظری، مجرمان را به عنوان انتخاب های کاملاً مشخصی در استفاده از سلاح ترسیم می کند. این استدلال نشان می دهد که عاملان سرقت مسلحانه با چاقو، جدیت مجازات های مرتبط با استفاده از سلاح گرم را در نظر می گیرند و آگاهانه تصمیم می گیرند که از چاقو استفاده کنند تا از مجازات های بیشتر مرتبط با استفاده از سلاح گرم جلوگیری کنند.

به طور خلاصه، دو روند مهم در حال وقوع است. اولا، سرقت مسلحانه در حال افزایش است و با افزایش استفاده از سلاح های غیر از سلاح گرم انجام می شود.

ثانیاً، می توان شک کرد که دلیل افزایش استفاده از چاقو در سرقت مسلحانه ماهیت پیچیده ارتباط بین در دسترس بودن و قصد است. داده های مورد استفاده برای ترسیم این نکته ناقص و خیلی مشخص نیستند. برای بهبود ظرفیت توسعه راهبردهای پیشگیری از جرم موثر و هدفمند، هنوز باید به سوالات مهم پاسخ داده شود.

بر این اساس باید به این سوال پاسخ داد. چه راهکار فراگیری برای مقابله قاطع با زورگیران عمدتا موتورسوار که امنیت روانی جامعه و جان و مال مردم را مورد هدف قرار می دهند، وجود دارد؟  

فیلم پیوست مربوط به مقابله مردم برزیل با زورگیران است:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: برزیل فضای مجازی تین سرقت مسلحانه زورگیری سلاح سرد سلاح گرم خفت گیری دولت برزیل استفاده از سلاح سرقت مسلحانه سلاح گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۵۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| جوانی که برای دفاع از ۳ دختر با اراذل درگیر شد

دریافت 3 MB

۲ موتورسوار که در حالت طبیعی نبودند به جوان حمله‌ور شده و با چاقو به گردن او ضربه می‌زنند. متهمان دستگیر شده و این جوان هم در بیمارستان بستری است. چاقو به شریان‌های اصلی برخورد نکرده است.

دیگر خبرها

  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • فیلم| جوانی که برای دفاع از ۳ دختر با اراذل درگیر شد
  • کاهش جُرم سرقت در کرمان
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی + فیلم
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی