Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود خسارت هزار و ۱۰۰ میلیاردی سیل به بخش کشاورزی اما با درایت انجام شده ۲۰ هزار تن گندم در معرض سیل از نابودی نجات پیدا کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سامانه بارشی که از چهارم مردادماه وارد استان شده و تا فردا ادامه دارد، خسارت بسیاری در بخش‌های مختلف به جای گذاشته که روستاها و بخش کشاورزی بیشترین تاثیر را از این سامانه بارشی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس نیز از ابتدای ورود این سامانه که منجر به فوت 22 نفر در شهرستان استهبان و پس از آن درگیری تقریبا تمامی شهرستان‌های استان با سیل شد، سازمان هواشناسی نسبت به مخاطرات بخش کشاورزی هشدار داد.

مجتبی دهقان‌پور، رئیس جهاد کشاورزی فارس نیز روز گذشته برآوردی از خسارت‌ها اعلام کرد که براساس آن برآوردهای اولیه خسارت ناشی از سیل در استان فارس هزار و 100 میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی 34 درصد از خسارت‌ها در بخش زراعت، 33 درصد در بخش باغبانی، 28 درصد در امور فنی و زیربنایی، 2 درصد در طرح‌های آبخیزداری، 1.5 درصد در ایل راه‌های عشایری و بالغ بر یک درصد در حوزه دام دچار خسارت شده است‌.

دهقان‌پور ارائه گزارش نهایی خسارت را پس از بررسی همه جانبه و پایان سامانه بارشی اعلام کرد.

خسارت به بخش کشاورزی نگرانی برای تامین مواد غذایی به ویژه گندم را به دنبال داشته که براساس آن محمود رضایی، معاون عمرانی استاندار فارس در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد که هیچ نگرانی بابت محصول گندم و خسارت به آن وجود ندارد.

به گفته وی محصول گندم جنوب که برداشت شده و دیگر فصل برداشت نیست، برای گندم شمال نیز تدابیری در نظر گرفته شد که بار گندم‌ این مناطق به نقاط امن منتقل شود.

بنا به گفته‌های معاون عمرانی استاندار فارس در حال حاضر 50 روستا دچار آبگرفتگی و درگیر با سیل هستند و مابقی روستاها مشکلی ندارند.

سال آینده به مرز خودکفایی در تولید گندم می رسیمامسال خرید تضمینی گندم به 7 میلیون تن می‌رسدافزایش 2 برابری خریداری گندم از کشاورزان استان سمنانخرید تضمینی گندم امسال تا 7 میلیون تن افزایش می یابد

در همین راستا نیز مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی استان فارس گفت: 20 هزار تن گندم در معرض سیل در شهرستان‌های شمالی استان فارس جمع‌آوری و از بروز خطر جلوگیری شد.

به گفته مهدی جمالی این اقدام جهادی ظرف چهار روز انجام شده است و این عملیات در چهار شهرستان بوانات، خرمبید، آباده و اقلید با هماهنگی دستگاه‌ها به صورت عاجل صورت گرفت.

وی از جمع‌آوری این میزان محصول در 17 مرکز خرید گندم از جمله آسپاس، بکان، دشت نمدان، درغوک، احمد آباد، صغاد، خسرو شیرین و دژکرد سخن گفت.

این موضوع در حالی است که در شرایط معمول 30 روز زمان برای جمع‌آوری این حجم از محصول زمان لازم بود که براساس گفته مدیرکل اداره غله فارس گندم‌های جمع‌آوری شده به مقصد سیلوهای اقلید و کارخانه‌های آرد آباده، اقلید، سپیدان، آسیا، خباز آرد و سیلو‌های استان اصفهان و یزد ارسال شده است.

انتهای پیام/424 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس بخش کشاورزی استان فارس جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • خسارت شدید سیلاب به اراضی گندم روستاهای شهرستان دهلران
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • بسیج امکانات برای جمع آوری و انتقال گندم کشاورزان خوزستان
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان