Web Analytics Made Easy - Statcounter

 کشاورزیان گفت: بند خاکی با حجم ۱۳ هزار مترمکعب در شرق روستای «بَرم» و «باغستان» منطقه زمان آباد خارتوران شاهرود ساخته شد.

وی با بیان اینکه بند سنگ و ملات دیگری با حجم یکهزار متر مکعب در این منطقه ساخته شد، ابراز داشت: ساخت این ۲ بند از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۱۴۰۰ بود.

به گفته وی، ساخت این ۲ بند از نیمه نخست سال گذشته آغاز شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود تصریح کرد: هدف از ساخت این ۲ بند تقویت آب‌های زیر زمینی، مهار سیلاب‌های فصلی و جلوگیری از فرسایش خاک است.

کشاورزیان با بیان اینکه بند خاکی می‌تواند حجم وسیعی از رسوبات ناشی از شستن خاک با باران را در خود نگه دارد، افزود: این نوع از بندها منبع خوبی برای تامین خاک مناسب کشاورزی در باغ‌ها، گلخانه‌ها و اراضی کشاورزی است.

شهرستان شاهرود دارای یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار مرتع و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار بیابان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری حوزه ابخیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد

پارسا گفت: ۶۰ واحد مسکونی در شهرک کوثر و ۳۲ واحد در شهرک فدک شاهرود توسط بنیاد مسکن شاهرود ساخته و تحویل متقاضیان شد.

وی با بیان اینکه متراژ متوسط هر واحد تحویلی ۷۸ متر مربع است، ابراز کرد: واحدهای مسکونی شهرک کوثر در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۶۱۶ متر مربع بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه زیربنای این طرح پنج هزار و ۴۴۲ متر مربع است، اظهار کرد: واحدهای شهرک کوثر ۲ طبقه در ۱۵ بلوک چهار واحدی ساخته شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهرود ادامه داد: سه میلیارد ریال وام به متقاضیان مسکن شهرک کوثر از طریق بانک‌های عامل پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای مسکن شهرک فدک در ۲ بلوک ۱۶ واحدی ساخته شد، افزود: چهار واحد در چهار طبقه در هر بلوک ساخته و تحویل متقاضیان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • (تصاویر) شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد
  • شکسته شدن ۲ سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس
  • شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی
  • بند خاکی روستای سالک‌آباد شکسته شد / امدادرسانی ۱۶ تیم هلال
  • بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه